Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke åpnet porter, eller noe sånt...

Anbefalte innlegg

Har nettopp skaffet meg trådløs router Dlink Dl 524, som sammen med modemet Speedtouch 510i utgjør mitt trådløse nettverk.

Jeg prøver å bruke uTorrent, men får ikke gode hastigheter på noe, uansett hvor mange seedere jeg har.

Jeg får feilmeldingen "Not connectable. A firewall\router is limiting your network traffic. You need to open up a port so others can connect to you."

Har prøvd å åpne porter både på modemet og routeren, uten hell. Prøvd å følge veiledningene på portforward.com, også dette uten at noe bedret seg.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få full kontakt?

Mitt OS er Windows Vista Home Premium 32-biters, på en HP Pavillion TX1020

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte at det sikkert var noe sånt, men i og med at jeg er ny på dette, så aner jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det... Bruker jeg min egen statiske IP (192.168.0.144) som egen IP på både modem og router, eller er det en salgs mellom-IP mellom router og modem. Noen som kanskje kunne gitt en god veiledning?

Lenke til kommentar

Fra modemet skal det forwardes til ipen den har gitt routeren. Det finner du i instillingene til routeren.

I routeren skal det forwardes til dataen (192.168.0.144)

Regner med at du har modemet på 10.0.0.x og routeren på 192.168.0.1?

For meg måtte ihvertfall modemet forwardes til 10.0.0.1 (som er ipen routeren har fått av moemets DHCP-server)

Lenke til kommentar

Så i modemet må jeg åpne for 10.0.0.1 (som er IP-en gitt av modemet til ruteren), og i routeren åpne for 192.168.0.144 ?

Får fremdeles feilmeldingen, og hastigheter på bånn.. noen ideer om hva jeg gjør galt?

Lenke til kommentar

Det er ingen brannmur som sperre i tillegg da? f.eks windowsbrannmuren eller norton internet security?

Hvordan har du forwarda nå? sånn helt nøyaktig, alle verdier?

Hadde vært kjekt med et screenshot av hvordan du har satt det opp, eller hvordan alle felta er satt opp =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...