Gå til innhold

Hva slags muligheter har jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange, idrettslinja har mye fokus på allmennfag, noe som er veldig bra. Du går ut med studiekompetanse (?) som vil si at du stiller sterkt videre.

Du må bare huske at du har ikke store muligheter til å gå rett i en fin jobb etter VGS slik som en tømmermann ol. har.

Endret av alex503
Lenke til kommentar
Mange, idrettslinja har mye fokus på allmennfag, noe som er veldig bra. Du går ut med studiekompetanse (?) som vil si at du stiller sterkt videre.

Du må bare huske at du har ikke store muligheter til å gå rett i en fin jobb etter VGS slik som en tømmermann ol. har.

8658207[/snapback]

Tusen takk

Lenke til kommentar

Som sagt så får du generell studiekompetanse gjennom idrettslinja, men merk deg at du kun har ett fordypningsfag så du har ikke muligheten for å få f. eks full realfagskompetanse. Av jobbmuligheter rett fra VGS tror jeg ikke at de mest lukrative mulighetene står i kø.

Lenke til kommentar

Er en kamerat av meg som går siste året på idrett nå (VGS), skal jobbe et år og ta realfag som privatist, altså han har realkometanse, eller spesiell studiekompetanse om du vil, om et år. Ulempen er jo at han havner i sekundærkvoten når han om et år skal søke på universitet. ;)

Endret av egil88
Lenke til kommentar

Du får generell studiekompetanse, ikke særlig mer enn det (tror det er ytterst få som kan gå ut i en jobb som er noe som helst relevant etter idrettslinjen). Veldig mange vil studere noe som ikke er idrettsrelatert etterpå, men det gjør jo ikke noe. Hvis du derimot er sikker på at du ønsker å studere realfag/ingeniør/medisin etter vgs kan allmenn være et greiere valg.

Men man brenner ingen broer ved å gå idrettslinjen, de fagene man eventuelt måtte trenge for å komme inn på studier som krever spesiell studiekompetanse kan taes opp i ettertid. Men da mister man også førstegangsvitnemålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...