SeaLion Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 "Phoenix lights" hendelsen for ti år siden, som enda ikke har fått noen oppklaring. Det at ingen har kunnet gi en god forklaring på fenomenet, er ikke et "bevis" for at det hadde utenomjordisk opphav. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 De fleste astronauter var militære testflygere før de fikk jobb hos NASA. Kun én person av de som satte sine fotefar på månen var utdannet forsker (geolog). Jeg sier ikke at de var dumme, men de var heller ikke trenet i å observere og analysere naturlige fenomener på en objektiv måte. Mange av de "UFO-observasjonene" som astronauter har sett har latt seg forklare på en overbevisende måte som naturlige fenomener. 9011820[/snapback] Men det at han er "så ved sine fulle fem" (for å si det slik) at de sender ham til månen, og at han etterpå sier noe slik gjør at det er mer grun til å høre på ham enn en "hvemsomhelst". Om berømmelse; det har han jo fra før så kan ikke se at det skulle være noe motiv. Vist noen klarer å forklare deg at en "UFO" bare var et natur fenomen er du sikker på at du selv vet nok om naturen osv til å si "Ok da så"? Jeg kan ikke nok om naturen til å vite hva som er sant, jeg må bare forholde meg til det andre sier. Så håper jeg bare de er ærlige. Det jeg skulle si akkurat da tråden ble stengt: Godt at noen kan være på min side også =) Det at de har så mange folk som vitner som er villige til å stå foran en kongress å greier å sverge på det de sier er sant, er etter min oppfatning mer enn tom snakk. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 "Phoenix lights" hendelsen for ti år siden, som enda ikke har fått noen oppklaring. Det at ingen har kunnet gi en god forklaring på fenomenet, er ikke et "bevis" for at det hadde utenomjordisk opphav. 9012140[/snapback] Men for alt vi vet så kan det det, eller bare være naturlig. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) De fleste astronauter var militære testflygere før de fikk jobb hos NASA. Kun én person av de som satte sine fotefar på månen var utdannet forsker (geolog). Dokumentasjon: The Apollo 17 Lunar Module (LM) "Challenger" was the sixth and last lunar lander in the Apollo program. It carried two astronauts, Commander Eugene A. Cernan and LM pilot Harrison H. Schmitt, the eleventh and twelfth men to walk on the Moon. Schmitt was the first scientist-astronaut to walk on the Moon. kilde: http://nssdc.gsfc.nasa.gov/database/Master...og?sc=1972-096C 9012036[/snapback] Du går til nye lengder i å debunke dette uten å undersøke stoffet jeg gir deg i det hele tatt ser jeg. Og argumentene blir stadig mer tafatte. Mange av de "UFO-observasjonene" som astronauter har sett har latt seg forklare på en overbevisende måte som naturlige fenomener. Denne skal du også få gi kilde på. Ingen som har sagt alle UFOer er ETV's heller. UFO uttrykket i seg selv brukes litt misvisende (det var vel litt av ideen bak det og). Du trodde NASA sendte noen redneck-testpiloter til månen? Fordi om de ikke er utdannet forskere, så er de da vitterlig utdannet nok til å skille mer enn epler og bananer :Mitchell was active in the Boy Scouts of America where he achieved its second highest rank, Life Scout. He obtained a Doctor of Science degree in Aeronautics and Astronautics at MIT. He also has two Bachelor of Science degrees, one from the U.S. Naval Postgraduate School and one from Carnegie Mellon University. He was awarded honorary doctorates from the New Mexico State University, the University of Akron, Carnegie Mellon University and Embry-Riddle Aeronautical University. He began training at NASA in 1966 and served in the US Navy between 1953 and 1972. He is also in the Kappa Sigma Fraternity, and carried to the moon one of the order's badges, which now rests at his home chapter of Kappa Sigma at Carnegie Mellon University. He was active in the Boy Scouts of America where he achieved its second highest rank, Life Scout. Cooper served in the Marine Corps in 