millencolin Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) du kan jo også kikke på dv2351 som er en oppgradert versjon av dv2215, med Core 2 Duo-prosessor og noe GPU. http://www.xd.no/aspx/loginVnet.aspx?Retur...491&plid=78491# Endret 24. mai 2007 av millencolin Lenke til kommentar
cheesewheese Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Trykket feil link til sitat, men finner nå ikke knappen for å slette denne posten... Kanskje det ikke fins.... ? Endret 24. mai 2007 av cheesewheese Lenke til kommentar
cheesewheese Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hardwaren kan ikke bli ødelagt av at en driver ikke blir skikkelig instalert! Dette er bare tull, det kan hende de ikke fungerer skikkelig men det er jo grunnet en korrupt driver, bare instaler på nytt igjen så funker det, hardwaren kan ikke bli ødelagt av en driver! 8686789[/snapback] Sorry, du har rett. Mente ikke direkte ødlegge maskinvaren, men det fungerer jo ikke da . Var litt trøtt . Takk for at du rettet meg . Cheesewheese Lenke til kommentar
cheesewheese Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Har nye forslag for laptop til Macciato. Hva med Acer? Acer er fine maskiner, men vet ikke om designen faller i smak. Dette var jo viktig for deg, så du for bestemme selv. Jeg selv har en Acer (se signatur) og er stor fornøyd med den. Acer kommer med god garanti på ett år som standard, dette kan oppgraderes til 3 år (i tillegg kan den oppgraderes mer til å dekke tilfeldige skader, kan være lurt. Jeg har det, men når jeg kjøpte det var prisen billigere enn den som står nå. Gått MYE opp. Tror jeg betalte ca litt over 1000 NOK ekstra for oppgradering av forsikring. NÅ koster det ca 1800 NOK. Betalte også ca 500 NOK for antivirus programmet Trend Micro Pc-Cillin for 3 år og tre pcer. Det koster ca 500 NOK nå for 1 år og tre maskiner !). Acer kommer også med noen fantastiske utility programmer. Disse kan blant annet: kontrollere innstilling til maskinen (BIOS, osv), ta backup av harddisken, låse masse lagringsenheter som SITTER I laptopen (tas lagringsenheten ut er den ikke låst i en annen pc, men om en ny lagringsenhet settes inn vil denne være låst ), kontrollere innstillinger på maksinen som påvirker batteritiden (så du kan optimalisere batteritiden for den typen bruk du skal gjøre der og da), osv. De er utrolig nyttige, lette og fine i bruk. Den første laptopen jeg anbefaler fra Acer er Acer Aspire 9302. Den passer for ditt bruk med tanke på ytelse. RAMen kan oppgraderes fra 1 GB til 4 GB, 17" skjerm som er fin til film. Eneste som er, er at siden den er en 17" er vekten 3.66 Kg. Den blir kanskje litt stor og tung til å bringe til skolen, men det går ennå ann å gjøre det ved bruk av en ryggsekk. Ellers har den alt du trenger, som en kortleser (integrert), 4 USB 2.0 porter, trådløs, bluetooth (blåtann), integrert 0.3 MP webcam, og skjermkortet er bra nok for dine bruk. Pris hos MPX.no er rett under 8K (7 990 NOK). Link til MPX.no. Andre pcen jeg anbefaler er under vekt grensen din på 3 Kg. Det er en Acer Travelmate 4233. Den har bedre prossesor enn dv2315, 15.4" skjerm som er fin til film også (15.4" blir rett under eller ca 3 Kg vanligvis i denne prisklassen), 3 USB 2.0 porter, integrert kortleser, Dual layer DVD brenner, RAMen kan oppgraderes også fra 1 GB til 4 GB. Skjermkortet er integrert også, men siden du ikke er en spiller dugger den godt nok. Integrert 1.3 MP webcam her, trådløs. En fin pc med vekt på 2.77 Kg. Pris er også rett under 8K (7 495 NOK). Link til MPX.no. Den tredje pcen, som jeg anbefaler sterkest, fra Acer er en Acer Aspire 5633. Det er akkurat samme modell som jeg har (se signatur), bare en oppgradert versjon. Hovedkortet er nyere og bedre, pluss et bedre skjermkort, men min versjon hadde også greid dine krav. 15.4 " skjerm, vekt rett under 3 Kg (2.95 Kg), 3 USB 2.0 porter, integrert kortleser, trådløs, 1.3 MP webcam integrert, RAM på 1 GB kan utvides til 2 GB, Dual brenner DVD (er ikke sikker på om Aspire 9302 har dual layer brenner, men jeg tror det . Står supermulti brenner ), osv. Et godt kjøp, eneste som er er prisen. Den er litt over 9K (9 425 NOK). Eneste hardware hakke er vel oppgraderingen av RAM, men det legges knapt merke til med dine behov. Også er det en mindre USB port, men en mus og en minnebrikke og en ledig, så går det vel bra . Link til MPX.no. Håper det hjalp. Om du får spørsmål så bare post. Jeg svarer når jeg kan. Cheesewheese Endret 24. mai 2007 av cheesewheese Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg syntes du kommer med masse vås cheesewheese spesielt etter hun klart ønsker en HP maskin... HP DV2215 vil være en perfekt maskin for trådstarter men du kommer med masse tekniske spesefikk som man blir bare svimmel av samt hun sannsynelig ikke skjønner hva du prater om Jeg har sett dine andre råd "cheesewheese" i enkelte tråder og er uenig i de fleste samt noen er rett og slett FEIL! Mulig du syntes dette er artig da dette er en jente som ønsker dine råd men nå syntes jeg virkelig du bør slutte å feilinformere... Trådstarter kjøp DV2215 den vil passe deg perfekt så lar vi denne tråden dø ut da vi har funnet maskinen som dekker ditt behov... Styr glatt unna billige AMD prosessorer hvis du ønsker en kjølig maskin med god batteritid kontra varme og støy "de yter også bedre" NB-Acer maskinene er i hvertfall like kjedelige/stygge som evt en Dell 6400 som jeg har anbefalt..... "jeg har hatt begge merkene nylig " Lykke til! Lenke til kommentar
cheesewheese Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg syntes du kommer med masse vås cheesewheese spesielt etter hun klart ønsker en HP maskin... HP DV2215 vil være en perfekt maskin for trådstarter men du kommer med masse tekniske spesefikk som man blir bare svimmel av samt hun sannsynelig ikke skjønner hva du prater om Jeg har sett dine andre råd "cheesewheese" i enkelte tråder og er uenig i de fleste samt noen er rett og slett FEIL! Mulig du syntes dette er artig da dette er en jente som ønsker dine råd men nå syntes jeg virkelig du bør slutte å feilinformere... Trådstarter kjøp DV2215 den vil passe deg perfekt så lar vi denne tråden dø ut da vi har funnet maskinen som dekker ditt behov... Styr glatt unna billige AMD prosessorer hvis du ønsker en kjølig maskin med god batteritid kontra varme og støy "de yter også bedre" NB-Acer maskinene er i hvertfall like kjedelige/stygge som evt en Dell 6400 som jeg har anbefalt..... "jeg har hatt begge merkene nylig " Lykke til! 8691521[/snapback] Greit, jeg tar feil noen ganger. Men jeg snakker ut fra min erfaring pluss hva jeg leser rundt omkring, men teknologi er ALLTID konstant i bevegelse, så før man anner det, kommer nye råd og ny teknologi, så du trenger vel ikke være så slem mot meg . I tillegg så er vi jo her alle for å lære, det er jo det forumer er til, eller tar jeg bare feil?! I så fall, om vi ikke er her for å lære, så skal jeg slutte i forumet øyeblikkelig, for da vet jeg ikke hva som er vitsen i å bruke tid på dette. Om jeg ikke kan lære her, så kan jeg bruke tiden min på andre mer nyttige ting, men jeg syns at det å lære er nyttig. Forresten har trådstarter ALDRI opplyst at hun VIL ha en HP maskin. Hun har sagt at hun bryr seg om utseende til maskinen. Hun vil at den skal se fin ut. Thats it! Hun har ikke sagt at hun vil ha en spesiell modell, men hun har uttrykt at hun ikke vil ha enkelte merker. Jeg forøvrig syns jeg Acer er helt forskjellig fra Dell i design, og at Acer maskiner er fine, MEN det er jo MIN mening. Men beklager alt da! Kan vel like gjerne slutte å bruke forumet etter i kveld! Jeg tar feil, det innrømmer jeg, men gud hvor frekke noen folk er her inne! Og de bruker ord som er overreagerende, så selv om de kanskje ikke mener det, så kan noen føle seg ubehagelig av det! