|-MyTh-| Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg har aldri satt no passord i BIOS men når jeg en dag skulle inn bare for og sjekke "pc healt status" så kom det opp at jeg trengte passord.... har hørt at jeg kan ta ut minnebatteri men vet hverken hvordan jeg gjør d eller om det er særlig lurt.... har et msi NForce 420 hovedkort socket a seff...har xp 1800+ håper på raskt svar.... Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Batteriet er en liten rund dings som sitter på hovedkortet Åpne PC'en og let litt, så finner du det nok... P.S. Det er festet ved hjelp av en flik som du må trykke på for å ta det ut... Det var det ihvertfall på min gamle PC. Lenke til kommentar
ulin Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Du kan sannsynligvis også resette cmos ved hjelp av noen jumpere på HK......på min gamle compaq (brenn i helvete!!) måtte jeg kortslutte to pins på HK Lenke til kommentar
ulin Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hei !! Kult.....forumet sensurerte innlegget mitt.......skrev egentlig (B R E N N I H E L V E T E ! ) Lenke til kommentar
Ørjan Olsen Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Du kan enten fjerne batteriet noen sekunder (strømledningen må vere ute når det gjøres), eller jumpe CMOS. Du finner info om den i manualen til hovedkortet. Skjedde faktisk med meg for ikke så lenge siden når eg skulle fjerne batteriet og sette det inn igjen på servern for å resette bios og sette hele opp fra scratch. Da krevde den av en eller annen grunn passord, mens alt annet var resatt. (var ikke passord fra før heller) Skal jo egentlig ikke skje, men det er da mye som ikke skulle skje som skjer Lenke til kommentar
|-MyTh-| Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Takker alle for raskt svar...sitter og leiter i manualen nå....og skal se litt på hovedkortet seinere....takk for raskt svar (enda en gang) problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal sette opp biosen etter jeg har restarta den.....så tror kanskje jeg stikker til en kamerat som eier en databutikk og spør om han kan gjøre d takk for hjelpen 8) Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei !! Kult.....forumet sensurerte innlegget mitt.......skrev egentlig (B R E N N I H E L V E T E ! ) kilogram har tidligere bannet en for å banne med mellomrom Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 (brenn i varmere strøk down under!!) Hva mener du med dette ? Noe med Australia å gjøre? Har vært der, det er absolutt ikke noe land for PC'er (tenker da på kjøling og overclocking) Besøkte onkelen og tanten min i Adelaide for 1 år siden, der var det h***** varmt. 43 grader midt på dagen !! PS Liker klimaet i Norge best da :wink: Hilsen Zuul Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 (brenn i varmere strøk down under!!) Hva mener du med dette ? Hilsen Zuul Han skrev egentlig helv...., men en smart sjel på Hw.no har lagt inn en sql-dippedutt som gjør alle banninsord om til "vennlige" ord. Lenke til kommentar
ulin Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Unnskyld !!! Skal aldri banne igjen....jeg var bare så j**** forbanna på den compaq'en!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå