Gjest Slettet+56132 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg har irritert meg litt over at jeg syntes det er unødvendig og opprette en egen tråd i "Hjelp til kjøp og salg av PC" når man skal kjøpe hardware til server. Derfor oppretter jeg denne tråden hvor server-frelste datanerder kan diskutere hardware o.l. Generell bruk: Generell diskusjon omkring serveres hardware og oppsett Kan også diskutere software (men ikke operativsystem!) Regler: 1. Skal ikke brukes til å diskutere operativsystem, det ender bare opp i kaos og stengt tråd. Ta dette i egen tråd. 2. Ingen flaming eller noe lignende 3. Hold reglene som gjelder for forumet ---------------- Da begynner jeg: Hvorfor brukes Xeon så ofte i servere? Jeg har planer om å lage en fil/diverse-server, og plattformen jeg har planer om å bygge på er LGA 775. Dog er jeg usikker på om jeg burde gå for Xeon (den billigste) eller Pentium/Celeron? Alle innspill er velkomne. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Plattform-kompabiliteten til en hardware-komponent er faktisk ganske viktig, så dette bør være et selvsagt tema å diskutere. Ikke noe vits i å skaffe seg hardware som ikke fungerer med det valgte operativsystemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå