marcus Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Prøver å stille samme spørsmål en gang til... når jeg brenner cd'er eller mp3 over til wav fra harddisken med min nye plextor 48X brenner, så får jeg masse skurring i tilegg til musikken. Hva kan det komme av?? har prøvd flere forskjellige brenne-programmer og forskjellige cd-r/rw plater, har også prøvd å koble vekk dvd spilleren som jeg kjørte på samme ide kabel. Lyden var helt bra når jeg prøvde å rippe et spor fra wav til mp3 inn på harddisken med brenneren... Tenkte jeg skulle prøve å ta ut scsi kortet nå og se om det hjelper... Utstyr: Asus P4S8X hovedkort Plextor 40max scsi cd-rom Plexwriter 48/24/48A IDE IBM 120GB+40GB harddisker Nero 5.5 Clonecd plextools Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Eh hvorfor starter du en nye når du har en tråd med samme emne? Har du ikke fått svar på problemet ditt der. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hvis du brenner på 48X så kan det være problemet. Prøv og senk brennehastigheten til 16-24x på Audio platene så skal du se at det blir bra. Er ikke helt sikker på hvorfor det fungere men jeg har opplevd mange med samme problem og det har alltid løst problemet Lenke til kommentar
marcus Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 har prøvd å brenne på 10X men det hjelper ingenting. prøvde å brenne en cd med mp3 på nå, brenninga fikk som før helt problemfritt, men når jeg skulle åpne mp3 filene etterpå, så var det kun 1 av de ti sangene som var i mp3 format og den fila var også helt ødelangt når jeg prøvde å spille den.... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 har prøvd å brenne på 10X men det hjelper ingenting.prøvde å brenne en cd med mp3 på nå, brenninga fikk som før helt problemfritt, men når jeg skulle åpne mp3 filene etterpå, så var det kun 1 av de ti sangene som var i mp3 format og den fila var også helt ødelangt når jeg prøvde å spille den.... Du må brenne som data i brenne programmet ditt om du vil ha dem som mp3 på cdplaten. Og så må du brenne dem som audio om du vil bruke platen til spilleren i bilen/stuen. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg hatt noe av det samme problemet... jeg har funnet ut at det kommer av cd-spilleren. Eldre cd-spillere har nemlig problemer med plater brent på mer en 4x ( i noen tilfeller 1x) Oppdaget dette da jeg brant ut 20 eks av samme cd til et kor(sanger de hadde sunget selv). Jeg svidde av alle sammen på max fart.. det endte med at jeg måtte brenne nesten 80% av dem om igjen på 4x.... Taleg Lenke til kommentar
marcus Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 hadde ikke noe problemer med å brenne på 12X med SCSI brenneren jeg hadde før. så det har ikke noe med hva gamle cd spillere klarer... prøvde å brenne en cd med mp3 og en med en divx film på igår, da klarte den rett og slett ikke å brenne i riktig format, filene viser riktig størrelse men fila er noe helt annet enn hva den skal være??? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 siden den brenner feil på vanlige data cd'r også, så er det vel ikke så mye igjen og gjøre. du kan jo alltids oppdatere til siste firmware versjon på brenneren, fungere ikke det er det nok overveiende stor sansynelighet for at du har fått en defek brenner. I såfall får du en ny en av Plextor, de har jo 2 års garanti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå