Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW E30 - 316

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et nytt problem, og da er det vel på tide å opprette en ny worklog for problemet også... :w00t:

-Bilen det dreier seg om er en 87 ' BMW 316. Toppen skal være overhalt for et par år siden, og bilen har rullet 191 000 km på sine 20 år i trafikken. Bilen er 2 dørs, noe som gjør den litt finere etter min mening.

-Av ekslusivt ekstrautstyr kan jeg by på en hekkspoiler og takluke (sveiven sitter der fremdeles). Samt 5 gir.

Bilen skulle leveres ferdig EU-godkjent som en del av avtalen jeg inngikk med selger, men det viste seg at det var noen feil her og der. Slitt bærekule foran, og brudd i begge bakre fjærene. Da fjærene ble tatt av for å byttes, fant broren min ut at begge bærebruene er opprustet. Nye (brukte) bærebruer er på vei. Oljelampen lyste da jeg hentet bilen, den sluttet heller ikke å lyse da jeg fylte på mer olje. Oljefilter og olje er også skiftet, og da ble oljetrykket bedre og lampen slukte. Skrur ikke noe bil selv, så jeg er veldig glad jeg har broren min. :)

Vet ikke hvor stor interesse det er for en så "kjedelig" bil her inne, men jeg prøver meg likevel med noen bilder.

Under her skjuler det seg en BMW ja.

12052007145fz2.jpg

Med en litt større potte enn normalt, og BMW-hekkspoiler er det nesten vanskelig å se at det er en 316..

12052007146gk9.jpg

I dag ble den polert også, resultatet ble ikke verst!

20052007184nz9.jpg

Org. BMW alufelger

20052007185xy3.jpg

Planer for fremtiden blir å få tak i ny girkule, ratt og eventuelt andre detaljer. Selvfølgelig mtec. Noen felger som passer bra på E30? Kabler til anlegg ligger i bilen, så det skal nok inn et verstinganlegg så snart bilen er på veien.

Bilder kommer straks!

Endret av mads182
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du skriver selv i tråden din... Dette er en kjedelig bil.

Sikkert morro og holde på mrd pussing og gnikking og annen skrueri, men selve bilen er ufattelig kjedelig.

Men du skal ha lykke til med prosjektet... bilen så da vertfall hel og fin ut. :)

Lenke til kommentar

Dette er på ingen måte en kjedelig bil. Er stor fan av E30, og det eneste jeg kan si at er kjedelig med denne bilen, er motoren, litt mtech styling, senking og felger, så er du langt på vei med utseendet ihvertfall. Fine felger til e30 er brock b1 blant annet. Og generelt felger med kant passer disse bilene. :)

Lenke til kommentar

Har sett litt på mtec stylinga, den er egentlig fin den :yes: Men jeg tror jeg skal prøve å holde bilen clean, uten styling. Noen felger blir det nok uansett etterhvert.

Det jeg har sett på så langt er:

-Kromma grill (de 2 ringene med kromma ribber)

-Hvite blinklys

-Mtec girkule og ratt

(Hvis jeg finner det brukt, i hvertfall. Nytt er dyrt!)

Har du noe, så meld i fra.

Endret av mads182
Lenke til kommentar
Som du skriver selv i tråden din... Dette er en kjedelig bil.

8657834[/snapback]

Ikke for å være frekk her, men om vi skal dra den helt ut:

VW TOURAN 2.0TDI EXLUSIVE DSG

Catch my drift?

8658920[/snapback]

Du kan da si hva du vil om min bil du.... No hard felings :)

Men du innrømmer jo selv at bilen kanskje er litt kjedelig....

Smak og behag vetu...

Lenke til kommentar
Du kan da si hva du vil om min bil du.... No hard felings :)

Men du innrømmer jo selv at bilen kanskje er litt kjedelig....

8661611[/snapback]

Det var bra. :)

Litt kjedelig, muligens, sett i forhold til f.eks en Lotus Espirit, men jeg syns det er en bil med masse klasse og stil. :)

Skikkelig tysker. Hehe...

Lenke til kommentar

Gratulerer med fin E30! :) 60/40 senk og fete felger (brock b1 el.lign)gjør susen på disse gamle bimmersa :) lister opp noen sider der du kan lete etter styling osv :) men pliiis ikke no jalla styling!

www.koed.dk

www.gsbildeler.no

www.motortechnik.no

PS: motorbytte er billig og enkelt i disse bilene :cool: fort gjort å putte i en 325 motor :)

Lenke til kommentar

Det blir ikke motorbytte så fremt den andre ikke ryker av en eller anner grunn. Men jeg legger til noen bilder jeg tok i sta...

Sint front!

Front

Sexy bakende

Jeg har faktisk blitt veldig svak for bakenden på denne bilen, er det bare meg eller er den nydelig? :D

Anlegg blir handlet inn fortløpende, 6*9 + sub i morgen, mens forsterkeren lar seg vente på.

Er det noen som har Mtec girkule + ratt til oveeeeeer?

Lenke til kommentar
Skaff deg tåkelys! :)  Hvis du ikke allerede er medlem, råder jeg deg til å registrere deg på www.bimmers.no :)

8694799[/snapback]

Planer om det! :):thumbup: Har ikke vært innom der ennå - skal sjekke det snarest. Jeg er medlem på e30klubben.net som virker som en grei side for meg... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...