-_Brukernavn_- Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Nå som alle sikler på LG og Samsungs 22" tok jeg en titt på den billigste 24"ern. For en tusenlapp ekstra får man denne fra Acer. 24" gir mulighet for ekte HD og er jo bare så innmari digg å holde på med. Men man får ikke HDCP. Så er dette verd noen tusen ekstra? Det er jo så mye dildall man kjøper i dag som man ikke bruker og eller som tok en "minidisc" Vel hjelp meg Lenke til kommentar
-_Brukernavn_- Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ingen svar å få? Lenke til kommentar
Tankakern Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Vel. I teorien så vil du jo egentlig ikke kunne se verken HD DVD eller Blu-ray hvis du kjøper skjerm uten HDCP. Men nå som det er sagt, så er det jo en kjensgjerning at AACS-protection-schemen er knekt (for øyeblikket), så du vil nok kunne ha muligheten til å rippe dine fremtidige HD DVDer/Blu-rays til harddisk og så spille de av derfra... Edit: Jeg ville valgt 1920x1080 over HDCP, egentlig. Bare for å si min mening. Ekte HD-oppløsning er sjeldent og mye verdt Endret 21. mai 2007 av h017ah Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg ville ikke kjøpt den skjermen, med tanke på at den ikke har DVI. Lenke til kommentar
Tankakern Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Skuffende at skjermen ikke har DVI ja... Men for å være ærlig tror jeg at det er noe placebo ute og går når folk mener de ser forskjell En må iallfall opp på minst 5900,- for å få HDMI og DVI med samme oppløsning. Eller vet noen om noen skjermer i prissjiktet mellom Acer sin og denne ViewSonicen til 5900,-? Lenke til kommentar
jonny Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvis du spiller av HD DVD med Xbox 360, kan du bruke VGA-inngangen på skjermen og få et uforringet HD-signal (1920x1080). Mener dette også fungerer med Cyberlink PowerDVD Ultra. Så bruker du VGA, slipper du unna HDCP-problematikken... Men selv ville jeg nok godt for en skjerm med digital inngang. BenQ FP241W har fått veldig gode kritikker i flere tester, og Dell 2407WFP er også en god skjerm (og for tiden på tilbud). Begge disse har også ekstra innganger (komponent og kompositt, BenQ har også HDMI) og USB-hub. Lenke til kommentar
-_Brukernavn_- Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Hvor mye tror dere skjermene vil gå ned til høsten? Kanskje de med DVI og HDCP har kommet seg til studentøkonomiske priser. HDMI er ikke så viktig da man får DVI->HDMI-kabel og motsatt. Lyden kjører man vel ut på anlegg rett fra PCen uansett. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Kanskje de med DVI og HDCP har kommet seg til studentøkonomiske priser. Hva er "studentøkonomiske priser", halvparten av dagens eller 25% eller mindre? Det vil jeg tro... Idag fikk jeg en 22" LG L226WTQ-SF til kr. 3012,- inkl. frakt. Den rekker lenger enn langt. Anbefaler en slik med HDCP og DVI, skjermen kjører p.t. 75Hz @ 1680x1050 krystallklart (sett profil), og jeg er svært fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå