Gå til innhold

To skjermkort på et hovedkort?

Anbefalte innlegg

Når jeg har to skjermkort på et hovedkort kan jeg få maskina til og dra kraft fra begge to samtidig? Altså vil jeg kunne kjøre en slaks dual-core greie? Eller vil det bare være for å få satt flere skjermer på samtidig? Håper noen skjønte spørsmålet mitt og kan svare..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan kjøre krafta fra begge ja, men da må hovedkortet enten støtte SLi eller CrossFire. Og så må det være pci-e kort

8653643[/snapback]

Det kortet jeg har nå er et PCI Express x16 Asus GeForce 7600 GS 512 mb. Tenkte da og skaffe et til av den typen for det funker bra til rimelig pris.

Lenke til kommentar
feil kort?

det vil stå SLI på de hovedkortene som støtter to kort eller crossfire (ati)

vis det ikke er 2 pcie x16

8665248[/snapback]

Var det ikke et 570 hovedkort? Altså nVidia 570 chipset? Alle 570 kortene støtter SLI. Alle hovedkort med to PCI-Express 16x porter og nVidia chipset støtter SLI.

Lenke til kommentar

Men greia er at jeg har sjekka opp det varenummeret det står på kortet og det er to forskjellige bilder på PSdata og Asus sine sider. På det ene bildet er det to PCI e x16 porter men på det andre (det til asus) så er det bare ett.

Jeg må anta at Asus selv har det rette bildet og info om kortet fremfor psdata så da er det nok ikke SLI på dette..heller ikke noe ekstra PCI E port..

Jeg må nok litt mer opp i pris da alikevel..

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Gå for et litt dyrere, du tjener på det, merket spesielt fra 1000 til 15-1800 så fikk du bedre kondensatorer når det var nytt da fra Abit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...