Gå til innhold

Hvordan få sorround lyd ut fra pc?

Anbefalte innlegg

Har ein harman kardon avr 245.

Og kjører digital kabel fra pc til Reciveren.

Instillingene på pcen står som stero ut..

Kan man bare sette reciveren på pro logic 2 så former den lyden pra pcen til sorround ??

Og da skal jeg få sorround hvis jeg spiller av DVD via pcen??

Eller må jeg fikse innstllinger på pcen??

Harke så mye peil på recivere..... :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis du bruker en optisk kabel skal du kunne få surround fra PC'n og ut til forsterkeren. Se om du kan sette PC'n til å gi ut surroundlyd i stedet for stereo.

Lenke til kommentar
Når du setter på surround på forsterkeren så omkoder den signalet fra pcen fra stereo til surround så ja,verre er det ikke. Men du får i samme slengen et betydelig kvalitetstap.

8658342[/snapback]

Det anbefales IKKE om det er stereo som er innspilt. Da låter det helt på tryne!

Lenke til kommentar
Det anbefales IKKE om det er stereo som er innspilt. Da låter det helt på tryne!

8662857[/snapback]

Musikk i vanlig stereo høres helt forferdelig ut i Pro Logic o.l. ja. Steremusikk skal spilles av i stereo.

DVD-filmer har et flerkanals lydspor, dette kan overføres digitalt via S/PDIF (sjekk innstillinger i avspiller og lydkortsoftware). Hvis man kjører stereo og f.eks. Pro Logic vil man ikke få utbytte av flerkanalslyden på filmen.

Lenke til kommentar

Klart det ikke er noe vits i å spille en vanlig mp3 låt i surround,eller noe fra en cd for den saks skyld. Poenget er at når trådstarter som han nevner setter på en DVD med pcn og sender lyden til forsterkeren kan den gjøre om lyden til surround bare at det vil være med en lavere kvalitet enn med digital/optisk kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...