Camron Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Sheeeesh, jeg ble virkelig bekymret et øyeblikk her. Trodde du var en gutt. Derimot vil jeg bare si; anmeld. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Men hva med å ta det opp med han som gjorde det? Høre hva han har å si om det som skjedde og spørre han om det i det heletatt skjedde noe som helst. Og så tar du opp samtalen på mobilen din. Så hvis han er frekk/ufølsom(eller hva jeg skal si) så leverer du klippet til politiet, så har du bevis. En fin ide, dog tviler jeg på at det ville blitt godkjent som bevis. (noen av de som går på rettsvitenskap kan nok svare med nøyaktighet på dette) Tror nok det er mer enn 9% av voldtektssaker som blir henlagt, men en viktig faktor er jo at langt i fra alle voldtektsoffere anmelder saken. Selvom de anmelder, blir en god saker henlagt før påtalemyndigheten reiser tiltale, hvorpå 1/3 blir frikjent. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Men hva med å ta det opp med han som gjorde det? Høre hva han har å si om det som skjedde og spørre han om det i det heletatt skjedde noe som helst. Og så tar du opp samtalen på mobilen din. Så hvis han er frekk/ufølsom(eller hva jeg skal si) så leverer du klippet til politiet, så har du bevis. En fin ide, dog tviler jeg på at det ville blitt godkjent som bevis. (noen av de som går på rettsvitenskap kan nok svare med nøyaktighet på dette) Tror nok det er mer enn 9% av voldtektssaker som blir henlagt, men en viktig faktor er jo at langt i fra alle voldtektsoffere anmelder saken. Selvom de anmelder, blir en god saker henlagt før påtalemyndigheten reiser tiltale, hvorpå 1/3 blir frikjent. 8665171[/snapback] Med alle de kloremerkene og blåmerkene rundt forbi på kroppen (til og med på halsen, syke, syke, mann), og sikkert fysiske spor nedentil også (hun klagde over smerter) så er jeg sikker på at hun har mer enn nok bevis å komme med i en rettssak. Å drive og leke privatdektektiv på denne måten har absolutt ingenting for seg, bortsett fra å ødelegge sin egen psyke enda mer enn det som allerede er gjort. Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 visst broren din holder med "kompisen" sin i steden for deg, er han mislykket både som bror og familie... jeg syntest du burde anmelde han fyren, tenk om han gjør det igjen? mot deg eller noen andre.. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Kanskje trådstarter vil komme med en oppdatering til oss? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Tror nok det er mer enn 9% av voldtektssaker som blir henlagt, men en viktig faktor er jo at langt i fra alle voldtektsoffere anmelder saken. 8665171[/snapback] Ikke 9% blir henlagt, 9% blir domfelt. Ta det med en klype salt dog, da jeg henter det fra den dårligere siden av hukommelsen. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Oppdatering? Joda, jeg vet ikke hva jeg skal si egentlig. Sikkert til de fleste her sin ergrelse, så tror jeg ikke jeg annmelder. Jeg greier ikke det, jeg føler jeg bare sitter her og dikter ting opp. At jeg overdriver, og at ting ikke skjedde. De fleste som opplever slikt kommer aldri over det, og får aldri et normalt sexliv igjen. Jeg vil ikke at slikt skal skje med meg. Jeg tror kanskje jeg tar lettere på det enn mange gjør, dro tilogmed på jobb i dag. Jeg skal ikke si at det var lett, for det var det ikke, men det var fint å "glemme" ting. I perioder ihvertfall. Jeg vet ikke hvordan det er meningen jeg skal takle dette her. Jeg vet ikke hva andre har gjort og gjør i slike situasjoner, jeg ønsker å fortsette å leve et normalt liv. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg kan ikke si noe om voldtekter, men jeg vet at folk i andre vanskelige situasjoner har anmeldt, og vært veldig glad for det etterpå. Det blir på en måte "Nå har jeg gjort mitt, nå kan jeg legge det bak meg", i hvert fall dersom vedkommende blir dømt. Dersom du tar lettere på det enn andre vil du kanskje også være i stand til å gjennomgå en eventuell rettssak med mindre psykisk belastning en del andre jenter, for rettssaken kan være tøff - det er det ikke tvil om. Allikevel håper jeg du anmelder ham. Ikke bare fordi han har gjort noe galt mot deg, og du fortjener å se ham dømt, samt få en bekreftelse på at det hele var hans, og kun hans, skyld. Men også fordi han fortjener å bli dømt. Man skal ikke kunne slippe unna med voldtekt - vil ikke terskelen bli lavere neste gang? Du har gjort noe allerede. Du har innsett at det var en voldtekt. Du har vært hos lege/krisesenter, og sikret bevis til en eventuell sak. Du har fortalt det til noen (og forhåpentligvis også til noen "virkelige personer"). Du må gjøre det du føler er riktig, og det er ikke nødvendigvis det som føles lettest. Jeg vet ikke hvordan livssituasjonen din er, men en god venninne som ikke kjenner broren eller overgriperen og en lang prat vil sikkert hjelpe med å få klarnet tankene, dersom du har noen tilgjengelig. Broren din burde selvfølgelig vært der for deg, men det er han tydeligvis ikke. Uansett er det kanskje lettere å snakke om slikt med en venninne. Det siste du skal tenke på i denne saken er om voldtektsmannen er en familievenn eller en venn av broren. (Og det nest siste den slasken av en bror du har. ) Lykke til videre uansett. Jeg håper du kommer fra det uten varige men. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Du har gjort det du kan akkurat nå! Bevisene er tatt, så du trenger ikke å bestemme deg om noe enda. Bruk litt tid på å komme over det verste sjokket og ta vare på deg selv! Det at du har vært hos lege er en helt vanvittig bragd og det må ha vært en helt forferdelig opplevelse. Det må ha vært ganske uvirkelig å sitte der. Syns du har vært tøff, jeg! Nå må du begynne å la ting synke inn. Du virker veldig redd for at du skal "bli ødelagt" av dette. Det er ikke noe regel på at det kommer til å skje, men jo mer du aksepterer det som har skjedd og jo fortere du begynner å jobbe med deg selv, jo større er sjangsen for at du kommer ut av det som en sterkere person. Ikke legg dette bak deg uten å være ferdig med det! Finn deg noen å ha samtaler med, slik at du får ryddet opp i følelses- og tankekaoset så fort som mulig. Sier ikke at det er en enkel sak å gjøre, men det er viktig å ta tak i det mens du "er midt oppi det", istedet for at du blir gående å bære på det alene. Ikke gjem deg i skyggen! Dette er ikke din feil! Hvis du føler deg overgrepet, sa "NEI!" når det sto på, har kloremerker og smerter etterpå, så er det du beskriver, en voldtekt! Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Enig med LiamH! Tror ikke det er noen grense for når du eventuelt kan anmelde, så det kan være en god idé å ikke gjøre det med en gang. Sørg for å fortsette å få hjelp fremover, det vil sørge for å kunne gi deg det normale livet du ønsker. Gratulerer med at du taklet dette så bra, var fint å se! Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Du synes hun var med på det? Min brors bestekompis ble klåete, og jeg synes det var ekkelt. Så er alt svart en stund. Det neste jeg husker er at jeg lå i en seng uten klær, og han var over meg. Holdt hendene mine. Jeg var fremdeles borti natta full, men ba ham slutte og prøvde å vri meg unna. Smerten nedentil var helt ubeskrivelig, og jeg gråt. Du synes ikke dette høres ut som voldtekt? Det tror jeg du er alene om her. Det kan da uansett ikke være nødvendig å få henne til å tvile på seg selv? Hva hun ønsker å gjøre med saken er opp til henne, men det er ingen tvil om at dette var uten samtykke, så det du sier der blir latterlig. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Vel, hvis du ikke vil anmelde for din egen skyld så anmeld for alle andre damer ute der: Har han voldtatt en gang og kommt unna med det, vil han høyst sannsynlig gjøre det igjen. Det kan du stoppe Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Først og fremst, stakkar deg. Det må være forferdelig å oppleve noe sånn... Så er jeg veldig glad for at du har gjort det du har gjort så langt. Jeg tenker på legebesøket, og at bevisene faktisk er til stede nå. Du har en god sak, hvis du velger å gå videre med dette. Det er du, og bare du som avgjør det. Det viktigste er å tenke på at du skal leve et liv etter denne saken, og du kan møte idioten på gata når som helst. Hvordan vil det være å se han i øynene og angre på at du ikke gjorde noe? Broren din virker som en lite følsom og "familiekjær" bror, dersom han velger å holde med denne "vennen" sin.... Så var det en ting til: Grunnen til at du begynner å tvile på om du selv har diktet opp hele greia er fordi du er fortvilet, bekymret og har tenkt for mye.. Du har forestilt det sikkert alt som kan ha skjedd, og blir rett og slett tullete i hodet av situasjonen. Lykke til! Håper du gjør et valg du klarer og trives med resten av livet. Endret 22. mai 2007 av mads182 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Må bare si at jeg nesten får vondt inni meg av å lese sånt. Høres ut som om du er i en veldig vanskelig situasjon. Hadde noe sånt skjedd med meg, aner jeg ikke hva jeg skulle gjort. Helt forferdelig. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 @trådstarter: Bra at du tok mot til deg og dro til lege. Skjønner at situasjonen er vanskelig, men håper du vil revurdere. Det er viktig at overgriperen blir anmeldt, slik oppførsel kan man ikke bare la passere. Frykter også at du med å bare 'glemme' det gjør større skade på deg selv en om du får snakket ut om det. Tips: spør legen om det er mulig å få henvisning til psykolog, de er der for å hjelpe. Føler med deg. Lenke til kommentar
lain Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Bra du tok turen til legen. Desverre noe mange ikke gjør, inkl venninne av meg. Jeg var den eneste hun følte hun kunne si det til, og hun "måtte" fortelle det til noen. For å få det ut, for så å glemme (hennes ord). Så vil tro din reaksjon er ganske normal, et ønske om å bare glemme og fortsette å leve livet som normalt. Jeg håper du har noen du kan snakke med, om du går til krisesenter eller har noen venner som du stoler på. Hvis du vil bare ha noen andre å snakke med, helt utenforstående, som ikke kan tvinge deg til noe som helst (som ikke vet hvem du er eller noe), kan du alltids kontakte meg på msn, [email protected] Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Uff, håper det går bedre i fremtiden da. Tenk ihvertfall på det og hva som kan skje hvis han ikke blir annmeldt, eller hva som kan skje hvis han blir det. Kanskje du har noen gode venniner / venner som du kan snakke med og få litt trøst av. De har kanskje noen gode råd siden de kjenner deg bedre i tillegg. Lykke til videre Endret 22. mai 2007 av darkbuster Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Jeg er slett ikke sikker på om vi skal ta den diskusjonen her og nå. Det er en tid og et sted for alt, og dette er kanskje ikke hverken tid eller sted for skyldfordeling. Det sitter en jente der ute og er blitt voldtatt, dette er ikke en teoriøvelse. En prinsipiell diskusjon om fest-voldtekter kan vi kanskje spare til en annen tråd litt senere. Mens vi tar en intern diskusjon på det så stenger jeg tråden. Dere må gjerne fortelle meg hva dere synes også, det kan dere gjøre på PM. EDIT: Og da åpner vi igjen. Postene som diskuterte skyld med mere er fjernet. Den diskusjonen kan vi som sagt ta et annet sted på prinsipielt grunnlag. Jeg understreker at denne avgjørelsen er tatt av oss, ikke på henvendelse fra trådstarter eller andre brukere. Hun er opplagt takknemlig for all respons i denne vanskelige situasjonen. Reaksjoner på og spørsmål til modereringen tas fortsatt på PM, ikke her i tråden. Geir Endret 22. mai 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Xarus Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Huffhuff, skalv når jeg leste dette. Skal være obs neste gang jeg fester med bare gutter hvertfall! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Oppdatering? Joda, jeg vet ikke hva jeg skal si egentlig. Sikkert til de fleste her sin ergrelse, så tror jeg ikke jeg annmelder. Jeg greier ikke det, jeg føler jeg bare sitter her og dikter ting opp. At jeg overdriver, og at ting ikke skjedde. De fleste som opplever slikt kommer aldri over det, og får aldri et normalt sexliv igjen. Jeg vil ikke at slikt skal skje med meg. Jeg tror kanskje jeg tar lettere på det enn mange gjør, dro tilogmed på jobb i dag. Jeg skal ikke si at det var lett, for det var det ikke, men det var fint å "glemme" ting. I perioder ihvertfall. Jeg vet ikke hvordan det er meningen jeg skal takle dette her. Jeg vet ikke hva andre har gjort og gjør i slike situasjoner, jeg ønsker å fortsette å leve et normalt liv. 8669246[/snapback] Hva hadde du forventet egentlig? At armer og ben skulle falle av deg i sjokk? Klart at du forsøker å ta deg sammen. Og det er jo helt klinkende klart at du forsøker alle mulige midler for å få deg selv til å tro du faktisk klarer det. Helt til du får en skikkelig nedtur, og begynner å innse hva som skjedde. Hør her. Du trenger ikke å anmelde fyren nå. Men dra ned til politistasjonen og avlegg en forklaring. Og spar på denne en stund.. Nå spør du folk om råd. Jeg er redd du ikke kommer til å like svarene du får, men du bør lytte litt til det vi har å si. Du ble voldtatt!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg