Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Voldtekt? Eller Fyllesex?

Gjest Gjest_Meg_*

Anbefalte innlegg

Fra en jente til en annen, vær så snill og oppsøk noen!

Jeg får helt vondt av å lese det du skriver, og jeg skjønner godt at du helst bare ønsker å glemme.

Men dette er IKKE din feil! Og ikke la noen få deg til å tro noe annet!

Det er helt klart at du følte deg trygg med din bror til stedet, og at han ikke har stoppet kameraten sin syns jeg er helt grusomt.

Hvis du føler at du ikke kan snakke med din bror, så prøv å snakke med din mor, eller gå litt lenger ute i familien, som en kunise/fetter eller kanskje en tante. En som ikke kjenner denne kompisen av din bror..

Det kan tenkes at det er enklere, både for deg og den du snakker med..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest

Igjen, tusen takk for all støtten. jeg kommer nok til å ringe krisesenteret, men jeg må bare bearbeide hele situajonen litt først. jeg Vet liksom ikke hvordan jeg skal reagere, hva jeg skal gjøre. Jeg vil liksom ikke tenke på det selv, så da å ringe til noen, for så å legge ut om alt, det virker veldig vanskelig synes jeg. Foreløbig ihvertfall.

Jeg går fra å være sint, til å hikste, til å bli kvalm, skylde på meg selv, skylde på broren min, tenker at jeg dikter det opp, få sympati for han fyren, for så å hate ham. Det er så vanskelig å vite hva som er "korrekt" å tenke. Jeg vet jo at skyldfølelse og alt det der er normalt i en slik situasjon, men det er vanskelig å blokkere det. Jeg er så vant med å ha kontroll over situasjonen, jeg føler meg helt ubruklig.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Foresten, det er uaktuelt å prate med foreldrene mine. Jeg vil ikke at de skal vite noe som helt om dette i det hele tatt. Han er som sagt en god venn av familien.

Lenke til kommentar
Jeg vil liksom ikke tenke på det selv, så da å ringe til noen, for så å legge ut om alt, det virker veldig vanskelig synes jeg.

du har jo lagt ut om alt her, så hvorfor ikke se om de har en mailadresse og sende dem en link til denne tråden? jeg kan ikke tenke meg noe annet enn da de på krisesenterne har håndtert mye slikt før og vet hva som skal gjøres.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det etter å ha lest dette er det ikke stort som kan forsvare hans handlinger.

8656504[/snapback]

Enig..

Han kommer bare til å nekte uansett..

Det kan vi jo fortelle alt nå.. Trenger ikke snakke med han for å vite det..

Nei han er nok ikke den rette å snakke med, han kommer nok bare til å legge skylden over på henne. :no:

Lenke til kommentar
Tull og tøys!

Slik jeg ser det etter å ha lest dette er det ikke stort som kan forsvare hans handlinger.

8656504[/snapback]

Ikke?

Hvor mange ganger har vi ikke hørt om jenter som blir drita, har sex og griner etterpå fordi de ble voldtatt? (ikke vondt ment i det hele tatt mot trådstarter) etter min mening burde man ikke bli drita nettopp pga av at sånt kan skje...og at jenter som blir drita bare ber om det, men det er en annen sak...

Føler med deg og alt det der, men man kan jo ikke løpe til nærmeste politimann og leke liten og uskyldig heller?!

Det er jo bare å bevise at jenter er det svake kjønn....

Lenke til kommentar
Det er veldig lite snakk om han typen som voldtok deg... Skjønner det godt hvis du ikke føler du er i stand til å snakke med han, men det kunne jo vært en idè å få hans side av saken før du anmeldte ræva hans....

8656457[/snapback]

Det blir feil uansett hvordan du snur og vender på det. Han vil 99% sikkert bedyre sin uskyld og hevde at trådstarter var med på det, og hun sitter igjen med enda mer tvil enn hun allerede har.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Jeg vil ikke prate med ham nei. Bare tanken på å se ham får meg til å bli dårlig.

