Gå til innhold

program for å få avi- og mpeg-filer til DVD?

Anbefalte innlegg

jeg leter etter et program som kan convertere avi- og mpeg-filene mine om til dvd-format. jeg skal brenne filmene slik at jeg kan se de i den vanlige dvd-spilleren vi har til tv.

noen som vet om et bra program?

er dette et bra program?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd, men jeg har en treg PC som samtidig er ganske så full, så det bruker lang tid hos meg. Det er veldig lett å bruke. Du bare tar å legger inn filmene du vil ha på DVDen. Så bare trykker du Make Movie og velger å lage disk og så DVD. Da brenner programmet DVDen for deg.

Jeg bruker også iDVD, men jeg vet ikke om det kan brukes på PC siden det er et Apple program.

Endret av Tremors
Lenke til kommentar

Bruker selv ConvertXtoDvd, og det fungerer knall!

Bruker ca halvannen time på å konvertere noe sånt som 3.8gb. Er bare å prøve det, trialversjonen fungerer 100%, men du får av og til et vannmerke som dukker opp. Burde være ok for å vite om det er no for deg eller ei, før du kjøper.

Lenke til kommentar
Bruker selv ConvertXtoDvd, og det fungerer knall!

Bruker ca halvannen time på å konvertere noe sånt som 3.8gb. Er bare å prøve det, trialversjonen fungerer 100%, men du får av og til et vannmerke som dukker opp. Burde være ok for å vite om det er no for deg eller ei, før du kjøper.

8653569[/snapback]

jeg har prøvd trialversjonen og den virker bra

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd, men jeg har en treg PC som samtidig er ganske så full, så det bruker lang tid hos meg. Det er veldig lett å bruke. Du bare tar å legger inn filmene du vil ha på DVDen. Så bare trykker du Make Movie og velger å lage disk og så DVD. Da brenner programmet DVDen for deg.

Jeg bruker også iDVD, men jeg vet ikke om det kan brukes på PC siden det er et Apple program.

8653243[/snapback]

Jeg prøvde Pinnacle, men det var veldig treigt. Den holder på nå og hvis den fortsetter i samme tempo kommer den til å bruke 12 timer. Jeg har E6600 på 3Ghz, så den burde vel ikke bruke så lang tid? Nero brukte 2 timer, men lyden blir forskjøvet i Nero, så jeg kan ikke bruke det. Jeg satte innstillingene så det var plass til 3t og 45 min. Kvaliteten så ganske dårlig ut i previewen, men vet ikke hvordan den er i det ferdige resultatet enda.

Lenke til kommentar

8653243[/snapback]

Jeg har E6600 på 3Ghz, så den burde vel ikke bruke så lang tid?

8667031[/snapback]

E6600 på 3GHz? Har du overklokket da? Den er vanligvis på 2,4GHz.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har overklokka.

Men ingen som vet om Pinnacle burde bruke så lang tid som jeg skrev (12 timer), jeg syns det var veldig lang tid. Uansett så klikka den etter de 12 timene.

Har prøvd Nero også, men som jeg skrev blir lyden forskjøvet.

Ingen som vet hvordan jeg kan fikse problemene med de programmene, eller har dere noen andre programmer å annbefale?

Jeg har prøvd et program i linux også, men det klikka også mens det holdt på. Jeg skal prøve litt mer i morgen.

Det er visst helt umulig for meg å få til dette.

Lenke til kommentar

som navt i posten over har jeg startet å bruke nero7. jeg får til å lage dvd-er. men det er et problem:

lyden stemmer ikke med bilde. jeg har prøvd å brenne flere ganger. har også prøvd å reinstallere nero. men ingenting hjelper. filmene funker før jeg brenner dem. i starten på filmene er lyden som den skal. men etter hvert henger den etter bildet.

noen som kjenner til problemet?

HJELP

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem og har lest om mange andre på nettet som også har det problemet. Har dessverre ikke klart å finne en løsning, så jeg bruker ConvertXtoDVD som er tidligere nevnt i tråden. Det funker bra, men har ikke så mange valg for hvordan menyen skal se ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...