glemsk Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 hei! jeg har 2x12'' elementer som jeg har tenkt å sette i en kasse! elementene er fra denne høyttaleren: http://www.electrovoice.com/products/202.html non tips om hvor stor kasse jeg bør ha? evt. to kasser kansje? -takk Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 For det første, hvorfor har du ødelagt SX300- kassene!?? Den aktiv versonen er jo genial! Men til spørsmålet ditt, lag én kasse med samme volum som 2 original kasser. Målene som er oppgitt er 586 x 429 x 312 mm. Dette gir ett totalvolum på 78,5 liter. Når man tar med i beregningen at de originale kassene har trapes- form (blir smalere bakover), og at det sitter et diskanthorn i dem, blir volumet grovt anslått 50 liter. Hvis du bygger én kasse, lag en skillevegg slik at du får to kammer på 50 liter hver. Du kan prøve med lukket kasse først. Hvis det blir lite bass får du sette inn bassrefleks rør avstemt til en 50 -60Hz (avsemningsffrekvensen er avhengi av kabinettvolumet og størrelsen på bilkupéen). Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Bra blir det ikke uansett da Lenke til kommentar
glemsk Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 okej;) takk for svar....men tro meg, jeg har ikke ødelagt dem...er jo ikke såå dum xD neij, jeg fikk elementene fordi de skulle kaste dem allikevel=O Lenke til kommentar
epifant Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Dette er PA-elementer, så du kommer sannsynligvis ikke til å få veldig mye dyp bass ut av dem. Men sannsynligvis er de langt mer morsomme i midbassen enn veldig mye annet i bilstereoverdenen Lenke til kommentar
glemsk Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 venter ikke å få no dyp bass hell av de der, regner med å ha en sub til å ta seg av det;) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Deler du dem fra ca. 60-120 hz tror jeg du kan få en hårete midbass Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Jeg hadde en gang to Peavey 12" i bilen. (mitt aller første prøveprosjekt i min aller første bil for leeenge siden ) Satte dem isobarisk i en drøyt 50l kasse. Det spillte faktisk helt ned i kjellern, men det var nok ene og alene fordi dem sto isobarisk. Jeg prøvde med bare ene subben og det ble veldig svakt og ga liten dybde. Endret 2. juni 2007 av Leo_ Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg hadde en gang to Peavey 12" i bilen. (mitt aller første prøveprosjekt i min aller første bil for leeenge siden ) Satte dem isobarisk i en drøyt 50l kasse. Det spillte faktisk helt ned i kjellern, men det var nok ene og alene fordi dem sto isobarisk. Jeg prøvde med bare ene subben og det ble veldig svakt og ga liten dybde. 8766067[/snapback] Isobarisk, er når 2 stk står mot hverandre, right? Lenke til kommentar
glemsk Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 hvis det er at de står mot hverandre, har tenkt litt på det se, men blir ikke det litt stygt? med ledningene der ute og sånn=P Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg hadde 2 stk type kraftig Visonik 10", montert isobarisk i en stk liten Audiobahn kasse (ment for 1 element), kassa var av typen båndpass (helt lukket i begge ender, kun med 2 stk reflexrør til og få lyden ut av kassa). Og det spilte helt sinnsykt til og være 10" 300W pr element RMS trur jeg, kjørte de på en forsterker som dro 1000W i 1 ohm, av type monoblokk =) Men, angrer ikke på overgangen til 13" Focal da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå