Gå til innhold

Vil C2D E4400 passe?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er ikke helt god til å finne ut hvilke deler som passer sammen. Men jeg har et Abit AW8-MAX hovedkort og har lyst til å oppgradere cpu'en. Valget ble da en E4400, men vil den være kompitabel med hovedkortet?

Tusen takk for svar på forhånd :D

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Den vil passe ja ;)

edit:

Dette fordi hovedkortet ditt er et Socket-775 hovedkort, og CPU'en passer inn i en 775 socket, så når du skal sjekke om en prosessor passer i et hovedkort, titt på hvilken socket hovedkortet oppgir og finn en prosessor med tillsvarende socket.

8655139[/snapback]

Det er stoor fordel å la være å poste skråsikkert om noe man ikke har sjekket godt nok :)

Det smarteste er alltid å sjekke hovedkort-produsentens produkt/supportside, i dette tilfellet for AW8-MAX

Om en CPU passer fysisk i en sokkel er ingen garanti for at den vil fungere i ett gitt hovedkort.

Det gjelder alle sokler, ikke bare LGA775.

Svaret her er at en E4000 eller andre Core 2 Duo utgaver ikke vil fungere i AW8 Max.

Dessverre.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Den vil passe ja ;)

edit:

Dette fordi hovedkortet ditt er et Socket-775 hovedkort, og CPU'en passer inn i en 775 socket, så når du skal sjekke om en prosessor passer i et hovedkort, titt på hvilken socket hovedkortet oppgir og finn en prosessor med tillsvarende socket.

8655139[/snapback]

Det er stoor fordel å la være å poste skråsikkert om noe man ikke har sjekket godt nok :)

Det smarteste er alltid å sjekke hovedkort-produsentens produkt/supportside, i dette tilfellet for AW8-MAX

Om en CPU passer fysisk i en sokkel er ingen garanti for at den vil fungere i ett gitt hovedkort.

Det gjelder alle sokler, ikke bare LGA775.

Svaret her er at en E4000 eller andre Core 2 Duo utgaver ikke vil fungere i AW8 Max.

Dessverre.

8656082[/snapback]

Det var det jeg trodde. Har sett på abit sin hjemmeside for å sjekke hvilke cpu'er hovedkortet støtter, det kunne jo vært en mulighet at det ikke støtter en slik cpu offisielt :p Men jeg har lest at hovedkort kan bli kompitable med cpu'er de ikke støtter ved hjelp av en BIOS update, men det er vel ikke slik i dette tilfellet?

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det var det jeg trodde. Har sett på abit sin hjemmeside om hvilken cpu'er hovedkortet støtter, det kunne jo vært en mulighet at det ikke støtter en slik cpu offisielt  :p  Men jeg har lest at hovedkort kan bli kompitable med cpu'er de ikke støtter ved hjelp av en BIOS update, men det er vel ikke slik i dette tilfellet?

8656180[/snapback]

Det burde jo egentlig fungere, men den tekniske forklaringen som blir brukt er at VRM (Voltage Regulator) må kunne regulerer flere "steps" på Core 2 Duo enn tidligere utgaver (Netburst).

Det får jeg ikke til å stemme sålenge f.eks. Asrock støtter Core 2 Duo i svært så primitimve 4-phase (VRM) hovedkort.

Det er nesten som man må tro på de som antyder at dette er bare enn unnskyldning fra produsenter på at man må kjøpe nye hk. :)

Lenke til kommentar
Det var det jeg trodde. Har sett på abit sin hjemmeside om hvilken cpu'er hovedkortet støtter, det kunne jo vært en mulighet at det ikke støtter en slik cpu offisielt  :p  Men jeg har lest at hovedkort kan bli kompitable med cpu'er de ikke støtter ved hjelp av en BIOS update, men det er vel ikke slik i dette tilfellet?

8656180[/snapback]

Det burde jo egentlig fungere, men den tekniske forklaringen som blir brukt er at VRM (Voltage Regulator) må kunne regulerer flere "steps" på Core 2 Duo enn tidligere utgaver (Netburst).

Det får jeg ikke til å stemme sålenge f.eks. Asrock støtter Core 2 Duo i svært så primitimve 4-phase (VRM) hovedkort.

Det er nesten som man må tro på de som antyder at dette er bare enn unnskyldning fra produsenter på at man må kjøpe nye hk. :)

8656259[/snapback]

Hehe, ja, de kan jo være ganske sleipe :p Jeg skal ha meg en C2D uansett, så jeg sjekker om det virker med dette hovedkortet eller ikke :)

Så takker for alle svar, det har vært til stor hjelp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...