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Å lese denne tråden er nesten litt søtt! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Å lese denne tråden er nesten litt søtt! 8691848[/snapback] Ja du har god humør Jotun.... cheesewheese at du skal slutte å gi råd blir helt feil men du må regne meg å møte andre meninger her på forumet... Da overskriften er "Svarer til Hjelp med HP Maskin please=)" så bør man regne med at personen ønsker et produkt fra akkurat HP. Slutter du å skrive og gi råd etter denne uenigheten så syntes jeg det virkelig er synd da du engasjerer deg virkelig godt i denne tråden blant annet. De fleste av oss har fått både kritikk og tatt grundig feil av og til, men alikevel så syntes jeg det er viktig med flere meninger rundt et emne. Synd hvis du syntes jeg er frekk og straffer deg på ting som blir litt feil men jeg har opplevd det samme flere ganger så bare stå på videre Man lærer i dette forumet og det er flott samt man føler seg sikker neste gang man skal gi et råd. Man opplever det samme spørsmålet hver uke, og etter hvert så er man sikker da man gir et råd og det er virkelig en god opplevelse da en trådstarter takker deg og blir fornøyd med produktet "du" har anbefalt. Vi trenger masse meninger her i dette forumet, men man skal ikke bøye hodet å bli såret hvis andre ikke er enige... Lykke til videre! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ja du har god humør Jotun.... 8692315[/snapback] Ikke? Lenke til kommentar
macciato Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Å lese denne tråden er nesten litt søtt! 8691848[/snapback] Syns æ å Lenke til kommentar
macciato Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 men folkens..jeg har bestemt meg, det blir: Dv2215 Takk for alle hjelp Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 men folkens..jeg har bestemt meg, det blir: Dv2215 Takk for alle hjelp 8695049[/snapback] Flott Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Fint at du fant deg en maskin du likte Kine! Siden tråden i utganspunket er løst og avsluttet, kan jeg jo kommentere OT diskusjonen i den skjulte teksten... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Cheeseweese, dersom du ikke pakker inn dine meninger i et tonn med brødtekst er det lettere å blit tatt seriøst i et diskusjonsforum som dette. Det er ikke noe poeng å skrive en avhandling hver gang en skal argumentere for noe. Det er ikke lett å skille poeng fra tekst når en post er formulert slik: blablablablabla dennemaskinenerbra blablablabla. Når noen av utsagnene faktisk ikke henger på greip, er det enda mindre motiverende å prøve å lete gjennom en grøt med tekst. Prøv rett og slett å formuler deg så det er enklere å forstå hva som faktisk skal bli sagt. Sånn.. da har jeg fått sagt mitt. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Fint at du fant deg en maskin du likte Kine! Siden tråden i utganspunket er løst og avsluttet, kan jeg jo kommentere OT diskusjonen i den skjulte teksten... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Cheeseweese, dersom du ikke pakker inn dine meninger i et tonn med brødtekst er det lettere å blit tatt seriøst i et diskusjonsforum som dette. Det er ikke noe poeng å skrive en avhandling hver gang en skal argumentere for noe. Det er ikke lett å skille poeng fra tekst når en post er formulert slik: blablablablabla dennemaskinenerbra blablablabla. Når noen av utsagnene faktisk ikke henger på greip, er det enda mindre motiverende å prøve å lete gjennom en grøt med tekst. Prøv rett og slett å formuler deg så det er enklere å forstå hva som faktisk skal bli sagt. Sånn.. da har jeg fått sagt mitt. 8695356[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå