Muffinman Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Holder på å prøve å få htpc`en min til å spille av hd-film, men det ser dessverre ut som om jeg ikke kommer i mål. Sjekk her. Det ser ut som jeg må til å oppgradere for å få dette til. På Cyberlink sine sider er svakeste C2D som anbefales en E6300. Jeg ønsker å bruke et relativt nyinnkjøpt vifteløst 7600GS agp samt ddr-ram jeg allerede har for å holde kostnaden nede til et minimum. Hva velger jeg av hovedkort? Leste tidligere at Asrock hadde noen som støttet C2D, agp og ddr, men er usikker på hva som finnes nå. Og er det mulig å velge en litt svakere C2D og klokke litt for å komme i mål selv om slike hovedkort som regel ikke er de beste til slikt? Og til slutt, siden dette ikke haster, hva med priskuttene Intel sannsynligvis kommer med snart? Når kan vi forvente at det skjer, og hvilken cpu kan det være gunstig å satse på etter kutt? Endret 20. mai 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Etter pris kuttet ville jeg helt klart ha kjøpt en Q6600 for 2300kr Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Etter pris kuttet ville jeg helt klart ha kjøpt en Q6600 for 2300kr 8658475[/snapback] Til å spille av film? Neppe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Her er det hovedkortet som passer for deg, DDR1 ram og AGP skjermkort Linky Desverre ser det ut til at det bare er mamoz som har det i sortimentet sitt, men det er vel uansett ikke noe problem? Endret 21. mai 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
K4F Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 både SHG og MPX har det biosen er litt køpla når det gjelder overklokk pga at det ikke er noe vcore valg.. men får sikkert skrudd litt før det sier stop av cpu får du E4300 til ca 1000 el E6320 til ca 1500 cpu's K4F Lenke til kommentar
qwert Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Her er det hovedkortet som passer for deg, DDR1 ram og AGP skjermkort. Dette er en nyere versjon av samme kortet. Skal bl.a. være en bedre overklokker enn forgjengeren (dog fortsatt ikke *bra*). Selv uten innstillinger for kjernespenning skal det være brukbare muligheter for å kjøre [email protected] eller høyere på dette. Trådstarter kan finne flere (store) erfaringstråder rundt omkring på engelskspråklige fora hvis man googler litt. Tester: http://www.pro-clockers.com/review.php?id=207&page=1 http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4CoreDual-VSTA/g1.htm Endret 21. mai 2007 av qwert Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Takk for god og utfyllende info! Overklokking er vel egentlig ikke et stort tema for meg til denne bruken, så lenge det går an å komme over grensen for å spille av hddvd/bd. Det blir vel å kjøpe cpu som er minimum anbefalt, og deretter klokke pent opp. Men hva med priskuttene som er annonsert fra Intel? Siden dette er et budsjettprosjekt er det jo interessant å få med seg eventuelle prisreduksjoner, spesielt siden bd/hddvd ikke er så veldig utbredt enda og det dermed ikke er hastverk. Vil f.eks. E6300 falle under tusenlappen? Billigste i prisguiden er pr. i dag kr. 1295. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Takk for god og utfyllende info! Overklokking er vel egentlig ikke et stort tema for meg til denne bruken, så lenge det går an å komme over grensen for å spille av hddvd/bd. Det blir vel å kjøpe cpu som er minimum anbefalt, og deretter klokke pent opp. Men hva med priskuttene som er annonsert fra Intel? Siden dette er et budsjettprosjekt er det jo interessant å få med seg eventuelle prisreduksjoner, spesielt siden bd/hddvd ikke er så veldig utbredt enda og det dermed ikke er hastverk. Vil f.eks. E6300 falle under tusenlappen? Billigste i prisguiden er pr. i dag kr. 1295. 8660169[/snapback] Intel hadde nettopp et priskutt nå i april, og det går rykter om at det skal være enda et kutt nå i sommer... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Jepp, leste en sak på hw.no om noe som angivelig skal skje i juni. Regner med at jeg venter litt. Greit å få med seg noen stock mhz ekstra for samme summen. @Geisner: Om det ikke var kinoburken som skulle oppgraderes ville mitt valg blitt nøyaktig det samme som ditt. Endret 21. mai 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 til det asrock kortet bør du heller velge e4300 kontra e6300. E4300 har høyere multiplier, og du får derfor klokka den opp mer på dette kortet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Du har selvfølgelig helt rett. 300mhz fsb utgjør 2.7ghz på E4300. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Puster litt liv i denne tråden igjen. Har fremdeles ikke handlet cpu og hovedkort, men det nærmer seg. Lurer på om dette hovedkortet har dividere for minne/fsb? Jeg har PC3200 ram som jeg har tenkt å bruke. Greit nok ved stock hastighet på E4300 (200mhz fsb), men jeg vil jo gjerne klokke opp de få mhz`ene jeg kan få. Og mister man mye ytelse ved å kjøre ram asynkront med fsb på C2D plattformen? Målet mitt er som tidligere nevnt en eneste ting; nemlig å oppnå glatt avspilling av Blu-ray og HD-DVD med alle codec`ene som brukes. Hvordan er stock kjøleren støymessig? Kjører i dag med en Zalman CNPS7000a-cu som sviver svært sakte rundt. Regner med at jeg klarer å montere den på Asrock-kortet om boxedkjøleren bråker for mye. Endret 12. juni 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Da finner jeg det vel ut om noen dager. HK og cpu er bestilt. Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg kjøpte ett slik Asrock kort og en 4300 i går. Kjører med Corsair pc 3500 jeg hadde liggene 9x285=2567 mhz er hva jeg klarer stabilt. Synnes det ble ok oppgradring for pengene. Er veldig enkel bios i det kortet men det funker jo til snill klokking. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Dette høres jo veldig oppløftende ut selv har jeg kun PC3200 ram, men jeg regner med at det gir ytelse nok til formålet - nemlig avspilling av de kommende hd-formater. Endret 16. juni 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå