Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan patrol starter problemer.

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har fått tak i en relativt gammel nissan patrol. Motoren går som en klokke, men problemet er når jeg skal starte den. Når jeg vrir om nøkkelen så drar startmottoren i ca et halvt sekund før den slår ut, startmotoren går fortsatt rundt, men den drar ikke lenger på selve motoren. Har pratet med en, han påsto at det er problemer med batteriene slik at starteren ikke får nokk strøm, men er usikker på om det egentlig er det når jeg har testet litt med noen andre batterier og jeg får samme problemet da. Er det bare å gå direkte til innkjøp av ny starter eller bør jeg heller satse på nye batterier?

Noen som har hvert borti noe av de simme problemene eller har noen tips? Starteren er forresten ikke mer enn 2 år gammel.

Takker for alle svar.

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går det enn å få tak i bare denne delen eller reparere denne eller må jeg kjøpe helt ny startmotor? Er litt kjedelig å kjøpe helt ny startmotor da jeg ser prisene ligger på opp mot 6000 kroner (noe som er mer enn bilen kostet)

Endret av alos
Lenke til kommentar

Det er nok holdeviklingen til innslaget som er defekt. Du kan ohme mellom kl.50 og 45 på innslaget. bør ligge mellom 5-6 ohm hvis jeg ikke husker feil.

Du kan jo prøve og "turne" motoren littegrann (evt sett den i gir og dytt bilen 1 m fram) og prøv og start igjen. Hvis den fyrer er det startkransen som er slitt. Startkransen blir alltid slitt på bare 2 steder.

Sett startkabler rett pa starteren så kan du utelukke at det ligger i kablene.

Lenke til kommentar

Skal dra bort å kikke litt på den i ettermiddag tror jeg. Har lest litt på www.patrol4x4.com og det er flere der som har fått problemer med noe så enkelt som dritt i starteren, tror jeg skrur den ut i dag og gir den en liten overhaling, da kan jeg jo også ohme den i samme slengen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...