Vidar Busk Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Om jeg velger Idrettslinje, hva slags muligheter har jeg senere med jobb og sånt? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Mange, idrettslinja har mye fokus på allmennfag, noe som er veldig bra. Du går ut med studiekompetanse (?) som vil si at du stiller sterkt videre. Du må bare huske at du har ikke store muligheter til å gå rett i en fin jobb etter VGS slik som en tømmermann ol. har. Endret 20. mai 2007 av alex503 Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Mange, idrettslinja har mye fokus på allmennfag, noe som er veldig bra. Du går ut med studiekompetanse (?) som vil si at du stiller sterkt videre. Du må bare huske at du har ikke store muligheter til å gå rett i en fin jobb etter VGS slik som en tømmermann ol. har. 8658207[/snapback] Tusen takk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Idrett er ikke IT Flyttes. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Har en venn som tok idretslinja så trener linje og olympiatoppen og nå går hu på sykepleien. Trur ikke jobbmulighetene vokser på trær uten om tvilsomme trenerjobber. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Som sagt så får du generell studiekompetanse gjennom idrettslinja, men merk deg at du kun har ett fordypningsfag så du har ikke muligheten for å få f. eks full realfagskompetanse. Av jobbmuligheter rett fra VGS tror jeg ikke at de mest lukrative mulighetene står i kø. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Er en kamerat av meg som går siste året på idrett nå (VGS), skal jobbe et år og ta realfag som privatist, altså han har realkometanse, eller spesiell studiekompetanse om du vil, om et år. Ulempen er jo at han havner i sekundærkvoten når han om et år skal søke på universitet. Endret 21. mai 2007 av egil88 Lenke til kommentar
tibia Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du får generell studiekompetanse, ikke særlig mer enn det (tror det er ytterst få som kan gå ut i en jobb som er noe som helst relevant etter idrettslinjen). Veldig mange vil studere noe som ikke er idrettsrelatert etterpå, men det gjør jo ikke noe. Hvis du derimot er sikker på at du ønsker å studere realfag/ingeniør/medisin etter vgs kan allmenn være et greiere valg. Men man brenner ingen broer ved å gå idrettslinjen, de fagene man eventuelt måtte trenge for å komme inn på studier som krever spesiell studiekompetanse kan taes opp i ettertid. Men da mister man også førstegangsvitnemålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå