Format71 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei Dersom jeg ikke lagrer filene mine (views etc) i UTF-8-format, får jeg bare rare tegn i stede for æ, ø og å. Hvordan kan jeg ungå dette? Hvordan kan jeg lagre filene som gode gamle singlebyte character-filer og alikevel få frem æ, ø og å? Er så stress å lagre filene som unicode. Er lissom ikke bare å bruke en hvilken som helst editor for kjappe små endringer... -Vegar Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Legg til dette i application.rb, og bytt ut UTF-8 med ønsket charset: http://pastie.caboo.se/63249 Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Oi! Skulle først til å legge inn et kjapt svar om at det der selvfølgelig ikke vil gjøre noe fra eller til siden jeg allerede har spesifisert charset i html-headeren i layout-fila, men så tenkte jeg at det skader jo ikke å prøve... ...og sannelig min hatt så funka det, gitt! Tusen takk - nå må jeg bare gå igjennom alle filene å lagre dem tilbake til ansi-format igjen ;-) -Vegar Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ja, nettleseren lar det serveren sier om filen ta presedens over meta-taggen i filen. Egentlig litt snodig. Kun når det ikke er noen header (hvilket er tilfellet om man lagrer siden som en fil og åpner den lokalt) ser den ut til å bruke tegnesettet spesifisert i meta-taggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå