Gå til innhold

BSD/UnixEndelig kommer modulær X.Org til FreeBSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slackware 11.0 er gammelt, current har 7.3.

8655341[/snapback]

Vet det. Selv kjører jeg stable release siden jeg har hatt dårlige erfaringer med current før. Liker at maskinen er stabil og fungerer som den skal.

Edit: tok opp en FreeBSD-boks nå, og det ser ut til at X.Org 7.2 har ankommet ports-treet. Nå skal det testes her.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Slackware 11.0 er gammelt, current har 7.3.

8655341[/snapback]

syntes nå i grunn at slackware 11 var utdatert da den kom ut .

8657043[/snapback]

Ikke på langt nær så utdatert som Debian 3.1 "Sarge". Bortsett fra 2.4-kjernen syntes jeg Slackware 11.0 hang forholdsvis godt med.

Lenke til kommentar

Slackware 11.0 var bare en videreføring av 10.x, de beholdt stabiliteten i basesystemet og tok mindre oppgraderinger på alt annet.

Neste Slackware blir noe helt annet. GCC 4.2, Glibc 2.5, X.org 7.3 og mye annet snadder. Heller ikke umulig HAL dukker opp. Mye som blir forandret i "backend". BTW Apache 1.3 ble kastet ut av Slackware i går, og byttet ut med 2.2.

Lenke til kommentar

Kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg til neste Slackware-versjon. Regner med at Pat skal utføre grundig testing slik at vi får alt dette snadderet og er sikret den stabiliteten vi vet Slackware byr på.

Edit: nå har jeg gått i gang med å oppgradere til X.Org 7.2, og ikke uventet tar dette tid.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
ATI sine drivere støtter ikke AIGLX, så da blir det XGL.

8659836[/snapback]

Fant ut at dette fungerte svært dårlig på en maskin med et ATI-kort. Har en annen maskin med skjermkort fra nVIDIA hvor jeg tenker at pipen vil få en annen lyd. Tester når jeg får tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...