Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Forferdelig pipelyd fra PCen

Anbefalte innlegg

Har hatt denne pcen i circa 1 år, og i den siste tiden har det kommet en forferdelig, skjærende og høy pipelyd fra pcen. Den er der fra jeg skrur på PCen, til jeg tar ut strømmen. Pipelyden er der nemlig selv om PCen er avslått, så om kvelden må jeg ta ut strømmen for å bli kvitt lyden!

Noen som har en anelse om hvor lyden kommer fra, og hvordan jeg kan få stanset den?

Er sikker på at hvis jeg ikke får fiksa det vil jeg ødelegge hørselen min innen jeg er 30!

Endret av KoR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil tro dette kommer fra strømforsyningen.

Typisk feil derfra. En kondensator som er på feil vei, tror jeg.

8653458[/snapback]

hvordan fikser jeg det?

8653474[/snapback]

Returnerer den til sjappa der du kjøpte den, er ikke mye du får gjort selv, med mindre du vet hva du gjør.

Lenke til kommentar
Vil tro dette kommer fra strømforsyningen.

Typisk feil derfra. En kondensator som er på feil vei, tror jeg.

8653458[/snapback]

hvordan fikser jeg det?

8653474[/snapback]

Returnerer den til sjappa der du kjøpte den, er ikke mye du får gjort selv, med mindre du vet hva du gjør.

8653490[/snapback]

bygde den selv... eller, en venn av meg bygde den... men jævlig merkelig at det ikke var no pipelyd det første året, også plutselig etter 1 år kommer den...

Lenke til kommentar

Ting ryker jo etterhvert, og blir ødelagt, slitt, whatever.

Få kompisen din til å sette inn ei ny strømforsyning, eller send en mail til sjappa der du kjøpte den du har nå og forklar problemet.

Mulig du får tilsendt ny. Gjør dette før du gjør noe annet.

Lenke til kommentar

fant ut at det kom fra strømforsyninga... fordi jeg prøvde å holde for de ulike viftene/åpningene bak på kabinettet... lyden forsvant helt når jeg hold foran strømforsnyningen, så nå sitter jeg med en puta foran åpningen. Blir rimelig varmt etter 20-30 min... er det skadelig for pcen?

Lenke til kommentar

Heisann. Må bare legge til at jeg synes det var rart at det skulle være strømforsyninga som var synderen når pc'en var av. For jeg hadde det samme problemet, men det var bare når pc'en var på og strømforsyninga jobbet. :hmm:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Heisann. Må bare legge til at jeg synes det var rart at det skulle være strømforsyninga som var synderen når pc'en var av. For jeg hadde det samme problemet, men det var bare når pc'en var på og strømforsyninga jobbet. :hmm:

8668003[/snapback]

PSU er eneste som har strøm i seg, når pc-en er av, se bort fra litt svakstrøm på hovedkortet.

Ganske logiskt.

Men, case solved. Trådstarter, kontakt sjappa du fikk strømforsyningen på. Får sikkert erstattet den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...