Gå til innhold

blaaskjerm m ny PSU og CPU kjoeler (oppklart)

Anbefalte innlegg

Hat nettopp montert ny PSU, MIST 500w, og ny CPU kjoeler, MIST megatower. Alt fungerte fint foer monteringa, men naa faar jeg blaaskjerm i windows etter 1-2 minutter. CPU temp er ca 36 grader saa det burde vaere ok. Mistenker at det kanskje er noe med PSU'en. Har kobla til 24 pin, 4 pin ATX og molex paa hk. PCen er stabil i safe mode, men safe mode med vga gir blaaskjerm.

Maskina:

Asus a8n-SLI deluxe med bios 1017 eller 1016?

Opteron 175

3 gb minne

gigabyte 6600gt uten vifte

coolermaster stacker med flere vifter

Jeg driver ikke med overklokking, vil kun ha en stabil og stoeyfri pc. Det er veldig fint hvis noen kan gi tips.

Endret av turbojomar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å stå stille i bios og se om tempen går opp der... hvis ikke så er det nok sannsynligvis en defekt psu....

Har proevd det, og har stabil temp. Jeg hadde forresten lignende problemer naar jeg oppgraderte cpu for noen mnd siden, men etter mye knot tror jeg det var cpu target temperature i bios som var for lav (forandret fra 50 til 72). Hat litt vanskelig for aa tro at det er en defekt psu, men det er saaklart mulig. Skal proeve litt til, og etterhvert kanskje plugge inn den gamle psu'en.

musa

8653413[/snapback]

Lenke til kommentar

Proevde aa koble til den gamle psu'en og fikk blaaskjerm. Dermed frikjenner jeg psu'en . Sist jeg hadde et lignende problem (ny cpu) ordnet det seg ved aa sette bios til default, men dette fungerte ikke naa. Ser ikke saa mange muligheter lenger, men vil ikke reinstallere windows uten aa ha proevd alt annet.

Lenke til kommentar

Loesningen var merkelig. Den en nettverksporten gir blaaskjerm naar jeg kobler den til, men gjennom den andre porten gaar det helt fint. Det er sikkert mulig aa ordne med ny driver, men naa fungerer det gjennom den andre porten, saa da er det greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...