Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC henger seg opp under XP bootscreen

Anbefalte innlegg

Hei

Har en kompis som har hatt en del problemer med pcen sin i det siste.

Plutselig begynte den å henge seg opp under oppstart, forskjellige steder.. Feks så kom den til Windows XP bootscreen, load baren går forbi uten stans, og sånn står den bare..

I starten så kom han seg inn i XP, men plustelig så klikka den etter hvert.

Men så ville den ikke mer, klikka hver gang han skulle skru den på.

Så han tenkte at det kunne være et virus, så han formaterte XP partisjonen. Dette var heller ingen enkel prosess. XP installasjonen klikka hele tiden, men til slutt fikk han det til. Men dette hjalp ikke, boota bare et par ganger etter dette før han begynte å klikke igjen..

Så prøvde jeg å hjelpe han. Gikk inn i BIOS, "Reset Settings til Fail-Safe", så boota den!! Måtte bare aktivere LAN i BIOS etter det, for at den skulle fungere ordentlig. Men så begynte den å klikke igjen dagen etter. Og selv om jeg gjør det samme i BIOS, så hjelper det ikke. Har ikke bootet siden :(

Noen som vet hva som kan være problemet?

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om det er en enhet som ikke svarer, ble spesielt mistenksom når du skriver at du resatte bios og maskinen starter, men når du aktiverer onboard LAN, henger det. Kan du forsøke å disable onboard LAN igjen og se om det hjelper? Bortsett fra dette ville jeg forsøkt det vanlige, nappe ut alt unødvendig for å se om dette hjelper, så sette inn én og én komponent. Hvis du har muligheten, prøve all maskinvaren i en annen maskin.

Lenke til kommentar
Høres ut som om det er en enhet som ikke svarer, ble spesielt mistenksom når du skriver at du resatte bios og maskinen starter, men når du aktiverer onboard LAN, henger det. Kan du forsøke å disable onboard LAN igjen og se om det hjelper? Bortsett fra dette ville jeg forsøkt det vanlige, nappe ut alt unødvendig for å se om dette hjelper, så sette inn én og én komponent. Hvis du har muligheten, prøve all maskinvaren i en annen maskin.

8661857[/snapback]

Ok. Skal prøve det.. Men den hang seg ikke rett etter at jeg aktiverte LAN, men dagen etter eller noe..

Tror du det kan hjelpe med bootfix i XP recovery?

Lenke til kommentar
Hei

Har en kompis som har hatt en del problemer med pcen sin i det siste.

Plutselig begynte den å henge seg opp under oppstart, forskjellige steder.. Feks så kom den til Windows XP bootscreen, load baren går forbi uten stans, og sånn står den bare..

I starten så kom han seg inn i XP, men plustelig så klikka den etter hvert.

Men så ville den ikke mer, klikka hver gang han skulle skru den på.

Så han tenkte at det kunne være et virus, så han formaterte XP partisjonen. Dette var heller ingen enkel prosess. XP installasjonen klikka hele tiden, men til slutt fikk han det til. Men dette hjalp ikke, boota bare et par ganger etter dette før han begynte å klikke igjen..

Så prøvde jeg å hjelpe han. Gikk inn i BIOS, "Reset Settings til Fail-Safe", så boota den!! Måtte bare aktivere LAN i BIOS etter det, for at den skulle fungere ordentlig. Men så begynte den å klikke igjen dagen etter. Og selv om jeg gjør det samme i BIOS, så hjelper det ikke. Har ikke bootet siden :(

Noen som vet hva som kan være problemet?

8656073[/snapback]

Siden du sier den stopper på forskjellige steder hver gang tror jeg han har en RAM feil, kjør RAM test og se om ikke denne vil lugge. Du kan laste ned verktøy du trenger her (http://www.ultimatebootcd.com/). Ellers kan det være en driver som er "fucket" prøv og starte i safemode og se (F8) etter at BIOS er lastet inn.

MVH

Wingthor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...