Gå til innhold

Harddisk til bærbar, hvordan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må være stille, bør helst ikke være så alt for dyr heller.

8652416[/snapback]

hvis størrelsen ikke er viktig og du skal ha SATA: det mest stillegående du får for tiden (subjektivt) er en Samsung SpinPoint M80 80GB Single platter, vet ikke om den kommer i PATA, men det kan du sjekke Endret av mandela
Lenke til kommentar

Skru ut harddisken og sjekk om det er IDE eller SATA.

Du kan også prøve å søke opp "warranty status" hos produsenten og sjekke om det kanskje er noe garanti på disken. Hvis disken er oem, sjekk om det er egne regler for det.

Lenke til kommentar

Takker for tips.

Du kan også prøve å søke opp "warranty status" hos produsenten og sjekke om det kanskje er noe garanti på disken. Hvis disken er oem, sjekk om det er egne regler for det.

8653871[/snapback]

Orker ikke begynne med garanti. Ting må sendes inn og etter erfaring går det flerfoldige uker før jeg får noe tilbake. Dessuten er pcen rundt et år, er vel det som er standard garanti?

Lenke til kommentar
Takker for tips.

8653871[/snapback]

Orker ikke begynne med garanti. Ting må sendes inn og etter erfaring går det flerfoldige uker før jeg får noe tilbake. Dessuten er pcen rundt et år, er vel det som er standard garanti?

8655109[/snapback]

De fleste harddisk produsentene har flere års garanti (avhengig av modell) på harddiskene sine. Men det er som sagt om ikke disken er oem (installert av produsentenen av laptopen).

Hvis du har kjøpt maskinen i Norge ville jeg uansett ha reklamert hvis du ikke har noen garanti lenger. Min mening er at en harddisk har 5 års reklamasjonstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...