1945 and 1946, then received an Army commission after completing three years of coursework at the University of Hawaii. ..... Cooper's first flight assignment was in Landstuhl, West Germany in 1950, where he flew F-84 Thunderjets and F-86 Sabres for four years; he also attended the European Extension of the University of Maryland while overseas. Upon returning to the United States and after two more years of study at the Air Force Institute of Technology in Ohio, he completed his bachelor's degree in aerospace engineering in 1957. Cooper was then assigned to the Experimental Flight Test School at Edwards Air Force Base in California until 1957. When he graduated from the school, he was posted to the Flight Test Engineering Division at Edwards, where he served as a test pilot and project manager testing the F-102A and F-106B.[1] Cooper logged more than 7,000 hours of flight time, with 4,000 hours in jet aircraft. He flew all types of commercial and general aviation airplanes and helicopters. ....... During his life, Cooper received numerous awards, including the Air Force Legion of Merit, the Distinguished Flying Cross with oak leaf clusters, the NASA Exceptional Achievement Medal, the Collier Trophy, the Harmon Trophy, the DeMolay Legion of Honor, the John F. Kennedy Trophy, the Iven C. Kincheloe Award, the University of Hawaii Regents Medal, and the Columbus Medal. He was a Master Mason (member of Carbondale Lodge 82 in Carbondale, Colorado) and a 33rd Degree Scottish Rite Mason. .......... Cooper received an honorary doctorate of science degree from Oklahoma State University in 1967. ...... He was quite convinced until the day he died (2004) that he had seen UFOs. Endret 5. juli 2007 av eternal Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Mest sannsynlig var det et naturfenomen som ikke er kartlagt enda, eller noen spøkefugler som hadde funnet på en snedig utført practical joke. Utenomjordisk opphav kommer laaangt ned på listen. Men jeg har inntrykk av at enkelte har utenomjordisk opphav øverst på listen, og først når det kan fastslås at det ikke hadde utenomjordisk opphav, først da begynner disse å vurdere naturlige forklaringer. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Men det at han er "så ved sine fulle fem" (for å si det slik) at de sender ham til månen, og at han etterpå sier noe slik gjør at det er mer grun til å høre på ham enn en "hvemsomhelst". Om berømmelse; det har han jo fra før så kan ikke se at det skulle være noe motiv. Snarere tvert imot. De har alt (som er gaaanske mye, kan vi ihvertfall være enige om det) å tape på å stå frem. Temaet UFO er ikke akkurat det mest grasiøse og takknemlige, og man er nesten garantert å bli diskreditert uansett av kvasiintellektuelle "toilet-seat thinkers" og debunkere som kommer med snusfornuftige betraktninger og overskeptiske svadaargumenter uten å i det hele tatt gidde å sette seg inn i emnet i det hele tatt. Emnet er latterliggjort, og som vi ser Edgar Mitchell sier i en quote over her er det ikke tilfeldig. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 He was quite convinced until the day he died (2004) that he had seen UFOs. Selvsagt var han det, han hadde jo sett flygende objekter som ingen kunne identifisere (UFO). Men selv om ingen har kunnet gi en fullgod forklaring på hva han så, så er dette likevel ikke et bevis for at forklaringen må være objekter med utenomjordisk opphav. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 To poster med mye diskusjon på person fremfor sak er slettet. Advarsel er utdelt, og hvis den aktuelle personen fortsetter i samme stil, blir han utestengt. Send en rapport om så er tilfelle. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Mest sannsynlig var det et naturfenomen som ikke er kartlagt enda, eller noen spøkefugler som hadde funnet på en snedig utført practical joke. Utenomjordisk opphav kommer laaangt ned på listen. Men jeg har inntrykk av at enkelte har utenomjordisk opphav øverst på listen, og først når det kan fastslås at det ikke hadde utenomjordisk opphav, først da begynner disse å vurdere naturlige forklaringer. 