Går det an å ta bevis med en q-tip selv? Er det "gyldig"? Jeg vil ikke dra på legen.

Lenke til kommentar

Står ved det første jeg sa jeg. Ville snakket med bror din om det. Greit dere kanskje ikke kommer best over ens, men skal garantere deg at han bør vite dette, å også kommer til å gjøre noe med det. Familie er ikke noe man kødder med, noe kameraten til bror din burde skjønt.

Skal legge til at dette høres veldig ut som en voldtekt, det som er litt skummelt er at du har blacket ut en periode, å det er her samleiet har startet. Hva skjedde i denne blackout perioden? Har faktisk endel betydning synes jeg.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Blir vel ord mot ord? Det eneste du har er merkene på kroppen(hvis de er alvorlige?). Du var som sagt full og du husker lite, du kunne skadet deg på mange måter, jeg er ganske ustø i fylla, så jeg ramler overalt. Hvis det var voldtekt så er det nok merker og sår i vaginaen.

Som du nevnte i første posten, lurt av deg å ikke vaske deg, men du burde ikke vente for lenge med å dra til noen for å undersøkes.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Skal legge til at dette høres veldig ut som en voldtekt, det som er litt skummelt er at du har blacket ut en periode, å det er her samleiet har startet. Hva skjedde i denne blackout perioden? Har faktisk endel betydning synes jeg.

8656622[/snapback]

enig der.

Lenke til kommentar
Du, jenta - hør her.. Der er ikke HER du vil være nå. Jeg kan love deg, og garantere deg - at om du drar til krisesenteret så vil du bli totaloverrasket over hvordan behandlingen du får der er. De vet så utrolig mye mer enn det du noensinne kommer til å få vite av oss her inne. Jeg føler virkelig med deg, men du gjør muligens ditt livs største tabbe om du dropper å gå dit. Tro meg! Du vet ikke alt, ikke spill deg selv det pusset med å skape deg et bilde av hva som skjer der, for jeg tror ikke det er det reelle bildet. Dra til krisesenteret. Slå av hjernen din et lite øyeblikk og oppsøk de som VET hva som skal gjøres for din egen del. Etter en stund begynner hodet ditt å bagatellisere hendelser. Og du begynner å lure deg selv.. Dra dit. Det er ditt eget beste, det finner du ut når du har vært der.

Men dra dit. Tro meg, du gjør deg selv en stor tjeneste. Skal se om jeg finner tlf. nummerene du trenger.. vent litt..

PS! Jeg vet du tror du tar feil. Ja kanskje du gjør det. Kanskje ikke. Det hjelper de deg med å finne ut av. :-) Det er en del av jobben. Ingen blir sure på deg for det.. Ingen!

---

http://www.oslokrisesenter.no/

Er du kvinne og trenger noen å snakke med?

Har du vært eller er du utsatt for vold/mishandling fra en partner, familie eller andre? Har du problemer med å avgjøre for deg selv hva det er som skjer? Ta kontakt med oss så kan vi sammen prøve å finne løsninger. Mange spør

er jeg utsatt for vold/mishandling?

hva gjør jeg når jeg skal bryte forholdet?

hvilke rettigheter har jeg, f.eks. ved samlivsbrudd?

trenger jeg advokat?

Innholdet i samtalene kan være råd/veiledning, informasjon, kartlegging av situasjonen, bistå i å finne løsninger, bearbeiding.

Du kan være anonym.

Har du behov for tolk ordner vi dette.

Alle på krisesenteret har taushetsplikt.

Ingen av våre tjenester koster deg noe.

Ta kontakt med oss på vår døgnåpne telefon

22 48 03 80

eller på e-post: [email protected]

eller faks: (+47) 22 48 03 81

8655877[/snapback]

Vil bare si at dette var et veldig bra svar. Støttes.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...