netphreak Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg har kjøpt en IDE til USB2.0 converter på ebay. Billig sak, gjør i all hovedsak det samme som en ekstern USB HDD. Det fulgte med en egen strømforsyning til denne, altså en adapter fra 240V til 12V og 5V. Så har jeg jo hørt at billige strømforsyninger er en av hovedårsakene til at HD'er går i stykker. Hvordan er en slik adapter jeg har sammenlignet med en kvalitets PSU? Skulle kanskje vært postet under "elektronikk", ikke lett å si... Men om noen har lenker til godt lesestoff ang. dette, eller meninger om dette er jeg lutter øre Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 En slik adapter har en mye enklere jobb enn en PC PSU. Den skal bare forsyne en disk og elektronikk, mens strømtrekket i en PC kan variere stort og lage mye problemer. Slike adaptere er enkle og billige å lage med god kvalitet. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 En slik adapter har en mye enklere jobb enn en PC PSU. Den skal bare forsyne en disk og elektronikk, mens strømtrekket i en PC kan variere stort og lage mye problemer.Slike adaptere er enkle og billige å lage med god kvalitet. 8658481[/snapback] Takk for bra svar Med andre ord - egen strømforsyning til HD'en er faktisk ikke så dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå