LocoMotiveMan Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Harddisken som er i pcen nå begynner å lage litt vel mange og rare lyder, så den er vel død om ikke så alt for lang tid. Det er en Toshiba, går ut i fra 2.5" IDE. Noen som har anbefalinger? Må være stille, bør helst ikke være så alt for dyr heller. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Om det er satadisk har du en bra sak her. http://www.psdata.no/ps.asp?it=121175&mlevel=060200 Er det IDE disk finner du en her. http://www.psdata.no/ps.asp?it=121519&mlevel=060100 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Må være stille, bør helst ikke være så alt for dyr heller. 8652416[/snapback] hvis størrelsen ikke er viktig og du skal ha SATA: det mest stillegående du får for tiden (subjektivt) er en Samsung SpinPoint M80 80GB Single platter, vet ikke om den kommer i PATA, men det kan du sjekke Endret 20. mai 2007 av mandela Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Skru ut harddisken og sjekk om det er IDE eller SATA. Du kan også prøve å søke opp "warranty status" hos produsenten og sjekke om det kanskje er noe garanti på disken. Hvis disken er oem, sjekk om det er egne regler for det. Lenke til kommentar
LocoMotiveMan Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Takker for tips. Skru ut harddisken og sjekk om det er IDE eller SATA. Du kan også prøve å søke opp "warranty status" hos produsenten og sjekke om det kanskje er noe garanti på disken. Hvis disken er oem, sjekk om det er egne regler for det. 8653871[/snapback] Orker ikke begynne med garanti. Ting må sendes inn og etter erfaring går det flerfoldige uker før jeg får noe tilbake. Dessuten er pcen rundt et år, er vel det som er standard garanti? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Takker for tips. Skru ut harddisken og sjekk om det er IDE eller SATA. Du kan også prøve å søke opp "warranty status" hos produsenten og sjekke om det kanskje er noe garanti på disken. Hvis disken er oem, sjekk om det er egne regler for det. 8653871[/snapback] Orker ikke begynne med garanti. Ting må sendes inn og etter erfaring går det flerfoldige uker før jeg får noe tilbake. Dessuten er pcen rundt et år, er vel det som er standard garanti? 8655109[/snapback] De fleste harddisk produsentene har flere års garanti (avhengig av modell) på harddiskene sine. Men det er som sagt om ikke disken er oem (installert av produsentenen av laptopen). Hvis du har kjøpt maskinen i Norge ville jeg uansett ha reklamert hvis du ikke har noen garanti lenger. Min mening er at en harddisk har 5 års reklamasjonstid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå