salah Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Jenta er fullstendig utslått. Å prate med han gutten hjelper ingenting, tvert imot blir hun mer slått ut av det. De fleste er jo gutter her, så tenk deg at du hadde gjort noe sånt, ville du da ha sagt "ja det er sant, jeg voldtok deg. Jeg anbefaler å anmelde det"? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Bra du gikk til legevakten Gjerne oppdater oss Lenke til kommentar
Patience Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg skal på legen nå. De betaler taxi for meg. 8657286[/snapback] Ah, herlig! Så utrolig bra Dette kommer til å gå bra til slutt.. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Uff, vil bare si at det høres ut som en utrolig vanskelig situasjon Syns det er kjempetøft av deg at du drar avgårde, at du tar det skrittet! Har flere venninner/jenter jeg kjenner som har opplevd voldtekt, og det virker vanskelig å ta det første skrittet. Håper virkelig det går bedre med deg, at du får snakket med folk som kan noe om dette og kan gi deg gode råd. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Dere vil nok si jeg skal gå til politiet. Jeg er klar over den muligheten. Tviler på at jeg kommer til å gå, men uansett. Det er ikke 100 "gå til politiet, annmeld jævelen!" svar jeg vil ha. Egentlig er jeg ikke sikker på hva jeg vil ha, jeg vil bare si det til noen uten at det kan få konsekvenser, og helt anonymt. 8655606[/snapback] Jeg skal ikke oppfordre deg til å gjøre det ene eller det andre, men prøv å tenke igjennom dette (og vennligst les alt, slik at du ikke misforstår meg): Om du ikke anmelder dette, vil det neppe påvirke livet ditt i noen særlig grad, i og med at du, etter hva jeg regner med, vil gjøre det du kan for å holde deg unna denne typen (rett på meg hvis mine antakelser er feil). Men vær klar over at han kan voldta flere jenter, og at du har en mulighet til å forhindre at dette skjer. Ved å anmelde ham benytter du denne muligheten. Det er ikke sikkert at han blir straffet, men han blir nok i det minste innkalt til avhør, og både straff og avhør kan være nok til at han ikke velger å gjøre det samme igjen. Det er jo ikke sikkert at han kommer til å gjøre det samme igjen uansett, men en anmeldelse vil nok uansett ha større virkning. Så en anmeldelse trenger ikke å være til fordel for deg. Faktisk kan den i mange tilfeller ha mer å si for andre enn for deg. Så tenk på de andre mulige jentene som måtte havne i samme situasjon som deg om du velger å ikke anmelde saken. Kanskje får du vite om dem, og det gir deg skikkelig elendig samvittighet, eller kanskje det skjer uten at du får vite om det. Kanskje skjer det ikke noe, men at du allikevel får dårlig samvittighet for at det kan ha skjedd noe, eller kanskje det ikke skjer noe og samvittigheten din er like god som noen gang. Ved å anmelde saken gjør du i hvert fall ditt, og i ettertid kan du da trøste deg med at du gjorde ditt, samme hva som skjer - uansett om du får vite om flere voldtekter av samme fyr, eller ikke. Jeg vet at det jeg skriver kan fremstille deg som om du er veldig egoistisk, men det må du for all del ikke tro! Min eneste intensjon med dette svaret er å få deg til å tenke litt etter konsekvenser du kanskje ikke har tenkt over, og i en slik situasjon er det lov å være egoistisk. Du har havnet i en situasjon som jeg ikke unner noen å være i. Og først og fremst må du jo uansett selv vurdere hvilke konsekvenser det vil få for deg personlig å anmelde/ikke anmelde saken. Det at denne fyren har nær tilknytning til din familie kan kanskje gi deg selv enda mer du må hanskes med om du anmelder det. Slike vurderinger er det bare du selv (og de som står deg nærmest) som kan foreta. Vi her på forumet kjenner ikke deg eller situasjonen godt nok til det. Så tenk på deg selv først og fremst. Hva vil være best for deg? Og så mitt personlige råd: oppsøk et krisesenter e.l. og snakk med foreldrene dine. Foreldrene dine vil nok ditt beste uansett om det er på bekostning av en annen de kjenner godt. De har også levd lenger enn deg (også min personlige antakelse ), og vil nok kunne gi deg god støtte og gode råd. Om du velger å høre på meg er kun opp til deg selv. