Ezekuel Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei. Hvor kan jeg levere inn mitt Sigma objektiv for å få det kalibrert? Kalibrerer Serviceproffen Sigma objektiv til Canon kamera? Tatt en del test bilder, og det virker som det ikke fokuserer helt riktig. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Lever objektivet der du kjøpte det, så hjelper de deg med det. Er det feil på objektivet og garantien ikke har utløpt koster ikke dette deg en krone. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Hvis det er et nytt objektiv kan du starte med å gå til de du kjøpte det av. Hvis det ikke fokuserer rett skal de fikse det for deg. Edit: Jeg gjentok visst der, gitt. Endret 20. mai 2007 av pederk Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Du kan få kameraet justert etter objektivet, eller omvendt, eller begge deler. Derfor er det viktig at du vet hvor feilen ligger så du burde gjøre en en nøyaktig test med flere objektiver for å være sikker. Endret 20. mai 2007 av Kristallo Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Kjøpte det gjennom norek. Derfor jeg lurte på om det var et sted jeg kunne dra. Er litt kronglete å måtte sende det inn til Norek. De har jo ikke peiling på foto, og sender det isåfall bare videre. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hvilket kamera har du? Jeg har selv Canon 350D og vurdert dette objektivet. En ulempe jeg har funnet er at 350D ikke har god nok autofokus til et objektiv med F1.4 og vil dermed oftere resultere i bilder med feil fokus. Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Har selv Canon 350D. Tror du at det kan være kamera som ikke er bra nok for objektivet mitt? Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Noen som vet om dette er et kjent problem med Canon 350D? At de sliter med fokus på linser med høy lys styrke? Er det isåfall noe jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
jangul Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Noen som vet om dette er et kjent problem med Canon 350D? At de sliter med fokus på linser med høy lys styrke? Er det isåfall noe jeg kan gjøre med det? 8679165[/snapback] Hm. Jeg hadde 350D før, og ikke noe problem med 50mm 1.4... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Teit påstand, de har nok god nok autofokus. Men at de ikke har like bra som de litt dyrere og nyere kameraene er ikke noe å legge sjul på. Men at de ikke takler F1.4 tviler jeg sterkt på! Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Fant et par tråder på dpreview forumet som nevner fokus problematikken jeg snakket om. dpreview tråd 1 dpreview tråd 2 Kanskje vi kan hjelpe mer om du sier litt mer om hva som er problemet. Er det bare ved helt åpen blender du har fokus problemer, eller uansett blender valg? Front eller bakfokuserer den? Endret 23. mai 2007 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Virker som den front fokuserer til tider. Problemet er at jeg ikke har stativ, og da er det litt vanskelig å få testet ut dette skikkelig. Prøvde å ta bilde håndholdt av testskjema, og da frontfokuserte det, men siden jeg ikke har stativ så vet jeg ikke hvor mye jeg kan stole på dette. En annen ting er at det noen ganger ikke vil fokusere. Merket dette bl.a på 17. mai da jeg skulle ta bilder innendørs av familien. Når jeg prøvde å fokusere på ansiktet så ville ikke kamera fokusere og jeg fikk ikke tatt bilde. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har du mulighet til å teste linsen på et annet kamera? Etter å ha lest litt på dpreview forumet så virker det som om flere har lignende problemer på 350D og at bare 30% av bildene blir skikkelig bra. Prøv å lag til et provisorisk stativ slik at du kan teste linsen mot et testskjema. Du kan også sette kameraet på et bord og stille opp en haug med batterier på rad, det ene litt lengre bak enn det andre og se om det batteriet du fokuserte på ender opp i fokus. Testskjemaer kan være en god indikasjon, men gjenspeiler ikke virkelig bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå