Gå til innhold

The Disclosure Project


Anbefalte innlegg

Her er forresten et regnestykke som viser mulighetene for at det er intelligent liv i værdensrommet.

Det ble laget av Frank Drake på seksti tallet.

 

Og

av ett bilde av verdensrommet er også "tankevekkende" (synes jeg).

 

8659325[/snapback]

Jeg ser ikke helt sammenhengen med UFOer og aliens på jorden, og muligheten for intelligent liv i universet. Den første er en konspirasjon, den andre er astronomi.

8659352[/snapback]

Er ikke det opplagt? Jo større sjanse det er for at det er intelligent liv i universet jo større sjanse er det for at de er her. De øker også troverdigheten til folk som sier de har sett ufoer. (Ikke mye men litt =P)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke det opplagt? Jo større sjanse det er for at det er intelligent liv i universet jo større sjanse er det for at de er her. De øker også troverdigheten til folk som sier de har sett ufoer. (Ikke mye men litt =P)

8659399[/snapback]

Den logikken er ikke spesielt opplagt, nei. Om vi så visste med sikkerhet at det fantes utenomjordisk liv, om vi så hadde mottatt beskjeder fra dem med koordinater og info om hvordan de ser ut, så hadde det ikke økt troverdigheten til folk som kommer med påstander uten håndfast bevis.

Lenke til kommentar

Men så kan vi se på historien her på jorda... HVER ENESTE gang noen sivilisasjon har møtt på en mindre utviklet sivilisasjon så har det endt med dominans og okkupasjon. Hvorfor har ikke vi blitt underlagt en annen utenomjordisk rase om de hadde vært her da? Er vi virkelig SÅ spesielle at det ikke hadde skjedd?

 

edit: svarte TheOats og ikke steffy

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Er ikke det opplagt? Jo større sjanse det er for at det er intelligent liv i universet jo større sjanse er det for at de er her. De øker også troverdigheten til folk som sier de har sett ufoer. (Ikke mye men litt =P)

8659399[/snapback]

Den logikken er ikke spesielt opplagt, nei. Om vi så visste med sikkerhet at det fantes utenomjordisk liv, om vi så hadde mottatt beskjeder fra dem med koordinater og info om hvordan de ser ut, så hadde det ikke økt troverdigheten til folk som kommer med påstander uten håndfast bevis.

8659425[/snapback]

Okeey...

Jeg er ikke den smarteste gaffelen i rommet, men jeg klarer ikke å se hvorfor ikke.

 

Men så kan vi se på historien her på jorda... HVER ENESTE gang noen sivilisasjon har møtt på en mindre utviklet sivilisasjon så har det endt med dominans og okkupasjon. Hvorfor har ikke vi blitt underlagt en annen utenomjordisk rase om de hadde vært her da? Er vi virkelig SÅ spesielle at det ikke hadde skjedd?

 

edit: svarte TheOats og ikke steffy

8659426[/snapback]

 

For det første så så snakker du om menneskelige sivilisasjoner, og som de fleste vet er mennesker grådige. Som bringer meg til "for det andre", hvorfor er det så vanskelig å tro på at de (faktisk) kan være vennlige og vil hjelpe?

Det er teorier om at "de" er på ett mye høyere sosialt nivå enn oss. Og noen mener at de ikke kommer til å (aktivt) ta kontakt før vi utvikler oss som rase og samfunn.

De er vel smarte nok til å se at vist de hadde gitt oss teknologier som kan gi oss "drivstoff" (for å si det slik) som ikke forurenser og som er uendelig, mens vi er så umodne og grådige som nå så hadde det gått til helvete. med oss.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er veldig usannsynelig at romvesner vil se akkurat ut som oss, kanskje ligner de absolutt ikke. Og at de har muligheten til å kommunisere med oss, og i tillegg vil arbeide for oss og lage ny teknologi høres veldig usannsynelig ut for meg.

8659459[/snapback]

En VISS likhet med en intelligent rase kan vi nok vente oss. Motstående tomler f.eks. Og forovervendte øyne for avstandsbedømmelse... Ellers er det vanskelig å bedømme om de har to eller fire eller flere ben.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er veldig usannsynelig at romvesner vil se akkurat ut som oss, kanskje ligner de absolutt ikke. Og at de har muligheten til å kommunisere med oss, og i tillegg vil arbeide for oss og lage ny teknologi høres veldig usannsynelig ut for meg.

8659459[/snapback]

Utseende - Det mener jeg også, ved mindre de kan forandre utseende.

 

Kommunisere - Kanskje ikke med tale, men det er sinnssykt mange andre måte å gjøre det på. Vist de, ihvertfall, har vert her siden 40 tallet, er det da ikke ganske sannsynlig at de har lært språket og skriften vår? Vi klarte jo å tyde hieroglyfene i pyramidene osv.

 

Samarbeid - Hvorfor ikke? Vist vi antar at de tenker på ett "høyere" nivå enn oss og er vennlige, hvorfor kan vi ikke tro at de vil samarbeide og "forbedre" oss.

Lenke til kommentar
Okeey...

Jeg er ikke den smarteste gaffelen i rommet, men jeg klarer ikke å se hvorfor ikke.

8659516[/snapback]

Påstand uten bevis er like latterlig om det er helt usannsynlig eller bare nesten helt usannsynlig. Om vi tar utgangspunkt i at det finnes intelligens "der ute", så bekrefter det kun én del av historien til disse folkene, nemlig at romvesener finnes. Det er ikke den delen folk ikke tror på, det er disse folkenes kontakt med romvesenene som folk er skeptisk til.

 

Hvis du påstår å ha møtt en fra Mars, så er det ikke vesenets eksistens jeg tviler på, men hvorvidt du har møtt ham. Da har det ingenting å si om vesenets eksistens bekreftes.

Lenke til kommentar
Har god tro på at det finnes noen andre organismer på en annen planet der ute, men hvorfor skulle de besøke jorden?

 

Tviler sterkt på at det har vært romvesener her eller UFO'er som har svevd nerme jorden.

 

Er jo litt merkelig at alle som sier de har sett en UFO er helt gærne i hodet :!:

8658376[/snapback]

 

UFO = Uidentifisert Flyvende Objekt. Ikke nødvendigvis ett "alien" farkost :hrm:

 

Men jeg så selv denne reportasjen i 2001, på Sky News. Og allerede da var jeg blitt overbevist om at noe er på "gang".

 

Vi har selv sett noe som ligner på Plasmakuler / baller på åkeren ved siden av oss. Og dette var i 1997 til 2000.

 

Siden jeg trodde dette var synsbedrag, fikk jeg tilkalt naboene. Og de så selv dette synet, det var flere kuler som vandret "hånd i hånd" langs steingjerdet. De fløy i kontrollerte former, og "danset" rundt. Dette skjedde flere ganger. Men ha ikke sett det i ettertid, (etter 2000). Ingen av oss.

 

Tok forøvrig kontakt med den lokale UFO- Foreningen, da jeg ville ha ett svar. Der traff jeg mange oppegående mennesker, som ikke passer inn i beskrivelsen "gærne".

 

Det var folk ifra alle raser og stillinger, på de møtene.

 

Har selv snakket med folk som jobber som flyveledere, og de kan fortelle at de har sett mange ting som fyker over skjermen deres, men de kan ikke gå ut i det offentlige rom med det.

 

På Sola Flyplass er det nå montert en ny radar, som "ser" mer enn vi ønsker, Hvorfor ?.

 

Hvorfor skal vi virkelig tror at vi er alene ? Det ville slått sprekker på den bibelske "løsning".

 

Men om vi samarbeider med "aliens", tja hvorfor ikke. Det er kommet mye frem om hvordan regjeringer opptrer over for folket sitt. Så det er vell en grunn for at de skjuler en mulighet for samarbeid. (Aliens / Menneske).

 

Synes trådstarter tar tak i ett ønske / problemstilling vi alle vil ha svar på :thumbup:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

PS: I Am A Beliver.

 

PPS: Link : http://www.ufo.no/

Endret av Wild Berries
Lenke til kommentar
Jeg tror det er veldig usannsynelig at romvesner vil se akkurat ut som oss, kanskje ligner de absolutt ikke. Og at de har muligheten til å kommunisere med oss, og i tillegg vil arbeide for oss og lage ny teknologi høres veldig usannsynelig ut for meg.

8659459[/snapback]

En VISS likhet med en intelligent rase kan vi nok vente oss. Motstående tomler f.eks. Og forovervendte øyne for avstandsbedømmelse... Ellers er det vanskelig å bedømme om de har to eller fire eller flere ben.

8659528[/snapback]

Det kommer vel kanskje litt an på hva de stammer fra. Vi stammer fra aper så vi har 2 ben.

Det er vel ganske sannsynlig at de også stammer fra noe ape lignende siden de er noen av de smarteste dyrene og har de beste forutsetningene for å bli "smartere", som armer bed fingre som kan gjøre ca alt.

Lenke til kommentar
Okeey...

Jeg er ikke den smarteste gaffelen i rommet, men jeg klarer ikke å se hvorfor ikke.

8659516[/snapback]

Påstand uten bevis er like latterlig om det er helt usannsynlig eller bare nesten helt usannsynlig. Om vi tar utgangspunkt i at det finnes intelligens "der ute", så bekrefter det kun én del av historien til disse folkene, nemlig at romvesener finnes. Det er ikke den delen folk ikke tror på, det er disse folkenes kontakt med romvesenene som folk er skeptisk til.

 

Hvis du påstår å ha møtt en fra Mars, så er det ikke vesenets eksistens jeg tviler på, men hvorvidt du har møtt ham. Da har det ingenting å si om vesenets eksistens bekreftes.

8659559[/snapback]

Ok det var det du mente.

Kall meg gjerne kork, men synes fortsatt at jo større sjanse for at det finnes intelligent liv der ute øker sannsynligheten for at det er blitt observert her øker.

 

 

Har god tro på at det finnes noen andre organismer på en annen planet der ute, men hvorfor skulle de besøke jorden?

 

Tviler sterkt på at det har vært romvesener her eller UFO'er som har svevd nerme jorden.

 

Er jo litt merkelig at alle som sier de har sett en UFO er helt gærne i hodet :!:

8658376[/snapback]

 

UFO = Uidentifisert Flyvende Objekt. Ikke nødvendigvis ett "alien" farkost :hrm:

 

Men jeg så selv denne reportasjen i 2001, på Sky News. Og allerede da var jeg blitt overbevist om at noe er på "gang".

 

Vi har selv sett noe som ligner på Plasmakuler / baller på åkeren ved siden av oss. Og dette var i 1997 til 2000.

 

Siden jeg trodde dette var synsbedrag, fikk jeg tilkalt naboene. Og de så selv dette synet, det var flere kuler som vandret "hånd i hånd" langs steingjerdet. De fløy i kontrollerte former, og "danset" rundt. Dette skjedde flere ganger. Men ha ikke sett det i ettertid, (etter 2000). Ingen av oss.

 

Tok forøvrig kontakt med den lokale UFO- Foreningen, da jeg ville ha ett svar. Der traff jeg mange oppegående mennesker, som ikke passer inn i beskrivelsen "gærne".

 

Det var folk ifra alle raser og stillinger, på de møtene.

 

Har selv snakket med folk som jobber som flyveledere, og de kan fortelle at de har sett mange ting som fyker over skjermen deres, men de kan ikke gå ut i det offentlige rom med det.

 

På Sola Flyplass er det nå montert en ny radar, som "ser" mer enn vi ønsker, Hvorfor ?.

 

Hvorfor skal vi virkelig tror at vi er alene ? Det ville slått sprekker på den bibelske "løsning".

 

Men om vi samarbeider med "aliens", tja hvorfor ikke. Det er kommet mye frem om hvordan regjeringer opptrer over for folket sitt. Så det er vell en grunn for at de skjuler en mulighet for samarbeid. (Aliens / Menneske).

 

Synes trådstarter tar tak i ett ønske / problemstilling vi alle vil ha svar på :thumbup:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

PS: I Am A Beliver.

 

PPS: Link : http://www.ufo.no/

8659561[/snapback]

Det med Plasmakuler (og/eller kule lyn) er vel noe som kan skje i naturen. De har ihvertfall blitt gjenskapt i laboratorier.

 

Apropos "regjeringer opptrer over for folket sitt"; så en annen video en gang husker ikke hva den het, hvor det var mange som hadde sett et gigantisk flygende objekt og det var mange vitner til det samme fenomenet.

Det hadde ikke lagt noe lyd og var så stort at et av vitnene mente at man kunne ha landet mange bombefly på det.

Men det er ikke poenget, det jeg vil frem til er at etter en stund så gjorde regjeringen en undersøkelse av hendelsen. Å når den var ferdig hadde di en pressekonferanse hvor de blankt avviste det og til og med gjorde narr av vitnene.

Det er ihvertfall smakløst. Kanskje det er en strategi for å få resten av verden til å se ting fra deres side eller noe slik.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett hele 2-timers videoen fra 2001 og jeg er ikke imponert.

 

Flere av disse gråhåra vitnene snakket om "zero point energy" (nullpunktenergi/vakuumenergi) som en fantastisk energikilde som disse farkostene utnyttet. Denne påstanden finnes også i en del sci-fi-litteratur. Det var Albert Einstein og Otto Stern som definerte nullpunktenergien i 1913, og dette er den absolutt laveste energimengden som er mulig i et system (f.eks et atom). Det er altså ikke mulig å tappe denne energien, for den er allerede på sitt lavest mulige nivå.

 

Det finnes en rekke patenter for nullpunktsenergikraftverk, men ingen av de fungerer. I og med at et av hovedargumentene ikke er mulig (ikke engang i teorien), så er det sannsynlig at heller ingen av de andre bevisene er sanne.

 

Det snakkes også om at det finnes 3 humanoide "greys" pluss en rekke andre dokumenterte utenomjordiske vesner. Den ene typen humanoider skal være kliss lik oss selv, det eneste er at de kan se farger i stummende mørke og de lukter mye bedre enn oss. Det hevdes også at noen av disse finnes blant oss og utgir seg for å være vanlige mennesker. Ha ha. Hvis noen tror på dette er de rett og slett dumme.

 

Alt dette er såpass usannsynlig at jeg velger å tro at alt sammen er tøys og tull fra ende til annen.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-point_energy

Lenke til kommentar

Eg er og veldig skeptisk til å tru at nokon utanomjordiske lev blant oss idag. Verkar berre unaturleg å tru.. Spring det folk i svarte dressar med "hukommelsesslettaren" ladd rundt på kloten òg? Nei, eg føler det heile blir for sci-fi. Men f.eks. kva er så hemmelig med Area 51? Kva er det regjeringa vil skjule der? Uansett, eg er ikkje i tvil om at det finnes liv på andre planetar, og at vi - eller dei vil oppdage kvarandre langt langt fram i tid, men universet er såpass ungt og alt liv som har blitt til såpass usivillisert at det vil ta lang lang tid enno.

 

Men folk trudde jo at jorda var flat fram til 1800talet, så ein veit aldri..

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Men f.eks. kva er så hemmelig med Area 51? Kva er det regjeringa vil skjule der?

8670561[/snapback]

Det kan vi ikke vite, med tanke på at det er skjult. Det virkelige spørsmålet er hvorfor vi tror det er noe spesielt med Area 51, et sted enhver 10-åring vet om. Det er snakk om den mektigste regjeringen verden har sett, de virkelige hemmelighetene om teknologi er nok gjemt bedre enn som så.

 

Hva jeg tror de skjuler? Teknologi de ikke vil at andre land skal vite at de har.

Lenke til kommentar
Nå har jeg sett hele 2-timers videoen fra 2001 og jeg er ikke imponert.

 

Flere av disse gråhåra vitnene snakket om "zero point energy" (nullpunktenergi/vakuumenergi) som en fantastisk energikilde som disse farkostene utnyttet. Denne påstanden finnes også i en del sci-fi-litteratur. Det var Albert Einstein og Otto Stern som definerte nullpunktenergien i 1913, og dette er den absolutt laveste energimengden som er mulig i et system (f.eks et atom). Det er altså ikke mulig å tappe denne energien, for den er allerede på sitt lavest mulige nivå.

 

Det finnes en rekke patenter for nullpunktsenergikraftverk, men ingen av de fungerer. I og med at et av hovedargumentene ikke er mulig (ikke engang i teorien), så er det sannsynlig at heller ingen av de andre bevisene er sanne.

 

Det snakkes også om at det finnes 3 humanoide "greys" pluss en rekke andre dokumenterte utenomjordiske vesner. Den ene typen humanoider skal være kliss lik oss selv, det eneste er at de kan se farger i stummende mørke og de lukter mye bedre enn oss. Det hevdes også at noen av disse finnes blant oss og utgir seg for å være vanlige mennesker. Ha ha. Hvis noen tror på dette er de rett og slett dumme.

 

Alt dette er såpass usannsynlig at jeg velger å tro at alt sammen er tøys og tull fra ende til annen.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-point_energy

8670303[/snapback]

Dette vet jeg ingen ting om så jeg har ikke noe grunnlag for å si om det er rett eller galt.

Ja akkurat det at de ser helt like ut som oss synes jeg også kan være rart.

Men du kommer ikke med ett argument der for hvorfor folk da er dumme.

Jeg synes folk som hører på tekno er dumme, men det betyr ikke at de faktisk er det.

 

Eg er og veldig skeptisk til å tru at nokon utanomjordiske lev blant oss idag. Verkar berre unaturleg å tru.. Spring det folk i svarte dressar med "hukommelsesslettaren" ladd rundt på kloten òg? Nei, eg føler det heile blir for sci-fi. Men f.eks. kva er så hemmelig med Area 51? Kva er det regjeringa vil skjule der? Uansett, eg er ikkje i tvil om at det finnes liv på andre planetar, og at vi - eller dei vil oppdage kvarandre langt langt fram i tid, men universet er såpass ungt og alt liv som har blitt til såpass usivillisert at det vil ta lang lang tid enno.

 

Men folk trudde jo at jorda var flat fram til 1800talet, så ein veit aldri..

8670561[/snapback]

 

Det er ingen som har påstått at de kan slette minene til folk, men de mener at de truer folk på livet og truer familiene deres på livet osv. Og vist det ikke er effektivt middel for å få noen til å holde munn så vet ikke jeg.

Det med Area51; det er mange flere baser enn den, mener de. Og før hadde de prosjekter der, som utvikling av spionfly, som de ikke ville at russerne skulle høre om ihvertfall.

 

 

 

Men f.eks. kva er så hemmelig med Area 51? Kva er det regjeringa vil skjule der?

8670561[/snapback]

Det kan vi ikke vite, med tanke på at det er skjult. Det virkelige spørsmålet er hvorfor vi tror det er noe spesielt med Area 51, et sted enhver 10-åring vet om. Det er snakk om den mektigste regjeringen verden har sett, de virkelige hemmelighetene om teknologi er nok gjemt bedre enn som så.

 

Hva jeg tror de skjuler? Teknologi de ikke vil at andre land skal vite at de har.

8670576[/snapback]

De (i prosjektet) snakker om at det meste om ufoer osv blir holdt hemmelig ovenfor regjeringen også.

Noen presidenter, som Bill Clinton, har prøvd å få tilgang på opplysninger de skulle ha om ufoer men fikk ikke lov.

 

Skal forresten legg inn linker til noen mer utdypende vitne intervjuer i første post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...