Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva bruker man når man shaver seg?

Gjest Gjest_gutt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gutt_*

Hvis man skal barbere seg nedentil med høvel...

bruker man barberskum da?

Og lønner det seg å ha skylt seg i vann en stund før?

Ellers noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette med barbering er veldig individuelt ;)

hos noen funker noe hos noen funker noe annet, men et tips som gjelder for alle er å spyle området du skal barbere med kaldtvann først (jada, det er ikke deilig :tease: ) for å åpne porene så du unngår betente hårsekker(evt røde prikker)

om du ikker bruker skum er det lurt å bruke en fuktighetskrem eller olje etterpå, pga når du barberer drar du også fukt ut av huden.

Lenke til kommentar

Ta gjerne barberingen etter dusjen, da er porene åpne etter alt det varme vannet og hårene reiser seg.

Masser inn barberskum der du skal barbere deg.

Skyll høvelen etter hvert drag du tar, i veldig varmt vann.

Barber rolig og med hårene

Når du er ferdig tar du kaldt vann på området for å lukke porene igjen, og tar gjerne på fuktighetskrem.

Skyll høvelen i varmt vann for å bli kvitt bakterier og skit.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Gjør det enkelt å bruk barbermaskin.

Funker supert :)

8663251[/snapback]

På en løs ballesekk? :ph34r: Det er å leke med livet.

8669083[/snapback]

Har dårlige erfaringer med dette selv! Trenger ikke si mer enn at det endre med et brøl og røde dråper på flisgulvet. Forskjellen mellom høvel og maskin mot underlivet er som å måtte velge mellom skalpell og sirkelsag for å skrelle et eple.

Lenke til kommentar

Har dårlige erfaringer med dette selv! Trenger ikke si mer enn at det endre med et brøl og røde dråper på flisgulvet. Forskjellen mellom høvel og maskin mot underlivet er som å måtte velge mellom skalpell og sirkelsag for å skrelle et eple.

8669102[/snapback]

hahaha, nå måtte jeg nesten le! :p

Godt illustrert virkelig.

Lenke til kommentar

8669102[/snapback]

Jeg tror bareber maskin funker bra for å trimme/barbere over skaftet, men på ballene er det kun høvvel.

Lenke til kommentar
Gjør det enkelt å bruk barbermaskin.

Funker supert :)

8663251[/snapback]

På en løs ballesekk? :ph34r: Det er å leke med livet.

8669083[/snapback]

Ha-Ha. Jeg har aldri brukt en barbermaskin og kommer aldri til å gjøre det. Har "rifta" meg opp under der med høvel noen ganger, det svir like mye hver gang, Auuu. :blush:

Lenke til kommentar

8669102[/snapback]

Jeg tror bareber maskin funker bra for å trimme/barbere over skaftet, men på ballene er det kun høvvel.

8691859[/snapback]

Jepp. Det var det jeg skulle frem til. Området over er ikke så ømfintlig. Men man skrubber ikke en ballong med stålull. Man vasker den forsiktig med svamp, eventuelt bomullsdotter. Ikke at man i det hele tatt vasker en ballong, men dere forstår poenget.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...