Gå til innhold

Hjelp med HP Maskin please=)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv hatt denne pcen i to dager nå og må si meg veldig fornøyd.

Maskinen er utrolig flott og se på og fungerer veldig fint. Var redd for at 1gb var litt lite ram i Vista men merker ikke noe problemet med det.

Eneste minuset jeg har er at når jeg skrudde på maskinen for første gang må HP programmene innstaleres, jeg lukket igjen lokket sånn at det kunne innstalere og det har skapt problemer med innstalasjonen av Vista slik at jeg må vente på en Recovery Cd fra HP :S

Litt kjipt, heldigvis hadde jeg en Vista cd liggenede så jeg la inn en helt clean Vista versjon...

Lenke til kommentar
Tusen takk Cheeseweese=)

Syns det er kjempeflott at du tar deg tid til dette! maskinen du skrev om nå er ganske interresant! Skal absolutt vurdere den...står vel nå mellom den og den andre tx'n med touchscreen osv...

Men helt ærli:P Jeg spør igjen :ermm:

Er det en dårlig maskin? den med den uvanlig bevegelige skjermen og greier?

Jeg gamer jo ikke:P

Falt så for den at jeg får brusing inni meg når jeg ser den :love:

8675551[/snapback]

Vel, det er jo ikke en direkte dårlig maskin, det er bare at for forbruke ditt er det ikke verdt hva du får, tro meg. For samme prisen får du en kraftigere pc, eller du får en lik pc for lavere pris. Den tablet-pcen vil interessere deg i noen måneder, så blir du lei, og ønsker kanskje at du tok den andre siden den touchscreenen går ikke ann å navigere ordentlig med. Den er fin å ha når du trenger den til å lagre håndnotater smart, slik som i universistet, men akkurat nå har du ikke veldig mye bruk for den. Spar heller pengene nå, og kjøp den jeg anbefalte. Så om noen år, når du skal til universitetet kan du jo bla opp noen nye tusninger, og kjøpe deg en tablet pc som din egen velkomst gave til universitet. Der får du mye mer bruk for den! Det kan jeg love deg! Der sitter man unna for eksempel eksperiment i kjemi laben, siden man sitter i en forelesningssal med prosjektor. Da er den grei til å ta notater med. Den er faktisk super til det :p ! Men nå i vidregående, så gjør du eksperimentet selv på pulten, da kan man jo ikke ha laptopen ute. Da er det bedre med en normal laptop til å skrive opp eksperimentet etterpå. Tablet pcer er geniale å ha for forte, små håndnotater, men ikke når det gjelder oppskriving. Da går faktisk tastatur fortere.

Håper det hjalp. Det er jo selvfølgelig ditt valg.

Cheesewheese :thumbup:

PS! Vet hva du mener med brusninger, er fint å se på en slik pc, og tanken på touchscreen er fin, der og da. Men etter noen månder forsvinner den følelsen. Vet åssen det er, tro meg! ;) Det kan kalles et kjøpe kick kanskje, hadde en leseoppgave om det på skolen i dag. Samfunnet presser til å kjøpe ting, og en sånn fin ting er fint til å vise fram, men hvor nyttig er den?

8675649[/snapback]

Sant sant...Skjønner jo du har peiling på dette :thumbup:

Tror kanskje jeg vender mot den andre maskinen din nå jeg...

Høres jo bedre ut! Men hva med det med batteriet og maskinen som blir ganske varm? :whistle:

Lenke til kommentar
Tusen takk Cheeseweese=)

Syns det er kjempeflott at du tar deg tid til dette! maskinen du skrev om nå er ganske interresant! Skal absolutt vurdere den...står vel nå mellom den og den andre tx'n med touchscreen osv...

Men helt ærli:P Jeg spør igjen :ermm:

Er det en dårlig maskin? den med den uvanlig bevegelige skjermen og greier?

Jeg gamer jo ikke:P

Falt så for den at jeg får brusing inni meg når jeg ser den :love:

8675551[/snapback]

Vel, det er jo ikke en direkte dårlig maskin, det er bare at for forbruke ditt er det ikke verdt hva du får, tro meg. For samme prisen får du en kraftigere pc, eller du får en lik pc for lavere pris. Den tablet-pcen vil interessere deg i noen måneder, så blir du lei, og ønsker kanskje at du tok den andre siden den touchscreenen går ikke ann å navigere ordentlig med. Den er fin å ha når du trenger den til å lagre håndnotater smart, slik som i universistet, men akkurat nå har du ikke veldig mye bruk for den. Spar heller pengene nå, og kjøp den jeg anbefalte. Så om noen år, når du skal til universitetet kan du jo bla opp noen nye tusninger, og kjøpe deg en tablet pc som din egen velkomst gave til universitet. Der får du mye mer bruk for den! Det kan jeg love deg! Der sitter man unna for eksempel eksperiment i kjemi laben, siden man sitter i en forelesningssal med prosjektor. Da er den grei til å ta notater med. Den er faktisk super til det :p ! Men nå i vidregående, så gjør du eksperimentet selv på pulten, da kan man jo ikke ha laptopen ute. Da er det bedre med en normal laptop til å skrive opp eksperimentet etterpå. Tablet pcer er geniale å ha for forte, små håndnotater, men ikke når det gjelder oppskriving. Da går faktisk tastatur fortere.

Håper det hjalp. Det er jo selvfølgelig ditt valg.

PS! Vet hva du mener med brusninger, er fint å se på en slik pc, og tanken på touchscreen er fin, der og da. Men etter noen månder forsvinner den følelsen. Vet åssen det er, tro meg! ;) Det kan kalles et kjøpe kick kanskje, hadde en leseoppgave om det på skolen i dag. Samfunnet presser til å kjøpe ting, og en sånn fin ting er fint til å vise fram, men hvor nyttig er den?

8675649[/snapback]

Sant sant...Skjønner jo du har peiling på dette :thumbup:

Tror kanskje jeg vender mot den andre maskinen din nå jeg...

Høres jo bedre ut! Men hva med det med batteriet og maskinen som blir ganske varm? :whistle:

8678558[/snapback]

Jeg syntes anbefalingen er dårlig da HP maskinen har elendig batteritid ca 2 timer samt den blir meget varm som igjen fører til ubehaglig støy...

Jeg vil anbefale deg Dell 6400 som er en meget solid og god maskin med en batteritid på nesten 6 timer.

Den har en god Intel prosessor som igjen ikke utvikler mye varme samt den er strømsparende som igjen gir meget god batteritid.

Det er kanskje ikke verdens nydeligste maskin, men det hjelper fælt lite å ha et smykke av en maskin som garantert kommer til å irritere deg masse i stedet en å gi deg glede.

Dell 6400 har vunnet alle "seriøse" tester i denne prisklassen feks hos dinside.no-tv2 hjelper -it avisen etc rett og slett for det er en strålende maskin.

Du kan konfiguere dennne maskinen etter eget ønske på dell.no men husk å sette garantien til 1 år og kjøp med det beste batteriet.

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Dell er stygt :D

8682096[/snapback]

Dell er ikke noe stygg maskin og velger man utseende kontra kvalitet så vil jeg si man heller over mot idioti...

Det er ikke en kjæreste man velger i dette tilfellet men en "maskin" som skal gi deg glede over lang tid.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
En gang til:

Er det noen spesiell forskjell på Hp Pavilion dv2017 og dv2215?Virker som om 2017 bare er en eldre utgave av 2215...?

Noen?

8682642[/snapback]

Hey. Sorry jeg er sent i dag og Macciato... Mye lekser igjen :( . Men mellom disse pcene, så vet jeg ikke riktig hvilken som er nyest eller eldst, så det blir jo et gjette spill, men jeg ser at dv2215 har spesifikasjoner som kan være bedre, som 4 istendenfor 3 USB porter (kan jo være smart å ha nok av dem :). i tillegg er dv2215 utstyrt med USB 2.0, og ikke 1.1 slik som dv2017 :p kan være greit å ha de raskere), men noen kan jo også være dårligere, som skjermkortet. Men disse spesifikasjonene som går ned i dv2215 har ingen betydning for deg og dine behov. Du trenger bare den Intel GMA 950, den holder, siden du sa du ikke er spiller. Mitt råd her er å gå for dv2215, men ikke nødvendigvis siden den er nyere, men prisen er mindre og den dekker dine behov greit nok.

