Gissan Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Måken passet fint inn, men det var for lite himmel og for mye forgrunn for min smak... Fint lys, fin stemning, og god optisk bildekvalitet.. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg synes dette var skikkelig fint. Flott lys og stemning. Nesten litt malerisk dramatikk. Måken er en fin touch. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Kan du si hvordan du gjorde det? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Flott lys du har fått fanget her, Sportive. Liker at du har latt horisonten være i øverste 1/3 av bildet, men skal ikke se bort fra at det hadde funka omvendt også siden himmelen er såpass livlig som den er. Flott etterarbeid også (utviding av dynamikken vha flere eksponeringer), men måken blir for fake for meg. En måke frosset i øyeblikket sammen med tydlig lengre eksponeringstid på sjøen rimer ikke. Jeg antar du har hentet den fra ekponeringen fra himmelen, som helt klart ikke er den samme som forgrunnen. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Meget bra! skarpt og fine farger! Fint utsnitt over det hele. Kan jeg spørre hvor det er? Jeg tipper Nordland? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Meget bra! skarpt og fine farger! Fint utsnitt over det hele. Kan jeg spørre hvor det er? Jeg tipper Nordland? 8657042[/snapback] 62grader Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Utrolig stilig behandling av bildet, jeg likte det Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Nydelig! Og måken som flyr der er prikken over i-en. Kunne du fortelle litt om etterbehandlingen av bildet? (Eller er det en hemmelighet, kanskje...?) Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Nydelig! Og måken som flyr der er prikken over i-en. Kunne du fortelle litt om etterbehandlingen av bildet? (Eller er det en hemmelighet, kanskje...?) 8658079[/snapback] Lurte på jo akkurat det samme. Hvordan fikk du måsen til og være tydelig sammtidig det vises at du har litt lang lukketid (som man kan se på havet)? Kan jo tenkes at den flyr i motvind. Men fortell fortell da... Endret 20. mai 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Dette var meget bra. Tipper du har brukt HDR her for å få til denne fine lyssettingen. Fin komposisjon med dramatisk himmel, steinene er avbildet vakkert. Fine kontraster. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg må slutte meg til ovasjonene her! Jeg har sjelden sansen for HDR (som jeg går ut i fra at dette må være), men dette syns jeg satt som et skudd. Nydelig utsnitt. Flott etterarbeid også (utviding av dynamikken vha flere eksponeringer), men måken blir for fake for meg. En måke frosset i øyeblikket sammen med tydlig lengre eksponeringstid på sjøen rimer ikke. Jeg antar du har hentet den fra ekponeringen fra himmelen, som helt klart ikke er den samme som forgrunnen. 8656959[/snapback] Her er jeg uenig med deg, Ragamuffin. Skal man først etterbehandle så hardt som her, hvor man strengt tatt lager bildet i datamaskinen, så syns jeg ikke det er annet enn på sin plass å herje litt med virkeligheten . Måken bidrar til å sette stemningen i bildet, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Som alltid når jeg ser flotte foto/bilder, så må jeg spør om fotografen har et bilde i større format han vil dele? Lenke til kommentar
kvirrsilvaiks Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Sykt fine lysforhold! Likte veldig måten du fikk havet til å virke uklart, noe som framhever lukkertiden, men at måken samtidig ble klar. Syntes det var greit at du fikk med steinene i fjæra, da de var litt spesielle de også. Nydelig bilde. Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Fint øyeblikk du har fanget her Jeg ville gjort følgende for å forbedre bildet: 1. Gjort fargen på steinene mer "normale", de ble for brune og passet ikke helt inn. Mulig det er HDR-prosesseringen som har gjort dette? 2. Laget en fin ramme. 3. Laget ett bittelitt mindre utsnitt. Ellers, flott arbeid! Lenke til kommentar
jakobls Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Er det på Skjong på Valderøya dette er tatt? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Er det mulig å få dette bildet i 1680x1050 oppløsning? Gjør det eller få permban. Helt fantastisk fotografi. Jeg digger komposisjonen, fargene, utsnittet... Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Har ikke brukt hdr her. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Har ikke brukt hdr her. 8660022[/snapback] Da tror jeg det er flere enn meg som gjerne vil høre mer om hva du faktisk har gjort! Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Mulig det er bare meg som er HEEEEELT amatør, men jeg har flere blider som ligner veldig, og ingen av dem er etterbehandlet på noe som helst vis... Forøvrig et flott blide uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå