Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 hello har et enorm irriterende problem med torrent i vista, for det første må jeg åpne porter i routern hver gang jeg starter maskinen, Vista resetter og gir meg en ny IP.... det andre er at når torrenten har stått på en stund streiker nettet helt, jeg må restarte pc for og få nettet igang igjen, den "dreper" nettverkskortet mitt, blir rødt lys på det trådløse nettverket til pc, det går ikke å skru den av og på- takker for hjelp Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 På det første problemet, kan det jo hjelp å sette en fast IP i Vista....så slipper du å gå inn å endre portforwarding i routern. Bruker selv uTorrent i Vista, og det funker bra her. Det eneste er at hver gang jeg starter programmet, så må jeg svare 'YES' på om uTorrent skal være defalut-program for torrent-nedlasting. Pantera Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 hvordan fikser jeg fast IP i Vista til routeren? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 hvordan fikser jeg fast IP i Vista til routeren? 8663526[/snapback] Du mener til PC'en? Control Panel, Network and Sharing centre, View Status (ved LAN Connection), Properties, marker I.P.v4 (TCP/IPv4), Properties, og fyll inn fast IP.. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 hvordan fikser jeg fast IP i Vista til routeren? 8663526[/snapback] Du mener til PC'en? Control Panel, Network and Sharing centre, View Status (ved LAN Connection), Properties, marker I.P.v4 (TCP/IPv4), Properties, og fyll inn fast IP.. 8663642[/snapback] Kan også gå inn i cmd å skrive ipconfig /all, så ser du hvilken netmask og gateway du skal bruke også....i tillegg til DNS-adresser. Pantera Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 hvordan fikser jeg fast IP i Vista til routeren? 8663526[/snapback] Du mener til PC'en? Control Panel, Network and Sharing centre, View Status (ved LAN Connection), Properties, marker I.P.v4 (TCP/IPv4), Properties, og fyll inn fast IP.. 8663642[/snapback] Kan også gå inn i cmd å skrive ipconfig /all, så ser du hvilken netmask og gateway du skal bruke også....i tillegg til DNS-adresser. 8663818[/snapback] Ja, det er informasjon som er kjekk å ha først. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 På det første problemet, kan det jo hjelp å sette en fast IP i Vista....så slipper du å gå inn å endre portforwarding i routern. Bruker selv uTorrent i Vista, og det funker bra her. Det eneste er at hver gang jeg starter programmet, så må jeg svare 'YES' på om uTorrent skal være defalut-program for torrent-nedlasting. Pantera 8661285[/snapback] Start uTorrent som administrator en gang så forsvinner dette... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 jeg er admin på pc, er ikke fler brukere. men er helt grønn på det med IP og nettverk, kan noen forklare litt mer, hvilken IP skal jeg skrive? for det 4 andre maskiner som også er koblett oopp til routeren,, Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 jeg er admin på pc, er ikke fler brukere.men er helt grønn på det med IP og nettverk, kan noen forklare litt mer, hvilken IP skal jeg skrive? for det 4 andre maskiner som også er koblett oopp til routeren,, 8665649[/snapback] Hvis du gjør som foreslått over her, trykk Start og skriv cmd i feltet. Så skriver du ipconfig /all Noter det som står under Ethernet Adapter local area connection (eller noe liknende). Følgende er interessant: IPv4 address, Default gateway og DNS servers. Dette er informasjonen du trenger for å fylle ut feltene jeg henviste til i første posten min. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du må allikevel høyreklikke på uTorrentikonet og velge "kjør som administrator" for å ikke kjøre programmer som vanlig bruker... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du må allikevel høyreklikke på uTorrentikonet og velge "kjør som administrator" for å ikke kjøre programmer som vanlig bruker... 8665774[/snapback] Alternativt kan man skru av UAC, men det innebærer jo en viss risiko.. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 se bildet jeg har posta. sånn skal det se ut. og åpne IKKE en random port da. ta feks 5000 da. slik skal det se ut i utorrent hos deg. slik som jeg har det i min og slå av DHT. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 takk for hjelpen gutta, men får beskjed om å skrive inn "subnet mask" skrev inn subnet fra cmd ipconfig, men får feilmelding "you entered an invalid subnet mask, The subnet mask has to be contiguous. please enter a valid mask" og gateway og dns er lik, kan det stemme? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 takk for hjelpen gutta, men får beskjed om å skrive inn "subnet mask"skrev inn subnet fra cmd ipconfig, men får feilmelding "you entered an invalid subnet mask, The subnet mask has to be contiguous. please enter a valid mask" og gateway og dns er lik, kan det stemme? 8668179[/snapback] Subnet-mask er som regel 255.255.255.0. Prøv den å se om det funker. Gateway er ikke det samme som DNS. Gateway er den interne adressen til rutern. Nå veit ikke jeg hva slags config du har, men på min er den 10.0.0.1. DNS (Domain Name Service) er adresser til DNS-serverene til din ISP. Denne får du opp hvis du kjører DHCP (dvs...hvis du får ip-adresser fra routern), og skriver ipconfig /all Her er et ekspemel: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet Fysisk adresse . . . . . . . . . : DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . : 10.0.0.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : DNS-servere. . . . . . . . . . . : 217.13.4.24 217.13.7.140 (disse DNS-adressene er til NextGenTel). Pantera Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) uTorrent dreper fortsatt internett, men har fått til at porten altid er åpen. når torrent har stått på litt så streiker internett til pc`en min, jeg må restarte pcèn for og få den igang igjen... noen som kan hjelpe? Endret 6. juni 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 uTorrent dreper fortsatt internett, men har fått til at porten altid er åpen.når torrent har stått på litt så streiker internett til pc`en min, jeg må restarte pcèn for og få den igang igjen... noen som kan hjelpe? 8799832[/snapback] Redusere antallet samtidige connections. Prøv deg med f.eks. max 100, og max 10 pr torrent. Se hvordan det går, og øk eventuelt gradvis om du vil se hvor langt du kan strekke det. Thomsonrouterne sliter med for mange connections, ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 takker, tror det er porblemet, har en thomson router! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå