Gå til innhold

Korleis trene rørsleevna?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Hei, det eg lurar på er korleis ein trenar rørsleevna, er det ulike tøyingar eller noko som gjer at ein får betre rørsleevne?

8652671[/snapback]

Du mener vel bevegelighet? Er ikke lov til å skrive på dialekt her om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Eg skriv nynorsk.

På bokmål heiter det bevegelighet ja..

Veit du noko om dette?

8652729[/snapback]

Ok, sorry :p

Er vel ingen lett vei til å bli myk, du må bare stretche lenge og regelmessig. 3x20sekunder på hele kroppen. Øvelser finner du om du søker på "stretch exercises" eller liknende i google.

Lenke til kommentar

Fult lovlig og skrive nynorsk ;)

Når det gjelder bevegelighetstrening så har vi hatt ganske mye om det i gymmen på skolen (vgs). Der har vi en bok som heter Ta Sats!, og i den står det mye bra om bevegelighet. Det er også vist forskjellige enkle øvelser man kan gjøre hjemme og med lite treningsutstyr. Står også en del om uttøying etc. Om du kjenner noen som går på vgs (mest sannsynlig allmenfag), så kan du spørre om å få låne den. Ellers så går det hovedsaklig ut på å ta ledd etter ledd ut i sin ytterstilling, legge på litt press (enten med lette vekter, eller bare med kropstyngde eller eget muskelpress) og hold det i denne posisjonene en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...