Gå til innhold

Trådløs overføring av lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs jo på prisen da og på om det er snakk om nettverk eller en annen trådløs løsning?

 

SqueezeBox er vel den aller mest populære løsningen om vi snakker WiFi. Er det snakk om andre løsninger (altså ikke WiFi, men UHF og annet) så tror jeg det kan bli vanskelig med tanke på de to veggene dine. Dessuten varierer denslags veldig - det funker glimmers for noen, ikke i det hele tatt for andre.

Lenke til kommentar

Et litt rimeligere alternativ til squeezebox er Soundbridge. Har den selv og er bra fornøyd :)

 

Squeezeboxen er vel regnet som den beste av de to (først og fremst funksjonsmessig noe bedre, og ikke så stor forskjell på lydkvaliteten hvis jeg husker riktig om hva testene sa), men er jo et spørsmål om hvor mye penger man er villig til å legge i en slik boks....

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Gjerne ikke så dum den der nei. Enig i at Squeezeboxen er litt i overkant dyr i forhold til andre løsninger. Har man først 2.5k å legge i en streamer, så kan man vel like godt kjøpe en som takler video også. Ellers er vel litt av cluet med Squeezebox at den har en ok DAC, i motsetning til de fleste sånne greier.

Endret av Agrippa
Lenke til kommentar
Massevis, bare kikk innomm Komplett for eksempel.  Problemet er at signalstyrken>rekkevidden vil være et problem, veggene tatt i betraktning og dermed blir disse rene sjansespill - tror jeg.

8664383[/snapback]

 

Ja, det er jo akkurat rekkevidden jeg har problemer med nå...

Lenke til kommentar

Det er nettopp der WLAN (vanligvis) er langt bedre. UHF og hva nå de andre bruker har gjevnt over noe manglende signalstyrke og rekkevidde i forhold. Dermed blir det bare tull å anbefale noen av dem - du MÅ prøve selv for å finne et svar.

Endret av Agrippa
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Et litt rimeligere alternativ til squeezebox er Soundbridge. Har den selv og er bra fornøyd  :)

 

Squeezeboxen er vel regnet som den beste av de to (først og fremst funksjonsmessig noe bedre, og ikke så stor forskjell på lydkvaliteten hvis jeg husker riktig om hva testene sa), men er jo et spørsmål om hvor mye penger man er villig til å legge i en slik boks....

 

- Amund

8659721[/snapback]

 

Har selv planer om å gå til innkjøp av Soundbridge M1001.

 

Hvis en har en ganske stor samling musikk, er det relativt enkelt å navigere/søke igjennom sangene for å finne det en vil høre på?

 

Ser for meg at dislplayet er ganske lite til å klare å få oversikten...(kun to linjer?)

 

Kan du (eller noen andre) avbekrefte dette? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...