Tramell Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Hei. Asus P5K Deluxe, P35- Er dette et bra kort? Støtter dette kortet kun Crossfire ellr kan man kjøre SLi på det også? Endret 20. mai 2007 av Tramell Lenke til kommentar
roglia Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei. Asus P5K Deluxe, P35- Er dette et bra kort? Støtter dette kortet kun Crossfire ellr kan man kjøre SLi på det også? 8653528[/snapback] Hei! Har satt opp en ny maskin i helgen med det nevnte kortet og det gjekk smertefritt og maskinen går som bare det. Eneste negative eg kan komme på er at kontakten på hovedkortet for tilkobling av CD/DVD kabelen er plassert helt nederst på kortet. Har du et Mid tower går det bra, men et High Tower trur eg denne tilkoblingen kan bli et problem om du ikke har en lang kabel. Kortet støtter bare Crossfire Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 SLi er bare å glemme med de nyeste skjermkortene, inntil Intel inngår en avtale med nVIDIA om driver støtte (som vil aldri skje). Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Hei. Hvordan var det med drivere til det kortet? Måtte du lete etter de på nettet? Hvordan er støtten for crossfire da? Da må man vel ha Ati-kort, eller? Mvh Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hei. Hvordan var det med drivere til det kortet? Måtte du lete etter de på nettet? Hvordan er støtten for crossfire da? Da må man vel ha Ati-kort, eller? Mvh 8662223[/snapback] Drivere pleier å følge med på en cd (med mindre du kjøper en "demo" utgave). Ellers kan de sikkert hentes på hjemme siden til Asus. Crossfire er en AMD/ATi gimmik, akurat som SLi er en nVIDIA gimmik. Begge går ut på det samme, men er egentlig sløsing av penger (spør du meg). Like greit å kjøpe et kraftig kort med engang. Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Ok. Får selge mitt 8800gts da, og kjøpe et kraftigere kort. Mvh Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 He he et enkelt 8800GTS sparker da litt det vel Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 He he et enkelt 8800GTS sparker da litt det vel 8670869[/snapback] Sikkert, men har ikke fått testa det enda sjøl, så må stole på det jeg leser rundt omkring 320mb GTS Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Hovedkortet, P5K Dlx, gjør det bra i tester. Meget bra for overklokking. (WR i høyest minnefrekvens på DDR2) Bedre ytelse enn P965. P35 Minneytelse Review Bruk Google eller no sånt for å finne flere reviews. Hvis overklokking er veldig viktig, er det et godt valg. Kortet gir uansett god ytelse, både i denne prisklassen, og sammenlignet med dyrere alternativer. EDIT: Selv om f.eks. 680i og 975x gir bedre minneytelse i tester, gir det lite utslag i spill og "normale" programmer. Har 8800 GTS selv, men med 640MB. Stort sett samme ytelse på 320MB og 640MB versjon, med unntak av høye oppløsninger. Foreløpig ingen problemer å spille hva som helst av spill. Endret 22. mai 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Hovedkortet, P5K Dlx, gjør det bra i tester.Meget bra for overklokking. (WR i høyest minnefrekvens på DDR2) Bedre ytelse enn P965. P35 Minneytelse Review Bruk Google eller no sånt for å finne flere reviews. Hvis overklokking er veldig viktig, er det et godt valg. Kortet gir uansett god ytelse, både i denne prisklassen, og sammenlignet med dyrere alternativer. 8670969[/snapback] Takker og bukker MEGET informativt DDR 2 og DDR 3, kan de brukes om hverandre? Endret 22. mai 2007 av Tramell Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hovedkortet, P5K Dlx, gjør det bra i tester.Meget bra for overklokking. (WR i høyest minnefrekvens på DDR2) Bedre ytelse enn P965. P35 Minneytelse Review Bruk Google eller no sånt for å finne flere reviews. Hvis overklokking er veldig viktig, er det et godt valg. Kortet gir uansett god ytelse, både i denne prisklassen, og sammenlignet med dyrere alternativer. 8670969[/snapback] Takker og bukker MEGET informativt DDR 2 og DDR 3, kan de brukes om hverandre? 8670993[/snapback] Du får kjøpt en versjon som støtter DDR2 og en med DDR3. P5K3 har DDR3-støtte. DDR3 er alt for dyrt foreløpig. Ellers er det opp til kort-produsenter om de vil legge inn støtte for begge deler. Men ikke begge deler i bruk samtidig. Nå finnes det en rimeligere versjon P5K, men har ikke sett tester av den foreløpig. Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Ok. Kortene jeg har sett på er disse: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80062 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80014 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=70966 Hvilket av disse er "best"? Vil ha et kort som er helt stødig, med gode drivere og utbyggings-muligheter. Har sett mye på P5W64 kortet, og var ganske bestemt på det, men er åpen for input Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Her er det vel ingen dårlige kort. P35 er jo et nytt chipset, så du må regne med at det kan være småting som vil bli fikset, og at du må oppgradere BIOS etterhvert. P5K Deluxe ser bra ut foreløpig. Har ikke hørt noe negativt om det. P5W64 (975X) klokker bra. Ofte 500+ FSB. P5K har litt dårligere kjøleløsning enn Deluxe. Eneste anbefaling jeg kan gi er å se på hva du vil ha, og om det er noe som mangler på kortene, eller noe ekstra. 4xPCI-E 16x på et hovedkort er litt meningsløst. Med dagens skjermkort får du heller ikke plassert 4 topp-kort på så liten plass. Sjekk gjerne Asus' hjemmeside for mer informasjon om det enkelte kort. Asus P5K P5W64 975X er "gammelt" og utprøvd, og drivere burde ikke være noe problem. P35 er nok litt bedre for overklokking, men det holder som regel med FSB på 400-500, hvis man ikke driver med ekstremklokking. Ikke lett å si hvilket som er best. P5K har færre S-ATA enn Deluxe og bare 1 RJ45 (nettverk) P5W64 støtter RAID-5, hvilket ikke P5K gjør ifølge spesifikasjoner, men trenger du det? EDIT: Rettelse, ny feil følger. Bare føyd til litt. Endret 22. mai 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Nemlig. Problemet er å bestemme seg for hvilket som passer best. Fant denne testen, hvor de sier at man kan bruke en av de X16 til raid-kontroller-kort ved å sette denne til x8. Enkelt å oc til 3.5Ghz også, ser det ut til, som var målet mitt i første omgang. Utfra testen blir det en bra ytelseøkning på raid-settet mitt. Jeg har samme cpu og disker som i testen. Tror dette er kortet for meg. Takk alle sammen for input og linker Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Nemlig.Problemet er å bestemme seg for hvilket som passer best. Fant denne testen, hvor de sier at man kan bruke en av de X16 til raid-kontroller-kort ved å sette denne til x8. Enkelt å oc til 3.5Ghz også, ser det ut til, som var målet mitt i første omgang. Utfra testen blir det en bra ytelseøkning på raid-settet mitt. Jeg har samme cpu og disker som i testen. Tror dette er kortet for meg. Takk alle sammen for input og linker 8672370[/snapback] Joda, du kan bruke alle 4 16x, men ikke 2 kort i Crossfire samtidig med andre kort, med mindre du finner kort som er små nok. 2900 XT tar for stor plass. Ikke det at jeg mener CrossFire er viktig. Du har ihvertfall en del muligheter med det kortet, selv om du neppe vil bruke alle 4 PCI-E 16x samtidig. Endret 22. mai 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Det går greit. Tror jeg satser på å kjøpe et større, kraftigere enn jeg har, på sikt EDIT: Har nå prøvd å finne et slikt raid-kontrollerkort med X8 lane, men finner bare med X4! Noen som kan hjelpe meg å finne et slikt? Endret 22. mai 2007 av Tramell Lenke til kommentar
roglia Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei. Hvordan var det med drivere til det kortet? Måtte du lete etter de på nettet? Hvordan er støtten for crossfire da? Da må man vel ha Ati-kort, eller? Mvh 8662223[/snapback] Alle driverene følger med på en cd plate - der er også et program på platen som automatisk søker og laster ned ny bios for deg. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Det går greit. Tror jeg satser på å kjøpe et større, kraftigere enn jeg har, på sikt EDIT: Har nå prøvd å finne et slikt raid-kontrollerkort med X8 lane, men finner bare med X4! Noen som kan hjelpe meg å finne et slikt? 8672469[/snapback] De kortene jeg finner som offisielt støtter X8, koster også en del. komplett's S-ATA RAID Mener X4 blir 2GB/s, som bør holde for minst 15-20 disker. Billigste jeg finner med PCIe x8 koster 4295,- på netshop RAID PCIe x8 16 kanaler gir jo muligheter for å sette opp en ganske stor server. Endret 23. mai 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Det går greit. Tror jeg satser på å kjøpe et større, kraftigere enn jeg har, på sikt EDIT: Har nå prøvd å finne et slikt raid-kontrollerkort med X8 lane, men finner bare med X4! Noen som kan hjelpe meg å finne et slikt? 8672469[/snapback] De kortene jeg finner som offisielt støtter X8, koster også en del. komplett's S-ATA RAID Mener X4 blir 2GB/s, som bør holde for minst 15-20 disker. Billigste jeg finner med PCIe x8 koster 4295,- på netshop RAID PCIe x8 16 kanaler gir jo muligheter for å sette opp en ganske stor server. 8679768[/snapback] Takk for hjelp. Det var jo en SINNSYK pris på det kortet? Må jo MINST ha 150% fortjeneste på det Fant dette kortet på mpx: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76665 Men det har bare X4. Ut fra testen jeg linka til tidligere i tråden skal det forsåvidt holde bra, det også. Spennende å utforske noe nytt, Med HW-Raid på pci-e sokket Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det går greit. Tror jeg satser på å kjøpe et større, kraftigere enn jeg har, på sikt EDIT: Har nå prøvd å finne et slikt raid-kontrollerkort med X8 lane, men finner bare med X4! Noen som kan hjelpe meg å finne et slikt? 8672469[/snapback] De kortene jeg finner som offisielt støtter X8, koster også en del. komplett's S-ATA RAID Mener X4 blir 2GB/s, som bør holde for minst 15-20 disker. Billigste jeg finner med PCIe x8 koster 4295,- på netshop RAID PCIe x8 16 kanaler gir jo muligheter for å sette opp en ganske stor server. 8679768[/snapback] Takk for hjelp. Det var jo en SINNSYK pris på det kortet? Må jo MINST ha 150% fortjeneste på det Fant dette kortet på mpx: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76665 Men det har bare X4. Ut fra testen jeg linka til tidligere i tråden skal det forsåvidt holde bra, det også. Spennende å utforske noe nytt, Med HW-Raid på pci-e sokket 8679994[/snapback] Hvis du skal kjøre RAID 0, 1 eller 1+0, skjønner jeg ikke helt poenget. Selvfølgelig vil det gi bedre ytelse enn innebygd kontroller, men jeg tviler på at gevinsten er så stor at det er verdt pengene. Kommer jo litt an på hvor store krav du stiller da. RAID 0, 1, 10, 5 PCIe X4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå