Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skru opp signal styrke på trådløst nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er nok enklere å gjøre rutersignalet sterkere.

Som oftest kan du bytte antennen på ruteren til en som er kraftigere i dbi.

Jeg har selv byttet antenner på en Linksys wrt-54gl og det blir bortimot dobbelt så kraftig signal.

Har du en Linksys wrt54gl, wrt54gs eller wrt54gl kan du også legge inn ny firmware, open-wrt, som gjør at du kan øke sendestyrken fra 28 mW helt opp til 250mw. Jeg vil ikke anbefale deg å gå høyere enn 70mW, men dette kan være nok til at du får god nok signalstyrke.

Ellers så fins det masse informasjon om dette emnet på google.

Lykke til!

Endret av frankive
Lenke til kommentar
det er nok enklere å gjøre rutersignalet sterkere.

Som oftest kan du bytte antennen på ruteren til en som er kraftigere i dbi.

Jeg har selv byttet antenner på en Linksys wrt-54gl og det blir bortimot dobbelt så kraftig signal.

Har du en Linksys wrt54gl, wrt54gs eller wrt54gl kan du også legge inn ny firmware, open-wrt, som gjør at du kan øke sendestyrken fra 28 mW helt opp til 250mw. Jeg vil ikke anbefale deg å gå høyere enn 70mW, men dette kan være nok til at du får god nok signalstyrke.

Ellers så fins det masse informasjon om dette emnet på google.

Lykke til!

8653334[/snapback]

Hadde håpet på en løsning som ikke innebærer å bytte antenne ;)

Har en HP dv9074ea laptop, prøver å finne software til driveren (husker jeg kunne stille på signalstyrke på min forrige cetrino maskin via wifi-software til Intel) slik at jeg kanskje får stilt opp styrken på antenna i laptop'n.

Finner ikke produsenten til det trådløse wifi kortet i laptop'n min, står bare "802.11a/b/g WLAN" i spesifikasjonene på nettsiden til HP...

edit: Det står "Broadcom Wireless LAN Driver" når jeg går inn på support->software&driver downloads til pc'n min, har broadcom software som ligner på intel sin når det gjelder behandling av alt relatert til det trådløse nettverkskortet?

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...