Varani Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei Jeg har en Nokia N73. Stadig vekk får jeg beskjed om at minnet er fullt. Jeg har en minnebrikke på 512 MB i, men det er langt ifra fullt. Og jeg merker at tlf blir veldig treg innimellom. Hvordan friløser jeg minnet fra det andre på en måte? Hva er det på en måte som er problemet? Noen andre som har erfart dette? På forhånd: Tusen takk for svar =) Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvis minnebrikken ikke er full så er det vel sansynligvis telefonminnet som er fullt. Flytt en del ting over på minnekortet og se om saken bedrer seg. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Høres ut som et RAM-problem / FW-problem... Prøv å restart telefonen din en 2-3 ganger i uken. Hvis ikke dette hjelper, er nok en FW-oppdatering nødvendig. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 T_H_X: Før man starter å klusse med firmware etc. er det viktig å sjekke hvor mange programmer man har installert som autostarter. Om man autostarter en haug programmer, så er det ikke rart om ram brukes opp relativt fort. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Les det første innlegget mitt en gang til cyclo... Jeg sier: Prøv å frigjør RAM først (ved en restart)... OG... hvis ikke dette hjelper... FW! M.a.o. så sier jeg ikke: Start å kluss med FW-oppdatering... Jeg har en haug av programmer som autostarter (bl.a. Musikkspiller, Best Profiles, FSCaller, Nice Alarm, Advanced Device Lock, Remind Me), men dette er ikke et problem. Så medmindre man har innstallert SkyeCaller, eller har et telefonsvarer-program kjørende hele tiden, så vil ikke dette by på problemer heller... SkyeCaller er faktisk det eneste programmet jeg har vært borti (og jeg har prøvd mange) som suuuger RAM. Dette kan man kalle nesten ubrukelig... Hvor mange programmer som ligger å kjører i bakgrunnen (minimert) fordi de ikke er riktig avsluttet, tærer mer på RAM'n derimot... Grunnen til at jeg nevner FW-oppdatering, er fordi jeg vet, og har selv erfart denne feilmeldingen om minne ved de første FW-versjonene av N73 (v2.0628->v3.0638)... Endret 21. mai 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hehe. Sorry. Det var ikke ment som noen form for kritikk om du tok det sånn. Jeg mente bare at det er en fordel å sjekke hvilke programmer som kjører i bakgrunnen, og evt. prøve å avslutte mest mulig av dem, før man begynner på andre ting. Selv har jeg funnet flere syndere på nettopp det viset. Lenke til kommentar
Varani Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Hvordan sjekker man hva som kjører i bakgrunnen og hvordan vet man om hva som starter opp automatisk? Jeg har ingen programmer som jeg vet om. Har ikke lagt til noe annet enn et spill til tlf av programmer.. Jeg visste ikke hva slags "hi-tech" tlf jeg kjøpte før broren min fortalte meg om det så Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Om alt du har innstallert er et spill, så tror jeg du kan glemme hele posten min Lenke til kommentar
Varani Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 hehe, jeg veit jo ikke om programmer som er kjekke å ha og sånt, så skriv gjerne om det evnt jeg har null peiling Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du finner masse programmer i rett del av forumet, her Lenke til kommentar
DTS Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hvordan sjekker man hva som kjører i bakgrunnen og hvordan vet man om hva som starter opp automatisk? 8665888[/snapback] Sjekke hvilke programmer som kjører minimert gjør du ved å holde nede menytast i en par sekunder... Eneste som skal kjøre i ditt tilfelle blir da "ventemodus". For å lukke evnt. åpne programmer, gjør du ved trykke "c" og "OK". Og du har ingen programmer som starter automatisk, i.o.m. at du ikke har innstallert noe 3.parts programvare. Endret 21. mai 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
Varani Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Takk, fant ikke noe der men Takk uansett:P Lenke til kommentar
Varani Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 T_H_X : Det eneste som jeg hadde var kontakter, musikk og ventemodus Så jeg avsluttet kontakter :PTusen tusen takk altså! Dette har jeg fikla med lenge igrunn Nå fikk jeg hjelp. *phew* Lenke til kommentar
DTS Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Hehe. Sorry. Det var ikke ment som noen form for kritikk om du tok det sånn. 8665032[/snapback] None taken. Det er derfor det kalles et diskusjonsforum... Takk, fant ikke noe der men Takk uansett:P 8666729[/snapback] Prøv denne linken istedet. Den leder deg til tråden for programmer litt mer nøyaktig... T_H_X : Det eneste som jeg hadde var kontakter, musikk og ventemodus Så jeg avsluttet kontakter :PTusen tusen takk altså! Dette har jeg fikla med lenge igrunn Nå fikk jeg hjelp. *phew* 8666751[/snapback] OK, bare hyggelig... Så det vil si at du har en N73ME m.a.o. Da skal ventemodus og musikk kjøre til enhver tid ja. For å prøve å unngå minne-feilmeldingen heretter, så følger du med minimerte programmer. I tillegg bør du skru av / sett på (restart m.a.o.) telefonen en gang eller to i uken... Endret 22. mai 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå