Svein_Jarle Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 møsbrømlefse er noe man eter på Fauske, Saltdal og Beiarn... Ingen andre veit hva det er Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Takler ikke folk som skriver nordnorsk i forumer, er også nordlending men det gjør bare fysisk vondt i sjelen når jeg ser folk skrive fonetisk nordnorsk i tekstform. Det gjelder bøkene til Oluf også. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Takler ikke folk som skriver nordnorsk i forumer, er også nordlending men det gjør bare fysisk vondt i sjelen når jeg ser folk skrive fonetisk nordnorsk i tekstform. Det gjelder bøkene til Oluf også. 8684189[/snapback] De kan du vell fan ikke vær ondt å se morsmåle ditt svart på hvitt. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 møsbrømlefse er noe man eter på Fauske, Saltdal og Beiarn... Ingen andre veit hva det er 8683629[/snapback] *kremt* Jeg vet hva det er, og er ikke fra noen av de navngitte plassene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jo, det er vondt å se, fordi det skrives bare rett frem som det snakkes. Og det ser helt på trynet ut for min del. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jo, det er vondt å se, fordi det skrives bare rett frem som det snakkes. Og det ser helt på trynet ut for min del. 8684329[/snapback] Joda, Jeg kan se meg enig med deg. Selv er jeg en "ekte" nordlending, men jeg skriver bokmål. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Takler ikke folk som skriver nordnorsk i forumer, er også nordlending men det gjør bare fysisk vondt i sjelen når jeg ser folk skrive fonetisk nordnorsk i tekstform. Det gjelder bøkene til Oluf også. 8684189[/snapback] Takler det selv veldig dårlig på forumer (med denne tråden som unntak), men må bare erkjenne at jeg ofte skriver en slags hybrid med andre nordlendinger på MSN, Jabber osv. Blir for meg direkte unaturlig å skippe prestisje-ord som æ, mæ, dæ etc. når jeg skriver med lokale. Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 hehe genialt! fikk meg til å tenke på den gode gamle elektrolæreren som er fra nordnorge han eier, timene hans var funny, bare å høre på dialekta og de sprø drikke/jobbe historiene hans. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 P.g.a. å akkurat å ha vært i komf der halve slekta var nordlendinger og hvor overtrøtt jeg er så var det der utrolig morsomt. Lenke til kommentar
RefleXio Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Ikke glem møsbrømlefse 3 ganger i uka, minst! 8683022[/snapback] YAYS! Ennda en salten væring! De punktan va nu vell ikke heilt rett, etter mi meining.. Jau jau feskarhau.. Æ lura fan æ åg på kordan skjeivronka måsonge d va som heiv isammen de hærrane jævelskapen... Edit: leste tidligeree i tråden.. Endret 24. mai 2007 av RefleXio Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 HB apparat i alle hjæm! 8689311[/snapback] En i kjelleren og en i fjøsen, er slik det skal være! Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Møsbrømlefse er nok som tidligere sagt et Saltdal, Fauske, Sulithjelma osv, fenomen. Kommer ikke fra området, men vet hva det siden min mor er fra Sulis. Hadde en gang en kompis med meg på hytten der oppe, han hadde aldri sett eller hørt om det før. Også når vi har det hjemme og det kommer folk på besøk har de ingen anelse hva det er. Så med mindre du har vært i området eller har kjentfolk derfra, vet nok ikke den vanlige Nordlendingen i gata hva det er. Men damn, er jo godt Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Møsbrømlefse er nok som tidligere sagt et Saltdal, Fauske, Sulithjelma osv, fenomen. Kommer ikke fra området, men vet hva det siden min mor er fra Sulis. Hadde en gang en kompis med meg på hytten der oppe, han hadde aldri sett eller hørt om det før. Også når vi har det hjemme og det kommer folk på besøk har de ingen anelse hva det er. Så med mindre du har vært i området eller har kjentfolk derfra, vet nok ikke den vanlige Nordlendingen i gata hva det er. Men damn, er jo godt 8690150[/snapback] Jeg er ikke vanlig. Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men daså, da er det jo ikke rart! Hvor i verden kommer du fra da? Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men daså, da er det jo ikke rart! Hvor i verden kommer du fra da? 8690238[/snapback] Mosjøen-området. Har null slekt på de stedene som er nevnt. Men dette er vel ganske off topic. Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ja, Mosjøen - da skulle det jo ellers bare mangle, nesten oppi lefsa du da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå