Gå til innhold

Nvida FX er kommet.....

ulin

Anbefalte innlegg

for hver nye geforce så kommer det noe veldig krevendes til å sløse bort den overdlødige hardwaren på. antialiasing tar jo latterlig mye kapasitet, så vil nok komme 16x antialiasing og gjerne 64x anisotropisk filtring pluss noe nytt som krever fælt mye som bundles med gf fx slik det har gjort med alle tidligere kort for at folk skal gidde å kjøpe ett kort som lett vil kjøre alle spill med max grafikk i månedsvis i flere hundre fps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er dyr !  

ca. 3500 kr

Lurer på hva norske webshoper skal ha for den ?

Syns ikke det var så dyrt, Koster dem så lite når dem kommer til norge skal eg kjøpe ett med en gang. Kommer de over 5000 da kaller eg dem dyre når de kommer til lille norge? Det GF2 kortet eg har nå betalte eg 5000kr des 2000.

Lenke til kommentar
329.99 GBP

United Kingdom Pounds  

=

3,695.42 NOK

Norway Kroner  

1 GBP = 11.1986 NOK  

1 NOK = 0.0892971 GBP  

nuff said. ca. dyrt.. men ikke _så_ mye dyrere enn Radeon 9,7k

hvis du kjøper fra uk ja, men blir noe helt annet her i norge, ikke 3600 her, sikkert noe sånt som 4500-5000

Lenke til kommentar
skjønner ikke helt at folk gidder å betale 3500++++ for ett skjermkort sånn at de kan brife litt mer med 3dmark scoren. er ikke noen som trenger ett sånn kraftig kort nå uansett.

Tåpelig er det vel du som er. :p

Poenget er jo å invistere i fremtiden. Selv kjøper jeg MAKS hver andre genrasjon. Med andre ord Geforce DDR, Geforce 3 og neste skritt er da logisk nok Geforce FX. Og dette er jo ikke tåpelig, for da kan jeg oppgrader andre deler av PC'en i stedet siden jeg vet grafikk kortet holder lenge nok. Og med anskaffelsen av Geforce FX så trenger jeg jo ikke å kjøpe nytt kort på et par, tre år. :)

Lenke til kommentar
skjønner ikke helt at folk gidder å betale 3500++++ for ett skjermkort sånn at de kan brife litt mer med 3dmark scoren. er ikke noen som trenger ett sånn kraftig kort nå uansett.

Poenget er jo å invistere i fremtiden. Selv kjøper jeg MAKS hver andre genrasjon. Med andre ord Geforce DDR, Geforce 3 og neste skritt er da logisk nok Geforce FX. Og dette er jo ikke tåpelig, for da kan jeg oppgrader andre deler av PC'en i stedet siden jeg vet grafikk kortet holder lenge nok. Og med anskaffelsen av Geforce FX så trenger jeg jo ikke å kjøpe nytt kort på et par, tre år. :)

Det samme har eg og gjort til eg kjøpte GF2 ultra i desember 2000. Så eg har hoppet over GF3 og GF4 så nå skal eg kjøpe FX når det kommer ut?

Lenke til kommentar

Det samme har eg og gjort til eg kjøpte GF2 ultra i desember 2000. Så eg har hoppet over GF3 og GF4 så nå skal eg kjøpe FX når det kommer ut?

Ja jeg sitter også med ett 2 år gammelt Ultra kort [Asus] som kosta 5995,- får litt over 2 år siden ;)

Det funker fett enda men det begynner vel og bli litt "grå i håret"

[Anyway forferdelig dyrt ikke sant]

Tror faktisk det er det dyreste "serieproduserte" kortet som er laget, ja Nvidia var jo enerådende i grafikkortmarkedet så de kunne nesten ta den prisen de ville den gang.

Nå for tiden så stiller vel saken seg litt anneledes da flere andre produsenter blant annet ATI har blitt en sterk konkurent til Nvidia

og dermed har prisene på toppkorta sunket endel...

Ja konkuranse er bra for oss forbrukere :)

eks:

Så hadde det ikke vært for ATI og deres raske kort så hadde vel prislappen på det der GEFORCE FX kortet vært £529.99 istedet for £329.99...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
legg til 23 % moms/toll + frakt så blir det fort 4800kr for dette kortet :D

?!?! Vi har 24% moms og har hatt dette en laaang tid nå. Nye forslag til statsbudsjett?

Ble nevt at FX kommer til norge i mai/juni. Vel i juni kommer jo de nye ATi kortene også så da blir det ordentlig krig mellom Nvidia og ATi. Gleder meg for dette komme oss forbrukere tilgode. Hurra

Lenke til kommentar

Sier seg selv at nVidia IKKE kan selge Geforce FX til 5000kr. For da får de ikke solgt noe. Bare se på GF4 Ti4600 og Radeon 9700Pro. Det blir solgt MANGE flere GF4 Ti4600 enn Radeon 9700Pro selv om det er bedre fordi GF4 Ti4600 er så mye billigere. Så jeg tviler på at nVidia vil la ATI få det samme overtaket. Så mitt forslag vil være 3500-4000 kr for Geforce FX 5800 Ultra. Og 3000-3500 kr for Geforce FX 5800.

Noe dyrer enn det har egentlig ikke nVidia råd til konkurranse messig.

Lenke til kommentar
Sier seg selv at nVidia IKKE kan selge Geforce FX til 5000kr. For da får de ikke solgt noe. Bare se på GF4 Ti4600 og Radeon 9700Pro. Det blir solgt MANGE flere GF4 Ti4600 enn Radeon 9700Pro selv om det er bedre fordi GF4 Ti4600 er så mye billigere. Så jeg tviler på at nVidia vil la ATI få det samme overtaket. Så mitt forslag vil være 3500-4000 kr for Geforce FX 5800 Ultra. Og 3000-3500 kr for Geforce FX 5800.

Noe dyrer enn det har egentlig ikke nVidia råd til konkurranse messig.

Men så går da så og si alt av slike nye ting ned i pris etter hvert også da så så veldig farlig er det ikke.

Lenke til kommentar
Men så går da så og si alt av slike nye ting ned i pris etter hvert også da så så veldig farlig er det ikke.

Ehh.. Du lanserer jo ikke et produkt som først begynner å selge 6 måneder etter lanseringen. Det sier seg jo selv at det er dårlig buisness, med tanke på at innen noen begynner å kjøpe produktet ditt så er konkurrenten ute med et bedre produkt til bare noen 100 lapper ekstra. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...