Gå til innhold

Den nye, stillere Xbox 360 - hvordan gjenkjenne?

mbst

Anbefalte innlegg

Hei,

Tidligere var egentlig et kjøp av Xbox 360 uaktuelt for meg, da jeg hadde hørt med egne ører hvor støyende den faktisk var under bruk.

Har lest at det har kommet en ny og mindre støyende Xbox 360, det MS har gjort er å bytte ut DVD-leseren med en ny og mer stillegående en. Denne endringen skal ha skjedd rundt november i fjor tror jeg, men jeg leser om folk som i lang tid etter dette har fått den gamle modellen i butikken.

Etter å ha lest om de nye utgavende av Xbox 360 har den blitt interessant for kjøp, og jeg lurer da på:

-Hvordan gjenkjenner jeg de nye utgavene i butikken? Hvor finner jeg dem?

-Er feks en produksjonsdato en garanti for at jeg får en ny, mindre støyende modell, og hva er i såfall denne datoen?

-Og er de gamle utgavene fortsatt i omsetning i butikker?

-Dessuten lurer jeg på om noen har hørt forskjellen med egne ører, og hva dere synes om endringen. Burde en som holdt seg unna Xbox 360 tidligere, nettopp pga støyen, nå vurdere et kjøp?

--

Og bare for å si det med én gang: *Jeg* synes den gamle Xbox 360 bråker for mye, og ser derfor ingen grunn til at folk skal legge inn innlegg i denne tråden hvor de argumenterer for at den ikke bråker så mye etter *deres* mening, eller for at man bare kan skru opp lyden på TVen. :)

Mvh,

Martin

Endret av mbst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en kamerat som har 2 Xbox begge er premium på grunn av at han fikk tilbud på den ene.

Begge var nesten kjøpt likt, men han hadde noe problemer med at spill ble ripet opp og sendte da maskinen til supporten og fikk en flunka ny tilbake.

Jeg mener det ikke er så mye forskjell på støynivåen, ikke som jeg merker ihvertfall.

Kan hende han fikk en av de eldre modellene, men det var i hvertfall helt ny maskin.

Mer veit jeg ikke :whistle:

Lenke til kommentar

Når du sender inn maskinen til repreasjon, så får du bare en de allerede har reparert tilbake (ergo: ikke din egen). Opplegget de kjører der suger k**k, for den jeg fikk tilbake fra reperasjon er jo f'n meg grise-gammel i forhold til den jeg sendte inn.

Lenke til kommentar
Hei,

Tidligere var egentlig et kjøp av Xbox 360 uaktuelt for meg, da jeg hadde hørt med egne ører hvor støyende den faktisk var under bruk.

Har lest at det har kommet en ny og mindre støyende Xbox 360, det MS har gjort er å bytte ut DVD-leseren med en ny og mer stillegående en. Denne endringen skal ha skjedd rundt november i fjor tror jeg, men jeg leser om folk som i lang tid etter dette har fått den gamle modellen i butikken.

Etter å ha lest om de nye utgavende av Xbox 360 har den blitt interessant for kjøp, og jeg lurer da på:

-Hvordan gjenkjenner jeg de nye utgavene i butikken? Hvor finner jeg dem?

-Er feks en produksjonsdato en garanti for at jeg får en ny, mindre støyende modell, og hva er i såfall denne datoen?

-Og er de gamle utgavene fortsatt i omsetning i butikker?

-Dessuten lurer jeg på om noen har hørt forskjellen med egne ører, og hva dere synes om endringen. Burde en som holdt seg unna Xbox 360 tidligere, nettopp pga støyen, nå vurdere et kjøp?

--

Og bare for å si det med én gang: *Jeg* synes den gamle Xbox 360 bråker for mye, og ser derfor ingen grunn til at folk skal legge inn innlegg i denne tråden hvor de argumenterer for at den ikke bråker så mye etter *deres* mening, eller for at man bare kan skru opp lyden på TVen. :)

Mvh,

Martin

8652528[/snapback]

Spørsmålet om du nå kan vurdere å kjøpe pga mindre bråk er et klart: Nei

Lenke til kommentar

Elite bråker vel like mye som den gamle versjonen?

Det som er nytt er vel HDMI, større harddisk og svart utseende?

Spør du meg er det ingen særlig grunn til å vente på Elite.. Trodde den var mer støysvak selv, men etter å ha lest litt er den ikke det..

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Når du sender inn maskinen til repreasjon, så får du bare en de allerede har reparert tilbake (ergo: ikke din egen). Opplegget de kjører der suger k**k, for den jeg fikk tilbake fra reperasjon er jo f'n meg grise-gammel i forhold til den jeg sendte inn.

8652800[/snapback]

Denne tråden er ikke ment for at folk skal utdype meninger om kundeservicen hos MS.

On-topic: Leste et intervju med en MS-ansatt for en stund siden der han påstod at dette nye stille drevet ikke fantes. (BenQ?) Husker dessverre ikke navnet på personen, men intervjuet ble holdt i anledning kunngjøringen av Xbox 360 Elite. Det kan vel forsåvidt også stemme, da jeg ikke har hørt om noen som har fått en stillere 360 i nyere tid.

Edit: Minileif

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar

8652800[/snapback]

Denne tråden er ikke ment for at folk skal utdype meninger om kundeservicen hos MS.

On-topic: Leste et intervju med en MS-ansatt for en stund siden der han påstod at dette nye stille drevet ikke fantes. (BenQ?) Husker dessverre ikke navnet på personen, men intervjuet ble holdt i anledning kunngjøringen av Xbox 360 Elite. Det kan vel forsåvidt også stemme, da jeg ikke har hørt om noen som har fått en stillere 360 i nyere tid.

Edit: Minileif

8652971[/snapback]

Dette har jeg lest også, en talsmann fra MS sa at det er aldri gjort noe med drev "bråket" og det kommer heller ikke til å bli gjort noe i Elite versjonen.

Lenke til kommentar
Vent heller til 65nm CPU'ene kommer, da vil maskinen bli enda stillere. Problemet er vel at man vet ikke når den kommer, men noen av ryktene sier til våren/sommeren, så med litt flaks så kan den være her i løpet av kort tid.

8653357[/snapback]

Det er vel snakk om minimal forskjell mtp støy, DVD-drevet vil da bråke like mye uavhengig av prossessoren?

Lenke til kommentar

Blir i beste fall litt mindre viftestøy, da det blir mindre varme å fjerne.

Merker det på min boks at viftene har ein meir irriterende og høglytt lyd enn boksen til ein venn av meg. Sistnevnte med eit meget behagelige viftesus. Men så er min i fra oktober/november 05 også da. Selve boksen hans føles meir kompakt og solid også.

Lenke til kommentar
Vent heller til 65nm CPU'ene kommer, da vil maskinen bli enda stillere. Problemet er vel at man vet ikke når den kommer, men noen av ryktene sier til våren/sommeren, så med litt flaks så kan den være her i løpet av kort tid.

8653357[/snapback]

Det er vel snakk om minimal forskjell mtp støy, DVD-drevet vil da bråke like mye uavhengig av prossessoren?

8653726[/snapback]

Ja, kun kabinett/CPU vifte støy som blir mindre, men hvis man virkelig er en smurf når det gjelder støy, så er den versjonen som kommer til å støye minst....når den først kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...