Gå til innhold

The Disclosure Project

Anbefalte innlegg

De i prosjektet kan påstå til de blir sliten i tungen, men det blir spekulasjon uten troverdighet, og det er derfor man er naiv hvis man tror på det. Jeg siterer fra hukommelsen noe jeg hørte PJ O'Rourke si på Real Time:

The mentality of the conspiracy theorist is that the world is so dumb, so simplistic that they understand it. The "I get it"-mentality is essentially human, but the fact is.. you don't get it.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De i prosjektet kan påstå til de blir sliten i tungen, men det blir spekulasjon uten troverdighet, og det er derfor man er naiv hvis man tror på det. Jeg siterer fra hukommelsen noe jeg hørte PJ O'Rourke si på Real Time:

The mentality of the conspiracy theorist is that the world is so dumb, so simplistic that they understand it. The "I get it"-mentality is essentially human, but the fact is.. you don't get it.

8671121[/snapback]

Er ikke tittelen deres og hva de risikerer noe som øker troverdigheten? Eller var det noe annet du mente?

Men disse folkene sier ikke at verden er "dumb" bare uinformert. Og de er ikke "vanlige", for å si det slik, konskirasjons teoretikere, på den måten at de stort sett skylder på store selskaper/grupper og ikke regjeringen alene (som jeg har fått inntrykk av er vanlig). Pluss at de ikke forsøker å tjene penger, de vil heller at alle skal dra nytte av teknologien.

Lenke til kommentar

Poenget er ikke at de sier at verden er dum. Poenget er at de tror at verden er så simplisitisk at de, med utrolig begrenset informasjon og absolutt ingen bevis, vet hva som foregår i verden. De tror de har fortstått hva regjeringene i verden skjuler, og det gjør de rett og slett ikke. En tittel er meningsløs, det finnes folk på begge sider av alle debatter med bevis på at de vet hva de snakker om, selv om det komme veldig klart frem at de ikke har det.

Konspirasjonsteorister søker sjeldent etter penger, de vil ha oppmerksomhet. De vil at folk skal se på dem og høre på hva de har å si, og hvis de ikke klarer det på en skikkelig måte (ved å presentere gode, gjennomtenkte, revolusjonerende teorier) så gjør de det ved å appelere til de naive, optimistiske konspirasjonsteoristene som håper at de har rett, sånn at det blir litt mer spennende å leve på denne jorden, nå som det også er aliens her.

Lenke til kommentar
Poenget er ikke at de sier at verden er dum. Poenget er at de tror at verden er så simplisitisk at de, med utrolig begrenset informasjon og absolutt ingen bevis, vet hva som foregår i verden. De tror de har fortstått hva regjeringene i verden skjuler, og det gjør de rett og slett ikke. En tittel er meningsløs, det finnes folk på begge sider av alle debatter med bevis på at de vet hva de snakker om, selv om det komme veldig klart frem at de ikke har det.

Konspirasjonsteorister søker sjeldent etter penger, de vil ha oppmerksomhet. De vil at folk skal se på dem og høre på hva de har å si, og hvis de ikke klarer det på en skikkelig måte (ved å presentere gode, gjennomtenkte, revolusjonerende teorier) så gjør de det ved å appelere til de naive, optimistiske konspirasjonsteoristene som håper at de har rett, sånn at det blir litt mer spennende å leve på denne jorden, nå som det også er aliens her.

8671307[/snapback]

Jeg føler at disse menneskene er alt for smarte til å undervurdere verden på denne måten.

Da snakker du om Greer og kompani right? Vel du har jo ingen grunn til å si at de ikke har forstått det eller at du vet at det ikke er slik.

Men er det ikke mulig at noe (på ett eller annet tidspunkt) som virker som bare en konspirasjon teori faktisk er mer enn det? Ihvertfall statistisk sett. (Snakker generelt sett nå altså).

Lenke til kommentar

Folk lyver. Kan de ikke bevise utsagnene sine så kan du ønske så mye du vil at det skal være sant - men det blir ikke sannere av den grunn! Virker som du har et så høyt ønske om at det de sier er sant at du legger logikk litt til siden. Naiviteten is strong in you, my friend!

Lenke til kommentar
Folk lyver. Kan de ikke bevise utsagnene sine så kan du ønske så mye du vil at det skal være sant - men det blir ikke sannere av den grunn! Virker som du har et så høyt ønske om at det de sier er sant at du legger logikk litt til siden. Naiviteten is strong in you, my friend!

8718011[/snapback]

*Sukk*

Har ikke sagt at jeg tror/håper det er sant (så vidt jeg kan huske).

Har sagt at det er mer grunn til å høre på 400 militære og liknende vitner enn bondeknølen som sier han har blitt bortført av romvesner.

Dessuten så hender det også at folk ikke lyver.

Vist du ikke kan bevise at du møtte Bondevik betyr ikke det at det ikke skjedde feks.

En ting er sikkert er at det kommer sinnsykt mange UFO rapporter inn (der de skal inn =P) hvert år. Å at ingen av dem er "genuine" høres rart ut.

Det viktigste er at det er fascinerende synes jeg.

Edit:

Det at Greer, i det tilfellet at alt bare er "bogus", sløser vekk 14år av sitt og familien sin sitt liv på dette virker ihvertfall usannsynlig ut. Han er smart så jeg tror ikke han hadde gjort det uten å være veldig overbevist om at han vet hva som foregår.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Mener alle i dette "prosjektet" at det er aliens på jorda, eller at vi har et "problem" med Uidentifiserte-Flyvend-Objekter som like godt kan være menneskeskapt?

8731055[/snapback]

De mener det er utenomjordiske her ja.

Og at problemet er at de med bevisene og teknologien (som kan gjøre fossile brennstoffer (eller hva det nå heter) overflødige) ikke vil at slik info skal bli almen kjent.

Det er nemlig (ifølge The Disclosure Project) store olje selskaper osv, som har interesse av å holde det hemmelig, holder det hemmelig.

Lenke til kommentar
Det er nemlig (ifølge The Disclosure Project) store olje selskaper osv, som har interesse av å holde det hemmelig, holder det hemmelig.

8731224[/snapback]

Og dette er basert på hva? Utenom spekulasjon, vel og merke.

8731232[/snapback]

Jeg har ikke gjort så utrolig mye undersøkelser osv men synes å huske at de har mange rapporter osv.

En annen ting er at vist det er slik så gir det mening. Hvem andre ville hat interesse av å holde informasjon som kan "gjøre dem arbeidsløse hemmelig"?

En ting til jeg synes er vert å nevne; de i dette prosjektet tror ikke at med en gang slik teknologi blir kjent så plutselig er energi krisen over. De regner med at det vil ta minst 20år før det kommer til å bli standard/tatt i bruk, etter det blir kjent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil si det er VELDIG liten odds for at de er like oss ;)

Det er så utrolig mange variabler som må stemme for at de skal være like. Den eneste måten jeg finner dette sannsynlig er hvis de har fått tak i menneske dna og har teknologien til å "klone" menneske som igjen er ganske liten.

Dette er da forutsatt at de finnes nå (en sivlisasjon lever ikke evig ;) ) , at de har lyst til å reise LANGT for å møte oss ++++++++++

Bountyhunter, njaa skeptisk :p

Lenke til kommentar

Så de som driver med det er fattiglus? Nei, de selger nok f.eks. bøker som hakka møkk til de "frelste". Og tror du de som driver organisasjonen jobber gratis? At de har en jobb som burgerflipper på McDonalds ved siden av?

Dessuten er det dette med "høy status" som jeg også forklarte at de får innenfor sin krets av fanatikere.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Så de som driver med det er fattiglus? Nei, de selger nok f.eks. bøker som hakka møkk til de "frelste". Og tror du de som driver organisasjonen jobber gratis? At de har en jobb som burgerflipper på McDonalds ved siden av?

Dessuten er det dette med "høy status" som jeg også forklarte at de får innenfor sin krets av fanatikere.

8814187[/snapback]

Det er jo en liten mellomting. De som jobber med det har jobber som gir nok penger til at de kan jobbe med dette også.

Men det jeg mente er at de ikke tar betalt for det de gjør.

Ja de har 2 bøker ute men om de selger bra vet jeg ikke. Men tror det det finnes noe forlag som bare gir vek bøker?

Ja de får sikkert høy status innenfor visse kretser men det betyr ikke at det er derfor de gjør det. Eller i det heletatt kan noe for det, det er jo bare naturlig. Vist det de sier er sant så kan de jo ikke bare la være for de noen synes de er tøffe, eller noen andre (som deg) synes de er pr kåte.

Hva er årsaken til at UFO-teknologi har utviklet seg i takt med menneskelig teknologi? (Mitt synspunkt). Er det ikke noen likhetstrekk i UFO-debatten og Evolusjons-/Kreasjonsdebatten?

8814883[/snapback]

Hva mener de med at teknologiene har utviklet seg på linje med hverandre?

Lenke til kommentar
Så denne for noen år siden. Ganske spennende konferanse, helt til de driter på draget å pakker inn den gamle dama som må ha røkt noe særdeles kraftig. For meg mistet konferansen mye av troverdigheten pga av denne dama.

8817228[/snapback]

HÆ?

Hva snakker du om?

Lenke til kommentar
Det er jo en liten mellomting. De som jobber med det har jobber som gir nok penger til at de kan jobbe med dette også.

De tar ikke betalt for å jobbe for organisasjonen?

Uansett, poenget er at det er enkelt å tjene penger på siden, da dette er en gigantindustri med en kjøpekraftig fanskare.

Ja de har 2 bøker ute men om de selger bra vet jeg ikke. Men tror det det finnes noe forlag som bare gir vek bøker?

De som er involvert i dette trenger ikke å gi ut bøker på vegne av organisasjonen.

Lenke til kommentar

De tar ikke betalt for å jobbe for organisasjonen?

Uansett, poenget er at det er enkelt å tjene penger på siden, da dette er en gigantindustri med en kjøpekraftig fanskare.

De som er involvert i dette trenger ikke å gi ut bøker på vegne av organisasjonen.

8817846[/snapback]

Nei de tar ikke penger for jobben de gjør. Men de sier ikke nei til penger for å fortsette med det de gjør vist noen vil gi feks.

Ja selvfølgelig kan de tjene penger på siden. Men Greer feks er lege på et akuttmottak så jeg tror ikke han gidder det for å tjene penger.

Man trenger ikke å tenke ondt om folk som disse bare for de du ikke tror på ufoer osv.

(Jada jeg venter også på beviser.)

Vist enkelte (vist altså) hos dem hadde gitt ut noe på siden av så er det noe de får ta "ansvar" for. Kan jo ikke bare si/anta at alle "de folkene der" gjør det og bare er opptatte av penger. ("Alle er jo opptatte av penger, det finnes ingen ærlige mennesker i verden!")

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...