Gå til innhold

Amatørbilder fra ferie i Provence; ønsker kritikk

Anbefalte innlegg

Jeg er en ganske så fersk fotograf, men fikk prøvd D80'n min på ferie i Provence og legger ved noen bilder derfra. Ser at jeg har langt igjen til mange av bildene her på siden, men håper på litt konstruktiv kritikk slik at jeg kan bli bedre...

Thanx

post-116571-1179688461_thumb.jpg

post-116571-1179688449_thumb.jpg

post-116571-1179688370_thumb.jpg

post-116571-1179688475_thumb.jpg

Endret av Achilles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vert på feire i Provence selv, og synes du til en viss grad har klart og utnytte området. Hadde du brukt noen av di litt mer smale gaten/bakgatene hadde det blitt enda tøffere tror jeg. Nå ser du ut som en hvilken som helst ferieplass ;)

Bildene er greie, savner noe som fanger oppmerksomheten mer. Beste bilde er det med ungene, men kunne vert færre personer i bilde, da tror jeg det hadde blitt mer interessant (for min del).

Lenke til kommentar

Takk for god respons. Jeg ser at jeg har mye å lære =)

Til Henrik:

Jeg er helt enig i at bilde nr 3 har svært mange elementer, som sikkert kan virke forstyrrende. Bakgrunnen er også langt fra optimal samt at det er en del overeksponerte områder. Av positive ting synes jeg det er en bra vinkel å ta bilde av en seilbåt på =)

Fjellet (bilde nr 4) (mellom Cannes og St Maxime) har et helt spesielt rødskjær og det er det jeg har prøvd å fange. Bildet er overeksponert og heller ikke optimal vinkel.

Til maxM/w3p:

maxM, jeg er helt enige ang. de trange gatene. Prøvde å fange stemningen her, men ble ingen bra bilder... Bildet av ungene ble deffinitivt bedre av cropingen og med ramme. Ellers er jeg generelt fan av svart/hvitt, men jeg synes dette gjorde seg bedre i farge, men det er jo smak og behag =)

Må nok generelt jobbe med å fange oppmerksomheten bedre med bildene mine =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...