Men hovedsakelig er det ingen reel forkskjell mellom de to laptopene. Det er noen små spesifikasjoner som nevnt over, men et menneske kan knapt legge merke til disse forskjellene (eneste måten er å spille et tungt grafisk spill, og se om spillet henger på forskjellige instillinger :) )

Lenke til kommentar
En gang til:

Er det noen spesiell forskjell på Hp Pavilion dv2017 og dv2215?Virker som om 2017 bare er en eldre utgave av 2215...?

Noen?

8682642[/snapback]

Hey. Sorry jeg er sent i dag og Macciato... Mye lekser igjen :( . Men mellom disse pcene, så vet jeg ikke riktig hvilken som er nyest eller eldst, så det blir jo et gjette spill, men jeg ser at dv2215 har spesifikasjoner som kan være bedre, som 4 istendenfor 3 USB porter (kan jo være smart å ha nok av dem :). i tillegg er dv2215 utstyrt med USB 2.0, og ikke 1.1 slik som dv2017 :p kan være greit å ha de raskere), men noen kan jo også være dårligere, som skjermkortet. Men disse spesifikasjonene som går ned i dv2215 har ingen betydning for deg og dine behov. Du trenger bare den Intel GMA 950, den holder, siden du sa du ikke er spiller. Mitt råd her er å gå for dv2215, men ikke nødvendigvis siden den er nyere, men prisen er mindre og den dekker dine behov greit nok.

Men hovedsakelig er det ingen reel forkskjell mellom de to laptopene. Det er noen små spesifikasjoner som nevnt over, men et menneske kan knapt legge merke til disse forskjellene (eneste måten er å spille et tungt grafisk spill, og se om spillet henger på forskjellige instillinger :) )

8686492[/snapback]

Tusen takk=) Igjen :love:

Du er virkeli go å ha her :whistle:

Lenke til kommentar
Teac ;P

Jeg gjorde akkurat samme xD tror det er en del som gjør denne feilen :p

8681666[/snapback]

Dette er fordi før første installasjon er ferdig, står laptopen på fabrikk innstillinger. Og de er jo satt til å sette pcen i standby om du lukker lokket.... så ikke gjør det under førstegangs installasjon :p . Disse installasjonene som sagt må jo ikke bli avbrutt, det er ikke bra for pcens hardware, som kan får noen viktige drivere installert der og da, og blir installasjon brutt da, så kan hardwaren bli ødelagt :ermm: , OG operativsystemet og andre programmer som følger med blir jo heller ikke ordentlig installert.

Nå er det takk for meg for i kveld. Snx sikkert igjen på denne tråden i morgen om jeg ser flere spørsmål her.

Lenke til kommentar

Hardwaren kan ikke bli ødelagt av at en driver ikke blir skikkelig instalert! Dette er bare tull, det kan hende de ikke fungerer skikkelig men det er jo grunnet en korrupt driver, bare instaler på nytt igjen så funker det, hardwaren kan ikke bli ødelagt av en driver!

Lenke til kommentar

Hp Pavilion dv2215 er et mye bedre forslag en andre maskiner som har blitt nevnt her inne, og 14,1 wideskjerm går det an å se en film på også.

Fin prosessor og greit med ram selv om jeg ville ha dobblet litt synd den leveres med bare Vista Home utg...

Lykke til!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Hp Pavilion dv2215 er et mye bedre forslag en andre maskiner som har blitt nevnt her inne, og 14,1 wideskjerm går det an å se en film på også.

Fin prosessor og greit med ram selv om jeg ville ha dobblet litt synd den leveres med bare Vista Home utg...

Lykke til!

8687881[/snapback]

Så bra=)

tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...