Mettemor Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hei Har anskaffet Telenor Adsl og er vel rimelig fornøyd med det. Lurer på en ting, kjører winxp på hovedmaskin og win98 på min gamle. Kjøpte meg en Unex Hub, som begge maskinene er koblet til, og lurer nå på hvordan kan jeg ungå at win98 bare "løper i vei ut på internett" uten at jeg har kontroll på det. Dette er nemlig en maskin for barna, og har ikke lyst at den skal stå på nettet hele tiden (selv om vi har NIS). I winxp kan en ang. at et ikon skal viser for oppkoblingen, men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre det i win98. Så det jeg ønsker er å koble på manuelt når den maskinen skal på nettet. Noen som vet? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Ha flere brukre på Win98, hvor en har DHCP + DNS skrevet inn. Barnas bruker har satt ip som ikke routeren liker + ikke DNS. Jeg tror dette vil fungere. Lenke til kommentar
Mettemor Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Hva mener du egentlig? Har du satt opp to "profiler" for internettoppringing? :-? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Telenor ADSL må vel ha programvare på den maskinen som skal ut på internett for å "ringe" opp, så sant du ikkje har ein router og ikkje hub. Deler du internett med XP-maskina?? Bent Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Bortsett i fra at Telenor ADSL trenger en router for å dele internett tilgangen. Det du kan innstallere på 98 maskinen er en så kallt barne browser. Det er en nettleser som blokkerer det meste (bortsett fra godkjennte addresser). Da kan barna surfe på nettet uten å komme over noe lugubre sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå