Gå til innhold

Vifter til en nybegynner

Anbefalte innlegg

skal bygge pc for første gang, her er det viktigste av hva jeg har bestilt fra komplett:

P4 2,4 med boxed kjøler

512 ddr

radeon 9700

120 GB WD SE

Enermax 80*80

Chieftec Miditower m/dør

Er det nok med en vifte (skal ikke overklokke........ennå)? Hvor bør i så fall denne monteres? Suge inn/blåse ut?

Hvis jeg trenger flere vifter, hva bør jeg da kjøpe, og hvordan skal de monteres? har tenkt litt på PAPST, skal ikke støye alt for mye. Vennligst forklar slik at det er forståelig for en nybegynner, har aldri rørt ei vifte før. :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, med en så "kraftig" CPU bør du nok skaffe deg en kabinettvifte til, det bør egentlig ikke være noe problem, men allikevel ambefaler jeg det for å få ut den varme lufta i kabinettet, begge viftene bør blåse luft ut, evt en inn og en ut. skal du overklokke bør du også skaffe deg en ny kjøler, kjølerne som føølger med CPU`n bruker som regel ikke å være noe spessielt bra.

Lenke til kommentar
hmm, med en så "kraftig" CPU bør du nok skaffe deg en kabinettvifte til, det bør egentlig ikke være noe problem, men allikevel ambefaler jeg det for å få ut den varme lufta i kabinettet, begge viftene bør blåse luft ut, evt en inn og en ut. skal du overklokke bør du også skaffe deg en ny kjøler, kjølerne som føølger med CPU`n bruker som regel ikke å være noe spessielt bra.

Skal ikkje boxed kjølarane til Intel vere ganske bra då??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...