9012279[/snapback] Ja hvorfor ikke? Tror sannsynligheten for det er større en vi tror/vet. Um ja selvfølgelig, hva annet er det å gjøre da? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Radio intervjue med Greer om blant annet offisielle møter mellom "ailiens" og mennesker. Hva wikipedia sier om The Disclosure Project. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hva wikipedia sier om The Disclosure Project. • To introduce Zero-point energy as a means for the world to obtain "free energy." According to The Disclosure Project, this will help to end World Poverty and famine, among other things. Påstandene om den saliggjørende nullpunktsenergien er noe av det som får det til å ringe en bjelle (faktisk mange bjeller) for de som virkelig har peiling på kvantefysikk:Kvantefysisk abrakadabra: http://www.forskning.no/Artikler/2005/oktober/1128342220.37 Nullpunktsfantasi: http://www.nt.ntnu.no/users/ystenes/sproyt...#hardvelikovsky Sletting av Wikipedia-artikkel: http://no.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Sle...ullpunktsenergi Nullpunktsenergi er et såpass sentralt punkt for Avsløringsprosjektet at når dette avvises som reinhakka sprøyt av vitenskapen, så gir det grunn til å sette spørsmålstegn ved sannhetsgehalten for de øvrige påstandene også. Kommentar fra Martin Ystenes: Når dette er sagt så er må det påpekes at nullpunktsenergi ikke bare er sprøyt. Det finnes beregninger som tilsier at energitettheten er ekstremt høy, hvis tallene i artikkelen i TU er riktig betyr dette at nullpunktsenergien i et virus tilsvarer mer energi enn den samlede masse i hele universet. Problemet er at vi ikke ser noen effekt av denne ekstreme energien. Hadde den oppført seg som all annen energi vi kjenner, ville vi se en tydelig rødforskyving i fargene for alt som var mer enn et par kilometer borte, og alt som var mer enn noen mil unna ville vært usynlig. Det er derfor opplagt at de beregningene som gir så høye energitettheter på en eller annen måte tar feil. Det er heller ingen ting som tyder på at vi skulle kunne tappe nullpunktsenergien. Casimireffekten omtalt ovenfor har det til felles med tyngdekraften at den ikke har noen polaritet. Det finnes ikke noe pluss og minus, eller nord og syd, derfor er det heller ingen måte vi kan skru av disse kreftene. M.a.o., hvis Casimireffekten har brakt to plater mot hverandre så kan vi ikke få dem fra hverandre igjen uten å bruke tilsvarende mengde energi. Å antyde at vi kan tappe nullpunktsenergien med Casimir-effekten er derfor omtrent like fornuftig som å anta at man kan tappe jorden for "gravitasjonsenergi" og nærmest bruke opp tyngdekraften på den måten. Se også: http://www.nt.ntnu.no/users/ystenes/sproyt...7.htm#frienergi • Nullpunktsenergi (NPE)Elektromagnetiske energivibrasjoner i rommet mellom atomers partikler og mellom stjerne og planeter. Kommentar: Begrepet nullpunktsenergi brukes blant annet om en energi som finnes i all materie, også ved det absolutte nullpunktet, og som skyldes molekylvibrasjoner. Disse vibrasjonene kan ikke stoppes, de er en direkte konsekvens av kvantemekanikken, derfor er det teoretisk umulig å hente ut noe av denne energien. Det finnes også en annen energi som omtales som nullpunktsenergi, nemlig energien som finnes i kvantefluktuasjoner i absolutt vakuum. Selv om slike fluktuasjoner regnes som et eksperimentelt bevist faktum, finnes det pr. i dag ingen indikasjon på at disse fluktuasjonene har noen energi. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Jeg kan ikke noe om emnet så jeg kan ikke si hvem som har "rett". Det eneste jeg kan gjøre er å velge en av partene å tro på, eller ingen av dem. Men vist man tror på disclosure project så kan man sikkert argumentere med at de miljøene som "har peiling på dette" er infiltrert og manipulert av folk som ikke vil at slik viten skal bli almen kjent. Personlig så venter jeg bare å ser hva som skjer. Edit: Så du videoen med han som hadde en dings som ga nok energi til bla tv og støvsuger? Hva var det han gjorde for å få så mye energi? Endret 12. juli 2007 av TheOats Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Men vist man tror på disclosure project så kan man sikkert argumentere med at de miljøene som "har peiling på dette" er infiltrert og manipulert av folk som ikke vil at slik viten skal bli almen kjent. Hvis man tror på eventyr er alt mulig. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Men vist man tror på disclosure project så kan man sikkert argumentere med at de miljøene som "har peiling på dette" er infiltrert og manipulert av folk som ikke vil at slik viten skal bli almen kjent. Hvis man tror på eventyr er alt mulig. 9064563[/snapback] Det er jo nettopp det som er feil holdning. Du vet ikke om det er "eventyr" (ikke jeg heller) eller ikke. Mener bare det blir feil å blankt avfeie det som det. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er mange mulige holdninger mellom å tro blindt på det og det å blankt å avfeie det. Men jeg jeg må innrømme at jeg nok holder meg nærmere avfeiingssiden enn blindtrosiden i denne saken. Ekstremistene blant blindtrofolket kan komme til å tro de mest usannsynlige historier rett og slett fordi de er spennende, f.eks denne om såkalte kjempemaur med fem hjerter, et utseende som til forveksling minner om mennesker og som flyr rundt i UFO-er: http://snakk.nrk.no/debatt/showthread.php?s=&threadid=48440 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Det er mange mulige holdninger mellom å tro blindt på det og det å blankt å avfeie det. Men jeg jeg må innrømme at jeg nok holder meg nærmere avfeiingssiden enn blindtrosiden i denne saken. Ekstremistene blant blindtrofolket kan komme til å tro de mest usannsynlige historier rett og slett fordi de er spennende, f.eks denne om såkalte kjempemaur med fem hjerter, et utseende som til forveksling minner om mennesker og som flyr rundt i UFO-er: http://snakk.nrk.no/debatt/showthread.php?s=&threadid=48440 9066272[/snapback] Ja selvfølgelig. Jeg "holder øye med" dem for de det er interessant/spennene. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg er åpen for mye nytt og uvant hvis det har en plausibel forklaring, men når noe er svært usannsynlig, så trenger jeg sterke bevis før jeg lar meg overbevise. Det at det skal være utenomjordiske som er ansvarlig for alt som ikke umiddelbart lar seg forklare på planeten vår, det er såpass usannsynlig at jeg gjør X-Files ord til mine: Jeg tror det ikke før jeg får se det. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Det at det skal være utenomjordiske som er ansvarlig for alt som ikke umiddelbart lar seg forklare på planeten vår, det er såpass usannsynlig at jeg gjør X-Files ord til mine: Jeg tror det ikke før jeg får se det. 9068460[/snapback] Vel "de" mener jo at blant alle de tusenvis av observasjonene av UFO'er i året er det bare noen veldig få som er "autentiske observasjoner". Og da er det igjen bare noen av dem igjen som er utenomjordiske, mens resten er "ARV" (alien reproduction vehicle) laget av mennesker, blant annet hos Lockheed. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Og disse teoriene har de fra hvor da? Nettopp, sin egen frie fantasi. Uten et fnugg av bevis. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 I fjor ble det frigjort en tidligere hemmeligstemplet britisk rapport om UFO-fenomenet og den konkluderte med at det ikke finnes et eneste fnugg av bevis for at planeten vår har fått besøk fra utenjordinger og deres fartøy: http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article661408.ece Med den nye vitenskaplige forklaringen på lysfenomenene i Hessdalen i Sør-Trøndelag, så blir det enda lettere å forklare alle UFO-observasjonene som helt naturlige fenomen: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article896060.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå