Achilles Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Jeg er en ganske så fersk fotograf, men fikk prøvd D80'n min på ferie i Provence og legger ved noen bilder derfra. Ser at jeg har langt igjen til mange av bildene her på siden, men håper på litt konstruktiv kritikk slik at jeg kan bli bedre... Thanx Endret 20. mai 2007 av Achilles Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Fy fader sjekk utrykket til karen på bilde nr.2 han som er nærmest ballen . Bilde nr.1 var det vel ikke no spessielt med. Bilde nr.3 var et bilde med "veldig mye" på, noen forstyrrende tau. Bilde.4 var veldig lyst, spess i fjellet. Endret 20. mai 2007 av HenrikTheGuitar Lenke til kommentar
maxM Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Har vert på feire i Provence selv, og synes du til en viss grad har klart og utnytte området. Hadde du brukt noen av di litt mer smale gaten/bakgatene hadde det blitt enda tøffere tror jeg. Nå ser du ut som en hvilken som helst ferieplass Bildene er greie, savner noe som fanger oppmerksomheten mer. Beste bilde er det med ungene, men kunne vert færre personer i bilde, da tror jeg det hadde blitt mer interessant (for min del). Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Tok meg den friheten å gjøre om bildet med barna på til svart/hvit, og croppet vekk noen i mine øyne forstyrrende elementer. Syns det ble litt bedre, men muligens smak og behag. Hva syns du trådstarter? La også til ei ramme. Endret 21. mai 2007 av w3p Lenke til kommentar
Achilles Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Takk for god respons. Jeg ser at jeg har mye å lære =) Til Henrik: Jeg er helt enig i at bilde nr 3 har svært mange elementer, som sikkert kan virke forstyrrende. Bakgrunnen er også langt fra optimal samt at det er en del overeksponerte områder. Av positive ting synes jeg det er en bra vinkel å ta bilde av en seilbåt på =) Fjellet (bilde nr 4) (mellom Cannes og St Maxime) har et helt spesielt rødskjær og det er det jeg har prøvd å fange. Bildet er overeksponert og heller ikke optimal vinkel. Til maxM/w3p: maxM, jeg er helt enige ang. de trange gatene. Prøvde å fange stemningen her, men ble ingen bra bilder... Bildet av ungene ble deffinitivt bedre av cropingen og med ramme. Ellers er jeg generelt fan av svart/hvitt, men jeg synes dette gjorde seg bedre i farge, men det er jo smak og behag =) Må nok generelt jobbe med å fange oppmerksomheten bedre med bildene mine =) Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Må nok generelt jobbe med å fange oppmerksomheten bedre med bildene mine =) Det er nettopp dette som er det vanskelige med fotograferingen, og som gjør den unik. Det tekniske er mer eller mindre "uviktig" (ikke bokstavelig ment). Lykke til videre! Lenke til kommentar
Speik Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Tok meg friheten litt å jobbe litt med det landskapsbildet ditt: Curves, levels, contrast, burn og dodge. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Tok meg friheten litt å jobbe litt med det landskapsbildet ditt: Curves, levels, contrast, burn og dodge. 8675207[/snapback] Hvor fint det ble!! Dette kan du! Lenke til kommentar
Achilles Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mai 2007 Tok meg friheten litt å jobbe litt med det landskapsbildet ditt: Curves, levels, contrast, burn og dodge. 8675207[/snapback] Ble mye bedre ja =) Lenke til kommentar
jammi Skrevet 23. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2007 Tok meg friheten litt å jobbe litt med det landskapsbildet ditt: Curves, levels, contrast, burn og dodge. 8675207[/snapback] Alt for overkill redigering!! Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2007 Alt for overkill redigering!! 8681367[/snapback] Ja merket det selv. Fikk ikke til den ønskede effekten. Ble ikke noe mye bedre enn orginalen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå