Gå til innhold

torrent til linux?


Anbefalte innlegg

Jeg har bittorrent integrert i linux ubuntu tydligvis, men den er ikke slik jeg er vant til. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bruke den. F. eks når jeg skal laste ned så kommer det bare opp et enkelt vindu for hver fil. Det er ikke alltid det går å laste ned flere filer i samme mappe. Også hvis jeg slår av maskinen med et uhell, så finner jeg ikke torrenten på menyen slik at jeg kan trykke fortsett slik som på windows. Er det bare slik, eller kan jeg få torrenter som er lik de vanlige på windows?

 

Det samme gjelder enkelte små program jeg installerer også, jeg finner de ikke igjen. lastet ned et video redigeringsprogram med add/remove funksjonen i ubuntu, men jeg fant ikke programet igjen. Hvor er det de legger seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den standard bittorrent klienten som kommer med ubuntu, er som du sier, veldig enkel. Jeg vil foreslå at du skifter til en som er litt mer avansert.

 

Du kan ta en titt på Azureus, som også finnes til Win, men jeg for min del overlever på Ktorrent, selv om jeg kjører gnome. Den tar litt tid å starte, siden den ikke er tilpasset ubuntu, men så ofte restarter jeg ikke :)

 

Av andre klienter kan qtorrent og rtorrent nevnes, men jeg ble ikke fornøyd, og var for min del ute etter en klient lik Utorrent. Utorrent kan forøvrig emuleres med wine, men det sluttet å fungere til meg etter en stund, og jeg gikk over til ktorrent.

 

Azureus er det klart kraftigste alternativet, men den drikker ressurser. Valget er ditt.

 

Du kan installere disse klientene ved å skrive følgende i terminalen:

sudo apt-get install ktorrent

eventuellt bytt ut ktorrent med azureus el. likn.

 

Programmene du installerer blir som oftest sortert inn i "programs" menyen øverst til venstre.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Om man ønsker å holde seg native GNU/Linux-programmer og samtidig begrense seg til Gnomes GTK+ kan man også ta en kikk på deluge-torrent.

 

Description: A Bittorrent client written in Python/PyGTK

Deluge is a Bittorrent client, created using Python and GTK+.

 

Deluge is intended to bring a native, full-featured client to Linux GTK desktop

environments such as Gnome and XFCE.

 

It uses Rasterbar's version of libtorrent, and python bindings written by

Kripkenstein.

Screenshot av v.0.5.0: http://dev.deluge-torrent.org/wiki/Screenshots

 

Det er haugevis av alternativer. Tror det finnes haugevis av torrent-tråder på forumet her og.

 

Edit: selv bruker jeg bittornado

Endret av kommers
Lenke til kommentar

uTorrent ser ut til å funke flott her via Wine, men vanligvis bruker jeg bare BitTornado. Lagrer torrent-filene i en egen mappe på skrivebordet (hvor de er lett tilgjengelige) og setter i gang de torrentene jeg måtte ønske når jeg logger inn. Deluge ser lovende ut, men har ikke testa det enda. Azureus har alltid kræsja når jeg har prøvd det. Så om uTorrent funker bra vil jeg nok bruke det en stund fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...