ultranerd Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 8) Hey jeg har et lite problem som har vist seh ganske vanskelig å løse. Jeg sitter på en xp1700 med en scsi 160 HD som system disk, og ønsker å legge til et IDE raid oppsett. 2x120Gb Barracuda V disker i raid 0. Raid kontrolleren er en Seriel Rocketraid 1520 som tar maks 2 disker pga overgangene fra vanlig ATA. til seriel ATA Disse er satt opp som master på hver sin kanal på raid kortet, begge diskene detekteres og alt er bare fryd og gammen Problemet oppstår i at jeg klarer ikke å få systemet til å boote fra scsi lengre med raiden oppsatt, den går automatisk over til boot fra IDE diskene i raiden som ikke har noe OS installert i det hele tatt. Dette gjør den uansett hva jeg setter opp i bios sin boot sekvens Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, må jeg virkelig gi opp scsi sysyem disken fordi raiden MÅ være boot?? What 2 do?? Helge Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Du kan også pøve med SYSLINUX (egentlig for linux) som jeg trur kan chainloade til windows bootloaderen. http://syslinux.zytor.com/ Eller så kan du se på denne linken: http://www.xxcopy.com/xxcopy33.htm Håper noe hjalp! Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hvis IDE eller SCSI kontrolleren (eller begge) er PCI kort og ikke innbygget, prøv en annen PCI slot. Jeg måtte bytte om en IDE-raid og en SCSI kontroller for å få riktig boot sekvens. lqpl Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Ja det kan jo være verdt et forsøk, skal prøve med boot magic progremmet også Lenke til kommentar
viggo Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 På boot-disk sequence, disable booting fra ide disker. Det holder ikke å bare flytte den nedover lista. Har opplevd dette på to ulike hovedkort fra Asus. Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg kjører win2000 pro med NTFS (Så boot magic funker ikke), kan du i mer detalj forklare hvordan jeg tar bort ide disker fra boot sekvensen Jeg er passe noob på editering av slike system filer Helge Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Hvis du mener i bios har jeg prøvd det uten hell, har til og med bare brukt scsi og disablet ALT annet Samme greia Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 lqpl ditt geni hehe Etter at jeg satte raid i pci 4 og scsi kontrolleren i pci 1 boota den opp fint med scsi OG raid. Takker for den Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Den booter tydligvis i numerisk rekkefølge som pci kortene står i der pci er først osv osv Må være det, den ignorerer ihvertfall hva som står i biosen til hovedkortet fullstendig Lenke til kommentar
Laka Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Har du fått det til nå? Uansett, var det med BIOS for RAID-kontrollkortet? Mulig du kan disable boot derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå