Gå til innhold

Hvordan Innstallere programmer

Anbefalte innlegg

Jeg forstod ikkje heilt ka man skulle gjør før å instalere programmer. nu når æ lasta ned nvida driver stod det at æ skulle type no greier men kor skal æ gjør det?

Æ e heilt ny når det gjeld Linux, æ bruke den nyaste Ubuntu versjonen :D

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lest denne Les dette før du ber om hjelp, der er det ett avsnitt om "Hvordan installerer jeg programmer?"

Ellers så skal det vel være ett valg for "Legg til/Fjern programmer" i menyen. Bruker ikke Ubunutu selv så er ikke så flik med detaljene, men det er mange poster i dette forumet som omhandler hvordan man innstallerer drivere, programmer og slik i Ubunutu, er bare å lete litt. :thumbup:

Lenke til kommentar

ja æ leste det, men når æ har lasta ned drivarn så kjæm han ikje opp i dem packaging programman og æ får ikkje innstalert han

når æ skulle innstallere Flash Player så skulle in i Terminal (ka e det) også skulle æ navigere meg fram tel fila og skrive inn no greier kor gjør æ det?

Det jeg mener er hvilket programm skal jeg bruke for å åpne .run fila eller innstall fila?

Endret av simex
Lenke til kommentar

For å laste ned og installere nvidia driveren trenger du ikke gjøre noe mer enn å gå inn i system > administrasjon > håndtering av ufrie drivere/restricted drivers manager. Inne i det programmet kan du bare huke av boksen for nvidia og så gjøres installeringa automatisk. Og etter en restart så er den ferdig installert.

Flash kan også installeres fra pakkesystemet. Enten legg til/fjern i programmer menyen eller synaptic :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...