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Syns det er trist at du tror din bror vil holde med kompisen. Enda mer trist om det er tilfelle. Jeg vet at hadde det vært min søster og kompis, så hadde det ikke vært mye futt i kompisen min lenger. Hvis din bror får høre om det håper jeg han støtter deg. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Denne typen er en snik og en voldtektsmann, uansett hvor mye han vil dekke over med at "Jamen du var jo full og jeg var full", farlig mentalitet på sånne folk. Trist historie btw. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Strålende at du har kontaktet lege og tatt det første steget mot å forbedre situasjonen. Som alle andre her vil jeg påpeke at det du beskreiver i denne tråden ikke på noen som helst måte er din skyld og at du burde søke den hjelpen du kan. Jeg tror ikke forumet her er den beste arenaen, oppsøk krisesenteret og få den hjelpen du kan! Lykke til, det du får til med dette er imponerende! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Som mange andre er jeg lettet over at trådstarter nå har oppsøkt et krisesenter. Om hun ønsker å anmelde eller ikke bør bevis sikres snarest mulig, og hun bør også få noen med erfaring å snakke med med en gang. Hvorvidt anmeldelse er noe man ønsker å gjennomgå er man ofte ikke i stand til å avgjøre så tett på hendelsen. Man kan endre mening senere, men hvis man har gjort som trådstarter og sikret bevis har man flere og bedre muligheter senere. Jeg håper inderlig at trådtstarter ikke vil preges lenge av dette, men kunne leve et normalt liv med et normalt forhold til menn, seksualitet og seg selv. Det er vanskelig å råde trådstarter til å snakke med sine foreldre, men jeg synes man skal ha et dårlig forhold til sine foreldre om man ikke kan snakke med dem når man trenger dem som verst. Desverre er det jo noen som har foreldre som ikke evner å stille opp for barna når det virkelig kniper, men det gjelder heldigvis ikke flertallet. Om trådstarter vil snakke med sine foreldre eller ikke må være opp til henne, men hun bør tenke over hvordan hun skal takle at familien har med han fyren å gjøre i fremtiden. Hvis det er noe som helst tak i dine foreldre, så snakk med dem. Hvis de er noe som helst å samle på, vil de støtte deg, uansett hva som har skjedd. Jeg blir forresten helt matt av forbannelse over at enkelte mannfolk gjør slikt som dette! Som mann gjør det meg kvalm at en sånn fjott skal få ødelegge alle menns gode rykte, og gjøre kvinner redde for de 99% av oss som er ålreite og som aldri ville gjort noe slikt. Måtte han kastreres med sløv såpekopp! PS! Hvis din bror støtter kompisen og ikke sin søster, så er han faen meg ikke mye til bror! Uansett hva han måtte tro om situasjonen. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver her, da jeg ikke har særlig mye å bidra med. Men ville bare si at du gjorde det rette ved å dra til krisesenter. Håper ikke dette er noe som kommer til å plage deg i fremtiden. Og en annen ting, det er ikke du som skal skamme deg. Du er et offer for et grovt overgrep, og jeg håper denne fjotten som har gjort noe så utrolig slemt mot deg blir terrorisert tilbake helt til han dør. Edit: For å svare på spm i topic, dette er nok voldtekt i aller høyeste grad. Fyllesex er jo der to sexlystne fulle folk hopper til sengs fordi di begge vil det, og ikke fordi den ene parten(les: mannen i ditt tilfelle) vil det. Endret 20. mai 2007 av Minus Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Veldig trist å høre at det gjorde så vondt og at du gråt Men hva med å ta det opp med han som gjorde det? Høre hva han har å si om det som skjedde og spørre han om det i det heletatt skjedde noe som helst. Og så tar du opp samtalen på mobilen din. Så hvis han er frekk/ufølsom(eller hva jeg skal si) så leverer du klippet til politiet, så har du bevis. ..... eller putter et par mursteiner i veska de og slår han rett. Og jeg tror ikke broren din holder med kameraten hans. Du er fortsatt uansett søstra hans. Dere har samme blod, samme far og mor. Selvom dere ikke står hverandre nær, så tror jeg han forstår. Du må tenke... Hva oppnår DU ved å gå til politiet? Han blir stempla som voldtektsmann for EN eneste tabbe han gjorde i fylla. Du sitter fortsatt igjen med minnene. Endret 20. mai 2007 av Twingy Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Nå har jeg vært hos legen. Masse spørsmål og styr, og de skulle av prøver av alt mulig. Nesten tre timer brukte de. De tok også bilder av alle merkene og klorene, det viste seg at jeg har rundt halsen og. Jeg har også pratet med min bror, utrolig nok. Han var ganske full selv, og husker ikke noe relevant. Men som jeg sa, så virker det ikke som han tror på meg. Så det er jo typisk. Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Nå har jeg vært hos legen. Masse spørsmål og styr, og de skulle av prøver av alt mulig. Nesten tre timer brukte de. De tok også bilder av alle merkene og klorene, det viste seg at jeg har rundt halsen og. Jeg har også pratet med min bror, utrolig nok. Han var ganske full selv, og husker ikke noe relevant. Men som jeg sa, så virker det ikke som han tror på meg. Så det er jo typisk. 8659666[/snapback] Hva sa han da, om jeg får lov å spørre? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Han sa han husker at jeg og ham pratet, men ikke at jeg har blitt med noen opp. Altså, ingen ting med noe relevans. Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Han sa han husker at jeg og ham pratet, men ikke at jeg har blitt med noen opp. Altså, ingen ting med noe relevans. 8659697[/snapback] Men hva vet du om hvilke tanker/følelser han sitter igjen med nå etter at du fortalte dette. Godt mulig han ikke får sove godt i natt engang, fordi han lurer så sinnsykt på om kameraten hans virkelig har gjort dette eller ikke. Og han kommer kanskje til å tenke så mye på det uten å få noe svar, at han rett og slett spør kameraten om det her er sant? Så hvis det er sant at du har kloremerker overalt, så hvorfor ikke vise det til broren din, så han virkelig skjønner at det faktiskt er noe i det du sier. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Har flere venninner/jenter jeg kjenner som har opplevd voldtekt, og det virker vanskelig å ta det første skrittet. 8657674[/snapback] Huff...bare det at du sier du har flere venninner som har opplevd voldtekt, får meg til å lure på hva som feiler mannfolka idag. Noe må gå rett vest i oppveksten, noe funamentalt mangler rett og slett. Trådstarter: Jeg syns det er kjempebra at du dro til legevakta! Jeg regner med at om du vil anmelde det, så har du bevisene på din side, uten tvil. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Det samme skjedde med min søster, men hun fikk kvalmende nok ingen støtte fra familien utenom fra meg. Uansett... Det ble anmeldt til politiet, voldtektsmannen tilsto og ble dømt. Min søster fikk 60.000 kroner i oppreisning. Ikke at pengene gjorde ting noe særlig bedre, men det var noe iallefall. Vet i ettertid at voldtektsmannen rømte byen etter at han hadde fått grisebank av noen, hvem som gjorde det er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Det samme skjedde med min søster, men hun fikk kvalmende nok ingen støtte fra familien utenom fra meg. Uansett... Det ble anmeldt til politiet, voldtektsmannen tilsto og ble dømt. Min søster fikk 60.000 kroner i oppreisning. Ikke at pengene gjorde ting noe særlig bedre, men det var noe iallefall. Vet i ettertid at voldtektsmannen rømte byen etter at han hadde fått grisebank av noen, hvem som gjorde det er jeg ikke sikker på. 8661516[/snapback] Det er sikkert mange som ikke er enig i dette, men akkurat det syntes jeg han fortjente. Minimum. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Er det ikke rundt 9% av anmeldte voldtekter som ender i dom? Leste om en fyr som tente på huset til en som skal ha voldtatt damen hans. Ikke overraskende hadde voldtekten blitt anmeldt, så henlangt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Nå har jeg vært hos legen. Masse spørsmål og styr, og de skulle av prøver av alt mulig. Nesten tre timer brukte de. De tok også bilder av alle merkene og klorene, det viste seg at jeg har rundt halsen og. Bra du tok mot til deg og dro til legen. Tror ikke du kommer til å angre på det. Nå har du iallefall muligheten til å velge hva du vil gjøre videre. Ørjan... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg