Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Dresskode til muntlig eksamen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ha samfunnskunnskap2 eksamen på tirsdag (gruer meg som f..). Det jeg lurer på er denne såkalte dresskoden man bør følge til muntlig eksamen. Hva bør jeg gå med? Er det snakk om dress, eller blazer og dongeri-bukse? Har vært så heldig at jeg ikke har vært oppe til muntlig eksamen siden 10. klasse så har ikke hatt dette problemet før nå.

Takk på forhånd!

Edit: går VK2

Endret av kaka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå i helt vanlige kle. ikkej dress deg for mykje opp, det er unødvendig og kan vere like gale som å komme i satankle.

ha på ei vanleg dongeribukse og ein helt vanleg genser eller lignande

edit: men så skal det og seiast at du kan gå kledd nett faen slik du vil uten at sensor kan trekke deg for det.

Endret av Semikolon
Lenke til kommentar

Som semikolon sa: Kle deg slik du vil. Men så er det ganske smart å kle seg normalt, og ikke plutselig kommet med lillafarget hår og bling-bling over alt. Det kan på en måte ødelegge førsteinntrykket, og sensoren -kan- (selv om hun egentlig ikke skal) trekke deg for det.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg skal ha samfunnskunnskap2 eksamen på tirsdag (gruer meg som f..). Det jeg lurer på er denne såkalte dresskoden man bør følge til muntlig eksamen. Hva bør jeg gå med? Er det snakk om dress, eller blazer og dongeri-bukse? Har vært så heldig at jeg ikke har vært oppe til muntlig eksamen siden 10. klasse så har ikke hatt dette problemet før nå.

Takk på forhånd!

8657686[/snapback]

klart må du ha dress...

det brukte vertfall de på skolen min.

Lenke til kommentar
Hei.

Takk på forhånd!

8657686[/snapback]

klart må du ha dress...

8657851[/snapback]

What? Ville absolutt ikke brukt dress, det er jo så opplagt smisking...

Lenke til kommentar

korleis folk reagerar på antrekk varierar frå person til person. eg ville reagert negativt på ein som kom oppkledd i dress og slips, men ikkje på en som kom med "satankle", berre så det er sagt. så har vi dei som er omvendt

men kle deg slik som vanlig du. viss det påvirkar resultatet klagar du. du får karakteren etter gruppa er ferdig med prøven

Lenke til kommentar
Hei.

Takk på forhånd!

8657686[/snapback]

klart må du ha dress...

8657851[/snapback]

What? Ville absolutt ikke brukt dress, det er jo så opplagt smisking...

8657885[/snapback]

hehe næida jeg bare kødder! :thumbup:

dongri bokse og hette genser holder lenge!

Lenke til kommentar

Kanskje kle seg etter hva man skal ha presentasjon om. To jenter i fjor på vår skole hadde muntlig eksamen om Norsk historie eller noe, og de kom i bunad. Men det er ikke nødvendig... du kan godt komme i vanlige klær.

Lenke til kommentar

Eg synest det engelske ordet "casual" er passande her. Ta på deg kleda du går i til vanleg, ikkje dress. Du kan godt la den styggaste joggebuksa ligge, men det skal ikkje bety noko uansett.

Er ikkje noko jobbintervju du skal på.

Lenke til kommentar

Det er tull å si at det ikke "skal" bety noe, for det vil det uansett gjøre. Utseendet er en del av totalpakken, og det er verdt å gjøre en ørliten innsats. Vær gjerne kledd litt penere enn til vanlig (de beste dagligklærne holder kanskje), men ikke kom i kjole og hvitt. Husk at sensoren sannsynligvis er knusktørr og streit som bare juling.

Lenke til kommentar
Kanskje kle seg etter hva man skal ha presentasjon om. To jenter i fjor på vår skole hadde muntlig eksamen om Norsk historie eller noe, og de kom i bunad. Men det er ikke nødvendig... du kan godt komme i vanlige klær.

8660293[/snapback]

HEHE jeg har virkelig tro på att ny bunad kann vere noe for deg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Har stilt opp med slitt joggebukse på hver eneste muntlige eksamen hittil. Det har gått meget bra.

Lenke til kommentar

Hva du kler deg i har minimalt (eller egentlig ikke noe) å si. Sensorer er tross alt profesjonelle personer. De aller aller fleste av dem har lang erfaring med slikt og lar seg ikke påvirke av slike ting som klær. De sensurerer fag de kan, og det nettopp faget som er viktig.

Drit totalt i hva du kler deg i, men prøv å vis et brennende engasjement for faget. Om du kommer sminket med en diger nagle stikkende ut av pannen til eksamen, men bobler over av entusiasme og viser at du virkelig er interessert i og kan faget vil sensor elske deg. Kommer du i helt normale klær, og er en tørr og kjedelig fyr som bare ramser opp litt fakta og egentlig ikke er så interesert vil sensor ikke like deg.

Siden du ikke vet hvilken sensor du kommer til å få, kan du heller ikke vite hvordan du skal imponere med et førsteinntrykk. Kanskje sensoren er en tidligere blitzer. Kanskje sensoren er en tørrpinne. Kanskje sensoren er en dragqueen. Du vet rett og slett ikke, og det spiller heller ikke noen rolle. Det eneste du vet sikkert på forhånd er at sensor er interesert i og kan faget, og faget er det eneste du kan bruke for å imponere.

Lenke til kommentar
dette er allmennfag det er snakk om, ja?

Da er det like greit å bare gå vannlig kledd. ikke noe spesielt fansy.

Hadde du gått service og sammferdsel, eller noe lignende det, så hadde en dress, eller skikkelig buks + skjorte vært best valg

8670234[/snapback]

Ja, det er allmenfag.

Skal opp kl 1615. Fytti katta så jeg gruer meg :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...