Tramell Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Hvis du skal kjøre RAID 0, 1 eller 1+0, skjønner jeg ikke helt poenget. Selvfølgelig vil det gi bedre ytelse enn innebygd kontroller, men jeg tviler på at gevinsten er så stor at det er verdt pengene. Kommer jo litt an på hvor store krav du stiller da. RAID 0, 1, 10, 5 PCIe X4 8680169[/snapback] Greia var at jeg leste denne testen på Hothardware.com, og jeg syntes at det så veldig spennende ut. Gevinsten så ganske stor ut, men kanskje jeg har misforstått? Se her: http://www.hothardware.com/articles/Asus_P...rboard/?page=10 Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hvis du skal kjøre RAID 0, 1 eller 1+0, skjønner jeg ikke helt poenget. Selvfølgelig vil det gi bedre ytelse enn innebygd kontroller, men jeg tviler på at gevinsten er så stor at det er verdt pengene. Kommer jo litt an på hvor store krav du stiller da. RAID 0, 1, 10, 5 PCIe X4 8680169[/snapback] Greia var at jeg leste denne testen på Hothardware.com, og jeg syntes at det så veldig spennende ut. Gevinsten så ganske stor ut, men kanskje jeg har misforstått? Se her: http://www.hothardware.com/articles/Asus_P...rboard/?page=10 8680521[/snapback] Joda, du får relativt stor ytelsesforbedring i benchmarks. PCMark05 gir ihvertfall et noenlunde korrekt bilde av ytelsen. Hvis du vil ha raskest mulig PC, og er villig til å betale for det, er RAID 0 en god ide. Jeg mener personlig at RAID-5 er mye mer fornuftig, pga. bedre utnyttelse av lagringsplass, samt bedre datasikkerhet. Du ser også at RAID-5 krever mye mer, og egen kontroller lønner seg mye mer enn RAID-0. Det kommer an på hva du skal bruke PC til. Hvis du skal bruke den som server eller har store krav til hastighet på disk og store datamengder, vil RAID-5 være et logisk valg. Hvis du skal ha raskest mulig oppstart og høyest mulig ytelse ved lesing/skriving og du klarer deg med mindre lagringsplass, kan du satse på RAID-0. Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Tenkte på raid 0. Har 2x150Gb raptor- disker og E6700 liggende.(+ 4x1024mb OCZ Reaper 8500) Vil ha så rask pc som jeg har mulighet til med dette kortet. Skal ha større cpu til sensommer/høsten. 2 eller 4-kjerne....vet ikke Noen som har en mening om cpu/os til mitt system? Endret 23. mai 2007 av Tramell Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 P5K har litt dårligere kjøleløsning enn Deluxe. 8671388[/snapback] Du har ikke noe mere direkte info på det? Når jeg søker på P5K så finner jeg kun info på deluxe modellen. Lurer på om chipsettet kommer til å bli en bottleneck i overklokking setup'en min. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 P5K har litt dårligere kjøleløsning enn Deluxe. 8671388[/snapback] Du har ikke noe mere direkte info på det? Når jeg søker på P5K så finner jeg kun info på deluxe modellen. Lurer på om chipsettet kommer til å bli en bottleneck i overklokking setup'en min. 8684221[/snapback] P5K P5K Deluxe P5K64 WS Denne har 4x PCIe x16. Ingen pris foreløpig. Har ikke sett noen reviews av hverken P5K eller P5K-E. Bare P5K Deluxe foreløpig. Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 ah flott, der var det bilder ja. Fikk ideen og sjekke hjemmesiden deres jeg og men glemte det før jeg kom så langt Synelig mindre kjøling på chipset der, får se om jeg jeg trenger noe vannkjøling på chipsett ettervært. Får vel teste litt først og se om det er det som blir bottleneck'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå