Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke om eksen

Gjest Gjest_any1_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_any1_*

Valgte å bruke gjestefunksjonen siden brukeren min er kjent blant en del folk og ikke vil ha dette knyttet til meg.

Jeg har vært sammen med en fantastisk jente nå i snart 2 måneder. Vi har det kjempebra sammen og jeg er skikkelig glad i hu. Men det som er problemet er at hun stadig vekk driver å nevner eksen sin. Dette er ikke noe jeg ikke klarer å takle, men synes det er ganske unødvendig å snakke om han til meg, særlig når det ikke egentlig er noen grunnen til det, bare for å ha en samtale liksom. Er det galt av meg å bli litt irritert over dette?

Jeg vet at ho er over eksen (bittert brudd og ikke særlige venner nå), men jeg blir allikevel ikke akkurat i kjempehumør når hun nevner ham.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksen min gjorde akkuratt det samme. Konstant. Det førte til at jeg slo opp med henne, det var ikke veldig alvorlig forhold heller da. Prøvde å si det til henne at jeg ikke likte å verken høre noe om han eller å snakke om han, men det hadde tydeligvis ingen effekt.

I mitt nåværende forhold har jeg sagt at jeg ikke liker å tenke på alle de andre hun har hatt, eller å snakke med eller om dem. Det respekterer hun, for hun føler det helt likt.

Mitt tips til deg; Prøv å snakk med henne om det :)

Lenke til kommentar
Snakk med henne ja. man er ikke i et skikkelig forhold før man klarer å prate om alt.

8653937[/snapback]

Jepp, tillitt er utrolig viktig også. Men hvis man er 18 og hun er 15, så kan det være veldig vanskelig å sette full tillitt til den som er yngst, for hun/han kan være veldig umoden, forholdet kan gå til helvete og hvem vet, det kan til og med ende med at det blir slutt med uvennskap, da er det ikke særlig kult å ha åpnet seg helt for han/henne :whistle:

Lenke til kommentar

Hun er ikke ferdig med eksen hvis hun har behov for å snakke om ham til deg. Men det behovet kan f.eks. bare være å få sympati for at han behandlet henne dårlig, etter hennes mening. Snakk med henne og si fra at du liker det dårlig og at du foretrekker at hun betror seg til en venninne istedet i slike saker.

Lenke til kommentar
I mitt nåværende forhold har jeg sagt at jeg ikke liker å tenke på alle de andre hun har hatt, eller å snakke med eller om dem. Det respekterer hun, for hun føler det helt likt.

du bør kunne akseptere at alle har en historie før de treffer/traff deg. det er selvfølgelig ikke noe særlig at exer blir tatt opp i tide og utide men det er noe en må leve med.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Selvfølgelig må man godta at folk har en historie, men jeg mener at det ikke er nødvendig å snakke om det rundt kjæresten, så lenge det ikke er av ytterste nødvendighet. Jeg har selv ikke sagt en eneste ting om min historie når det gjelder dette, for jeg vet hvor lite jeg liker å høre om det selv.

PS: Jeg er 18, ho 17 (snart 18) hvis det har noe å si

Lenke til kommentar
Selvfølgelig må man godta at folk har en historie, men jeg mener at det ikke er nødvendig å snakke om det rundt kjæresten, så lenge det ikke er av ytterste nødvendighet.

8654755[/snapback]

Enig i det. At ekser blir nevnt litt må man jo tåle, men det å snakke om eksen sin relativt ofte hadde nok ikke jeg likt heller. Kommer jo litt ann på situasjonen da.

Lenke til kommentar
Snakk med henne ja. man er ikke i et skikkelig forhold før man klarer å prate om alt.

8653937[/snapback]

Jepp, tillitt er utrolig viktig også. Men hvis man er 18 og hun er 15, så kan det være veldig vanskelig å sette full tillitt til den som er yngst, for hun/han kan være veldig umoden, forholdet kan gå til helvete og hvem vet, det kan til og med ende med at det blir slutt med uvennskap, da er det ikke særlig kult å ha åpnet seg helt for han/henne :whistle:

8654084[/snapback]

har erfart den der jeg. ikke til å anbefale.

Lenke til kommentar

skjønner deg veldig godt, og jeg mener du har grunn til å reagere :)

har du sakt noe til henne om at du ikke liker at hun prater så mye om han?

det kommer litt ann på hva hun sier også. om min kjærest hadde fks samenlignet meg med en ex, tror jeg jeg ville tatt fyr av raseri :p

prøv og prat med henne, kanskje hun ikke en gang er klar over hvor mye hun prater om han? når du nevner det vil det kanskje bli en liten "oppveker" om du skjønner :)

Lenke til kommentar
Gunners,20/05-2007 : 14:50]I mitt nåværende forhold har jeg sagt at jeg ikke liker å tenke på alle de andre hun har hatt, eller å snakke med eller om dem. Det respekterer hun, for hun føler det helt likt.

du bør kunne akseptere at alle har en historie før de treffer/traff deg. det er selvfølgelig ikke noe særlig at exer blir tatt opp i tide og utide men det er noe en må leve med.

8654581[/snapback]

Selvfølgelig, er ikke det at jeg friker helt bare jeg hører navnet hans. Men jeg liker ikke å snakke om det for det om. Noe kjæresten min forstår godt, så hun prøver å la være, på samme måte osm jeg prøver å la være å snakke om mine ekser.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-87354

Du må nok snakke med henne om det, si du ikke liker det og helst vil hun ikke snakker med deg om eksen.

Fortsetter hun likevel etter det, kan du jo for eksempel begynne nevne en av dine ekser. Hun kommer neppe til og like det, og kommer sikkert til å kjefte deg huden full (med mindre hun er av den sjenerte usikre typen, da er dette ikke anbefalt). Og da sier du det samme igjen, at du bare gjør det samme som hun gjør, og det fikser seg. Vel, kanskje. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...